|
Fair pris for SD? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Fair pris for SD? (/showthread.php?tid=70922) |
Re: Fair pris for SD? - Mads Gjødesen - 28-01-2009 Hvor stammer informationen om at der kun er lavet 500 stk. i V-serien? I mine øre lyder det meget urealistisk. Det ville ikke ligne Rolex kun at lave så små stk. tal af én serie. Husk på de laver 800.000 ure årligt og SD er en storsællert. 5000-7000 stk. lyder mere realistisk. Men rent gætværk for Rolex lukker INGEN tal ud. Det er 100 % sikkert... /Mads Re: Fair pris for SD? - hannover_dk - 28-01-2009 peter Skrev:HejDet kan jo i høj grad være af betydning om garantien gælder eller ikke. Det kunne være godt at vide generelt for Precisiontime og Rolex (jeg har en kollega som har lyst til en LV og der kunne de måske også være med. Er det noget du checker kan du jo offentliggøre det her Hov blev vist fanget af at lege med farverne Jan har givet os. Det står offentliggøre vh Re: Fair pris for SD? - Sub-erman - 28-01-2009 Hvis der "kun" skulle være lavet 500 stk, ville de være blevet revet væk fra hylderne af samlere. Da den jo så ville være lige så sjælden som feks Milsub... Sååå......., mon ikke der er lavet flere... Jeg har hørt en AD'er sige, at der kun skulle være lavet 1800 stk af den. Også det lyder i mine ører af lidt for lidt. MVH SK Re: Fair pris for SD? - KlausM - 28-01-2009 Hej SK. Du kan ikke sammenligne de to scenarier. Milsub havde sin egen skive, visere, krans og til tider egen reference: 5517. 16600'eren har blot et bogstav i serienummeret til forskel. Om V serien er mere interessant end andre serier må tiden vise. Jeg ville hellere gå efter en af de første serier med tritium skive etc. som den HG fandt blot som Sub. Mvh Klaus Re: Fair pris for SD? - Sub-erman - 28-01-2009 Ja, jeg ved godt, at det var søgt Men mon ikke de var revet væk, hvis der kun var 500 stk produceret?? Tror, at Mads har ret i, at der er lavet 5000-7000 stk. Nobody knows! MVH SK Re: Fair pris for SD? - Stinger - 29-01-2009 hannover_dk Skrev:peter Skrev:HejDet kan jo i høj grad være af betydning om garantien gælder eller ikke. Det kunne være godt at vide generelt for Precisiontime og Rolex (jeg har en kollega som har lyst til en LV og der kunne de måske også være med. Er det noget du checker kan du jo offentliggøre det her Jeg har mailet PT og spurgt om De udsteder garanti fra dem selv eller fra Rolex. Deres svar var kort og klart: "Yes, all of our Rolex watches come with the official warranty straight from the factory" De er ikke AD (for nogle mærker overhoved) men skaffer kun ure som er helt nyt og direkte fra AD'er. Så uret kommer med den originale Rolex garanti og sideløbende 2 år fra PT selv. (Men hvor mange har egentlig haft brug for deres garanti med et Rolex Re: Fair pris for SD? - Mads Gjødesen - 29-01-2009 Der er så vidt jeg ved ingen Rolex ure som udelukkende pga. serie nr./bogstav er mere eftertragtet end andre. Så selv ved 500 stk. tror jeg ikke de ville være mere eftertragtet end andre serier, da uret er identisk med andre serier. Ikke noget samlere går op i. Havde den derimod en visuel forskel i forhold til de andre serier ville de blive revet væk. For at et Rolex skal være/blive eftertragtet skal de synligt udskille sig. Feks som de røde modeller eller Newman skiverne. /Mads Re: Fair pris for SD? - Stinger - 29-01-2009 Tror heller ikke der er blevet snakket om eftertragtethed. 500stk rygtet er vist startet via en annonce på "den anden urside" og er også set på rolexforums. Men sandt eller falsk - det er detaljer, og tilbage til det oprindelige emne. Re: Fair pris for SD? - Peter - 30-01-2009 Hej Hvis Rolex skal give garanti på et ur skal garantibeviset være udstedt af en autoriseret forhandler. MVH Peter Re: Fair pris for SD? - Stinger - 30-01-2009 TP bekræfter at alle deres Rolex har det originale garantikort stemplet og udfyldt af den AD'er de køber det hos. Kortet er så blankt så man selv kan udfylde med sin egen info og derefter have 2 års garanti. Så det er helt i orden. Nu er pundet dog lige steget lidt igen... |