Urdebatten / Urforum
Ridser på fabriksnyt Patek Philippe - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Ridser på fabriksnyt Patek Philippe (/showthread.php?tid=70712)

Sider: 1 2 3

- RunesS_phpbb3_import15750 - 07-01-2009

Rolf Skrev:Hej

Se denne diskussion på "ThePurists"

En lille advarsel, det er en giftig diskussion hvis man er meget glad for Patek. Der er en af svarerne som har haft samme problematik som dig.

[url]"http://patek.watchprosite.com/?show=forumpostf&fi=11&pi=2843126&ti=475101&s=0">http://patek.watchprosite.com/?show=for ... 475101&s=0[/url]

Rolf

Jeg læste lige tråden, og det var en rigtig giftig lille satan.... Nogle kommentare var for mig lidt overdrevne, men andre fik mig da til at tænke... Nu har jeg aldrig været super PP fan, men mit billede af firmaet er da blevet rykket en smule. Nu må vi se om der sker noget der trækker i den anden retning, som f.eks. Morgans kommentar gør.

- jacob jensen - 07-01-2009

I bil branchen er der rabat på demo modeler
hvis et ur i denne prisklasse kan have sådan et tur igennem som
morgan nævner.

Så skulle urhandlerne da næsten overveje at gøre det samme Icon_e_wink

Som udgangspunkt må der da IKKE være ridser på et ur købt fra nyt
uanset hvad det koster. Icon_exclaim

- m.dk - 07-01-2009

Tillyke med dit nyt ur
jeg er også enige med morgan, jeg tror ikke på at ridse stammer fra PP. jeg gætter på at nogle andre har prøvet uret eller har returneret det til forretning hvor de prøver at pakke det ind igen.

- morgan - 07-01-2009

RunesS Skrev:
Rolf Skrev:Hej

Se denne diskussion på "ThePurists"

En lille advarsel, det er en giftig diskussion hvis man er meget glad for Patek. Der er en af svarerne som har haft samme problematik som dig.

[url]"http://patek.watchprosite.com/?show=forumpostf&fi=11&pi=2843126&ti=475101&s=0">http://patek.watchprosite.com/?show=for ... 475101&s=0[/url]

Rolf

Jeg læste lige tråden, og det var en rigtig giftig lille satan.... Nogle kommentare var for mig lidt overdrevne, men andre fik mig da til at tænke... Nu har jeg aldrig været super PP fan, men mit billede af firmaet er da blevet rykket en smule. Nu må vi se om der sker noget der trækker i den anden retning, som f.eks. Morgans kommentar gør.

Mhm.... Jeg syntes egentlig ikke at den er så giftig. Det er primært mekaniske problemer der omtales. Og ja, et ur til "mange penge" bør naturligvis ikke "gå i stykker" ej heller bør det repareres og sendes tilbage i defekt stand - men det sker. Og sjovt nok sker det oftere med de lidt mere eksklusive mærker som f.eks. AP og PP. Jeg ved ikke om det er et spørgsmål om kvalitets sikring eller ? Men det er klart at f.eks. hos Rolex kan præcis de samme ting ske - en af de store forskelle er at folk ikke hidser sig elt så meget op, når det er en billigere vare, og dels at langt det meste service / rep arbejde på f.eks. Rolex laves lokalt - og dermed er der ikke de her 3-6 mdr lange retur perioder før kunden får sin vare igen.

Men anyways...... Jeg har aldrig set optiske skader på nye Pateks ved delivery. Det eneste jeg lige kan huske jeg har set er en off-center chrono hånd på en 5070.

M

- bjorn_e58 - 07-01-2009

Det sker skam også på Rolex, og måske er vi heldige her, fordi vi er et lille land, så der ikke er langt til lokal service. Jeg købte mit SD medens jeg boede i Californien, og efter en eller to dage var der en fejl - så vidt jeg husker kunne det enten ikke trækkes op eller ikke stille dato; noget i den retning. Jeg gik tilbage og fik at vide, at normalt skulle jeg vente omkring 6-8 uger, da uret skulle sendes til Rolex USA for service. Men heldigvis fik jeg per kulance et andet ur, så det var forretningen og ikke mig, der måtte undvære et ur i 6-8 uger.

/Bjørn.

