Urdebatten / Urforum
IWC service ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: IWC service ? (/showthread.php?tid=71310)

Sider: 1 2 3

Re: IWC service ? - hannover_dk - 13-03-2009

Jamen sådan kendre vi jo GTwatch. I løser dne let sammen , uret bliver absolut 100% vandtæt hvis ikke det er det. Jeg ville gøre meget for at beholde uret, og sælger går langt for at det skal blive godt. Det er et SUPER ur og udførelsen er nærmest underbedømt. Det bliver let tæt, så problemet er småt. Godt at se i løser den så let sammen - men hold ved handlen -
vh og super week-end til sælger og køber

Re: IWC service ? - PerryH - 14-03-2009

Tomcat27 Skrev:Syntes dog IWC´s hjemmeside er lidt overskuelig. Hvor kan det serviceres ?
Ifølge Hvelplunds eget magasin Time&Gems skulle de være kompetente... "Licens til at pille"

Re: IWC service ? - Peter - 14-03-2009

Hej

Det er kun kondens såvidt jeg kan se på billederne, og det kan ske ved en kraftig afkøling af uret og bagefter en opvarmning af uret, men uret skal tørres og bagefter trykprøves, for det er slet ikke sikker at uret er utæt, men er det skal man forbi en autoriseret IWC forhandler, da de har reservedelene, jeg kan sagtens lave det men skal bare vente 2 til 3 måneder på reservedele. Men er der nogen der nogensinde har lagt en isterning oven på glasset af deres dykkerur, for så kommer der som regel dug på indersiden af glasset, og det gælder også ure vandtæt til 2000 meter. Icon_e_confused

MVH Peter

Re: IWC service ? - jacob jensen - 14-03-2009

Skal man så også tage sit ur til service hvis det ikke klarer isterning testen eller hva Icon_question

Re: IWC service ? - Tomcat27 - 14-03-2009

peter Skrev:Hej

Det er kun kondens såvidt jeg kan se på billederne, og det kan ske ved en kraftig afkøling af uret og bagefter en opvarmning af uret, men uret skal tørres og bagefter trykprøves, for det er slet ikke sikker at uret er utæt, men er det skal man forbi en autoriseret IWC forhandler, da de har reservedelene, jeg kan sagtens lave det men skal bare vente 2 til 3 måneder på reservedele. Men er der nogen der nogensinde har lagt en isterning oven på glasset af deres dykkerur, for så kommer der som regel dug på indersiden af glasset, og det gælder også ure vandtæt til 2000 meter. Icon_e_confused

MVH Peter

hej Peter, det var faktisk også det jeg beskrev, men det kommer bare jeg går med det på armen ved sturtemperastur og så går udenfor hvor der i går var 10 grader, så det er ikke de extreme temperatur svingninger vi snakker her. Og selvfølgelig når man har været en tur i gågaden og kommer hjem igen.
Det er bare første gang jeg ser det på et ur der gør det.
Den vildeste temperatur svingning jeg kan komme i tanke om er fra et brusebad, måske 45 grader til udendørstemperaturen som i går var 10 grader.

Re: IWC service ? - hannover_dk - 14-03-2009

Tomcat27 Skrev:hej Peter, det var faktisk også det jeg beskrev, men det kommer bare jeg går med det på armen ved sturtemperastur og så går udenfor hvor der i går var 10 grader, så det er ikke de extreme temperatur svingninger vi snakker her. Og selvfølgelig når man har været en tur i gågaden og kommer hjem igen.
Det skal testes for trykket, og det er utæt vil jeg påstå - få det gjort snarrest, fugt i et urværk er usmart

vh

Re: IWC service ? - jacob jensen - 14-03-2009

Jeg har gået med mit 2000 meter fra ca -10 til stuetemp hvor jeg holder ca 23 grader eller lidt mere (brændeovn med koks virker godt Icon_e_biggrin ) og jeg har aldrig haft problemer.

Oplever du dug som du beskriver ville jeg også opsøge en urmager hurtigst muligt
og få lavet et lille service.

Re: IWC service ? - Peter - 18-03-2009

Hej Jacob Jensen

Isterning testen er bare for at beskrive hvad der kan ske, og selvfølgelig skal du ikke sende dit ur til service hvis den ikke klarer isterningtesten, da det er de færreste ure der gør det. Icon_e_surprised

MVH Peter

Re: IWC service ? - jacob jensen - 18-03-2009

OK takker for info peter Icon_e_biggrin

Re: IWC service ? - Stefan Garvig - 19-03-2009

peter Skrev:Hej Jacob Jensen

Isterning testen er bare for at beskrive hvad der kan ske, og selvfølgelig skal du ikke sende dit ur til service hvis den ikke klarer isterningtesten, da det er de færreste ure der gør det. Icon_e_surprised

MVH Peter

Jeg lagde mit Rolex SD 4000 i køleskab i 24 timer, og der var ingen dug på indensiden af urglasset. Men Rolex er jo også Rolex Icon_e_wink

Venligst

Stefan Garvig