Urdebatten / Urforum
Tryktest / skift af pakning efter 2½ år inden badeferie? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Tryktest / skift af pakning efter 2½ år inden badeferie? (/showthread.php?tid=71303)

Sider: 1 2 3

Re: Tryktest / skift af pakning efter 2½ år inden badeferie? - Peter - 14-03-2009

Hej Martin

Det er vel også meningen med forummet, at man skal få lyst til mere, og få tryktestet sit ur er kun hvis du er i tvivl om dit ur er vandtæt, hvis du ved at det er vandtæt er det spild af penge, hvis jeg var i din situation, ville jeg ikke ofre de penge på en tryktest, da det er unødvendigt på et sådant ur efter 2,5 år, men vil du være 110% sikker så gør det. Icon_e_confused

MVH Peter

Re: Tryktest / skift af pakning efter 2½ år inden badeferie? - mhca - 15-03-2009

peter Skrev:Hej Martin

Det er vel også meningen med forummet, at man skal få lyst til mere, og få tryktestet sit ur er kun hvis du er i tvivl om dit ur er vandtæt, hvis du ved at det er vandtæt er det spild af penge, hvis jeg var i din situation, ville jeg ikke ofre de penge på en tryktest, da det er unødvendigt på et sådant ur efter 2,5 år, men vil du være 110% sikker så gør det. Icon_e_confused

MVH Peter

Men hvordan skal jeg vurdere om der er tvivl om mit ur er vandtæt?
Jeg aner ikke, hvordan jeg skal vurdere det, andet end ud fra hvad folk kommer med af bud på baggrund af min beskrivelse.

Mvh. Martin

Re: Tryktest / skift af pakning efter 2½ år inden badeferie? - hannover_dk - 15-03-2009

mhca Skrev:
peter Skrev:Hej Martin

MVH Peter

Men hvordan skal jeg vurdere om der er tvivl om mit ur er vandtæt?
Jeg aner ikke, hvordan jeg skal vurdere det, andet end ud fra hvad folk kommer med af bud på baggrund af min beskrivelse.

Mvh. Martin
Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Det er vel hele årsagen til at man tryktester - man ved da ikke om det er tæt eller ej ved at kigge lidt på det Icon_e_biggrin
Du kommer den ikke nærmere. Med al klar sandsynlighed er det tæt. Vil du være helt sikker og ikke lave en ganske ubehagelig ulykke, så koster det som beskrevet ca 2-300 kr
vh

Re: Tryktest / skift af pakning efter 2½ år inden badeferie? - Peter - 18-03-2009

Hej Martin

Tag dit ur på i bad, og hvis det dugger efter et bad er det utæt, men det gør et 2,5 år gammelt Rolex ikke, og skulle det gøre det er det bare ned til din urmager så han kan tørre det, for sker det, at det dugger er det som regel kondens, og det er meget sjældent at det har skadet uret, men man skal selvfølgelig ikke vente med at gå til urmageren, det skal gøres hurtigst muligt. Icon_e_confused

MVH Peter

Re: Tryktest / skift af pakning efter 2½ år inden badeferie? - KlausM - 18-03-2009

hhmmmm

Citat:Tag dit ur på i bad, og hvis det dugger efter et bad er det utæt, men det gør et 2,5 år gammelt Rolex ikke, og skulle det gøre det er det bare ned til din urmager så han kan tørre det, for sker det, at det dugger er det som regel kondens, og det er meget sjældent at det har skadet uret, men man skal selvfølgelig ikke vente med at gå til urmageren, det skal gøres hurtigst muligt.
Icon_e_confused

Mvh
Klaus

Re: Tryktest / skift af pakning efter 2½ år inden badeferie? - TioMalo - 18-03-2009

Citat:Tag dit ur på i bad, og hvis det dugger efter et bad er det utæt, men det gør et 2,5 år gammelt Rolex ikke
Citat:hhmmmm

Pragmatikere og romantikere taler ikke altid det samme sprog... Icon_mrgreen

J.

Re: Tryktest / skift af pakning efter 2½ år inden badeferie? - Sub-erman - 19-03-2009

sjov tråd....
Man bruger en 30-40 k på et ur, og er i tvivl om man vil/skal bruge 300 kr på en tryktest.... Icon_e_confused

Hvis uret får postevand efter alle svømmeture(pool, ferskvand i Sverige og havvand) burde det ikke "behøve" service de første 5-7 år.

Med de penge du sparer i Frankrig ved at købe vinen lokalt, har du sikkert lidt til overs til en tryktest Icon_e_biggrin

Et ur tager ikke skade af en tryktest, så er du tvivl, så få det testet!! det tager 5 minutter, men de vil så gerne have du bli'r lidt længere... Icon_e_wink

MVH

SK

Re: Tryktest / skift af pakning efter 2½ år inden badeferie? - pvb - 19-03-2009

Omvendt kan man også sige, at det er sjovt at høre at der kan være så megen tvivl om et dykkerur til 30.000-40.000 kr. er vandtæt efter 2½ års brug.

Peter

Re: Tryktest / skift af pakning efter 2½ år inden badeferie? - Magnum - 19-03-2009

Urets pris er da underordnet, man kan ikke sige om et ur er tæt eller ej, efter 2½ år. Ingen ved hvad det har været udsat for af brug og evt uheld (også dem ejeren ikke har bemærket).
De flest producenter anbefaler også tryktest hvert 12-18 mdr.
Pakninger er lavet af gummi og plastic, og de kan tage meget skade af mange ting, selv banale ting som parfume og cremer.

Hvis man bruger sit ur i vand, er det altid en god ide at få det testet engang imellem.

Re: Tryktest / skift af pakning efter 2½ år inden badeferie? - Sub-erman - 20-03-2009

hmm..
min pointe var, at hvis man køber et ur til 30-40k er 300 kr for intet at regne for en tryktest og lidt sikkerhed mod vandskader....
Køber man et Brugsen ur til 150 kr ville jeg ikke ofre de 300 kr...

anyway...

god ferie i Frankrig....

MVH

SK