PP med ridser - scheer - 07-01-2009

Først og fremmest - tak for Jeres besvarelser. Uret er købt december 2007, men samme dag lagt i bankboksen, uden at tage det ud af trææsken. Uret havde et lille stykke plastfolie omkring selve kassen, da jeg prøvede det og fik tilpasset låsen. Uret blev først taget ud af boksen for nylig for første gang siden da.
Så det må enten stamme fra fabrikken eller under fremvisning tidligere.
Man kan sige, at der med tiden nok kommer nogle brugsspor, men alligevel synes jeg, at det ikke burde forekomme.
Forklaringen kan være, at PP er til dels håndbearbejdet, så det er måske svært at undgå helt.
Begge autoriserede forhandlere siger samstemmende, at der er lang vente tid på Nautilus og jeg ville nok få svært ved at overbevise, at det ikke er mig, der har lavet ridserne.

Re: PP med ridser - HG - 07-01-2009

scheer Skrev:Først og fremmest - tak for Jeres besvarelser. Uret er købt december 2007, men samme dag lagt i bankboksen, uden at tage det ud af trææsken. Uret havde et lille stykke plastfolie omkring selve kassen, da jeg prøvede det og fik tilpasset låsen. Uret blev først taget ud af boksen for nylig for første gang siden da.
Man kan sige, at der med tiden nok kommer nogle brugsspor, men alligevel synes jeg, at det ikke burde forekomme.
Forklaringen kan være, at PP er til dels håndbearbejdet, så det er måske svært at undgå helt.
Begge autoriserede forhandlere siger samstemmende, at der er lang vente tid på Nautilus og jeg ville nok få svært ved at overbevise, at det ikke er mig, der har lavet ridserne.

Kedelig sag - du vil, som du selv siger, få meget svært ved at overbevise dem om at du ikke selv har lavet dem - MED MINDRE at det er en "kendt" fejl - dvs ud og led på nettet og saml eksempler på mange andre som har haft samme problem, ellers tror jeg desværre ikke at der er noget at hente Icon_e_sad

Re: PP med ridser - makita - 07-01-2009

scheer Skrev:Først og fremmest - tak for Jeres besvarelser. Uret er købt december 2007, men samme dag lagt i bankboksen, uden at tage det ud af trææsken. Uret havde et lille stykke plastfolie omkring selve kassen, da jeg prøvede det og fik tilpasset låsen. Uret blev først taget ud af boksen for nylig for første gang siden da.

Det tror jeg såmend ikke du skal regne med. High-end mærkerne er ganske rigtigt i mange henseender håndbearbejdede, men ligeledes undergår de ditto strenge kvalitetskontroller for at kvaliteten er i orden. Chancen for at et PP forlod fabrikken med decideret synlige skønhedsfejl er lig nul. Den er langt større på "fabriksudspyttede" ure, som ikke undergår samme kvalitetskontrol.

- GTwatch - 07-01-2009

Ingen tvivl om, at der er streng kvalitetskontrol, men at selv de tunge drenge laver (produktions-) fejl.

AP lavede to "MEGA" ridser i min 15300, da det var en tur i Schweiz (med mindre det skete under forhandlerens håndtering af uret).

I nævnte PP sag lyder det dog mest som om, at du har fået et demo-ur. Desværre må du nok erkende, at i og med det er et par år siden, du købte uret, skal du vende dig til, at det er "brugsspor" (det har jeg gjort med mine MEGA ridser - i dag ser jeg dem ikke).

Men en advarsel til os alle - kontroller altid et nyt ur i forretningen ved modtagelse.

Og så lige til sidst - nyd dit ur Icon_exclaim

- Mads Gjødesen - 08-01-2009

Der er streng kvalitetskontrol på AP, VC, PP ect. så jeg tror heller ikke det er en fabriksfejl, men en demo fejl fra forhandleren. Desværre er tiden nok mod dig da du jo ikke kan dokumentere at uret har ligget i boks og du ikke selv er skyld i ridserne. Så jeg tror du må leve med ridserne Icon_e_sad

Der er iøvrigt storr forskel på håndteringen i produktion og i service. Desværre ses det ofte at ure kommer retur fra serviceafdelinger med ridser. De behandler sjældent tingene som de bør.

Der er lang venteliste på stål modellerne fra PP, men Nautilus guld modellerne burde man kunne få uden den store ventetid. Så forklaringen fra din AD er lidt tynd og lygter af at han gerne ville af med det aktuelle ur Icon_e_confused

Denne sag bør vel være en reminder til alle om at tjekke varen grundigt lige efter køb så man ikke ender i en situation som denne.

Ellers svine lækkert ur. Dejligt med andre PP ejere på forumet. Dem er der desværre for langt imellem.

/Mads