Urdebatten / Urforum
En lille familieforøgelse - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: En lille familieforøgelse (/showthread.php?tid=70634)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

- Joepete - 24-12-2008

Til lykke med den lille ny !

Der er nu flere af dine smukke ure, som jeg godt kunne finde på at bruge til dress Icon_e_wink

Hvad betyder det "omvendte" 30 på Pam lunetten ?

- jacob jensen - 24-12-2008

Jeg er vild med dine ure Icon_exclaim

Jeg fornemmer (kan være forkert ) at de er samlet ud fra hvad du syntes er nogle fede/flotte ure.

Det er for mig den helt rigtig måde at samle på,at der så ikke er en forkromet rød tråd mellem urene er total ligegyldig for mig.

JLC er vi 110% enige om
det er altså rigtig lækkere ure Icon_cool Icon_cool

Ny ure som skal matche hvad du har i kassen nu vil helt sikkert som du siger koste godt med de lange.

Din samling ligger jo på et højt plan og må allerede nu have kostet dig
et pænt antal af de før nævnte lange

Sådan er det jo med de dejlige ure skønhed koster Icon_e_wink Icon_cool

By the way rigtig flotte billeder af urene Icon_cool

- gufle - 24-12-2008

Joepete Skrev:Til lykke med den lille ny !

Der er nu flere af dine smukke ure, som jeg godt kunne finde på at bruge til dress Icon_e_wink

Hvad betyder det "omvendte" 30 på Pam lunetten ?

Tallet 30 minutter står retvendt, når lunetten er "nulstillet". 30 minutter tallet burde have stået på hovedet i stedet.(Se GO ved siden af) Det kan man da kalde en produktionsfejl af karakter.

Jeg har aldrig set det på andre af panerai´s ure, så den er formodentlig unik.

Du har ret i at nogle af urene godt kunne bruges til dress, som jeg da også indtil nu har gjort. Her har jeg prmært brugt "store bror" og min Georg Jensen med ETA 7751 som ikke er afbilledet.

Disse to er dog lidt store i det, når jeg har en skjorte på der sidder stramt om håndleddet.

- gufle - 24-12-2008

jacob jensen Skrev:Jeg er vild med dine ure Icon_exclaim

Jeg fornemmer (kan være forkert ) at de er samlet ud fra hvad du syntes er nogle fede/flotte ure.

Det er for mig den helt rigtig måde at samle på,at der så ikke er en forkromet rød tråd mellem urene er total ligegyldig for mig.

JLC er vi 110% enige om
det er altså rigtig lækkere ure Icon_cool Icon_cool

Ny ure som skal matche hvad du har i kassen nu vil helt sikkert som du siger koste godt med de lange.

Din samling ligger jo på et højt plan og må allerede nu have kostet dig
et pænt antal af de før nævnte lange

Sådan er det jo med de dejlige ure skønhed koster Icon_e_wink Icon_cool

By the way rigtig flotte billeder af urene Icon_cool

Jeg er da glad for at du synes mine ure pæne. Det er altid rat at få bekræftet, at de ure du selv synes er flotte også falder i andres smag.

Du har helt ret i at jeg har samlet udfra hvad jeg synes der var pænt. Dog har jeg skelet meget til at urene også skulle være af en hvis horologisk kvalitet.

Jo jeg har da brugt nogle penge på ure, men for det ikke skal være løgn har jeg solgt min frimærkesamling og lidt Hifi. Det er disse ting der primært har gjort det muligt at købe mine ure.

Jeg øver mig stadigvæk på at tage billeder og jeg er ikke tilfreds med resultaterne endnu. Derfor vil jeg have fat i en lyskasse.

- Len - 24-12-2008

Tillykke med det nye ur, og lækkert at se sådan en samling ure Icon_e_biggrin Den er flot den nye - men jeg er endnu mere lun på din sorte JLC... men fedt at kunne have 2 forskellige JLC som begge er så flotte

Jeg tror det er samme måde jeg fremover vil købe ure udfra. Dvs hvad der tiltaler mig af kvalitet og udseende uden at det nødvendigvis behøver at være dykkerure eller et specielt mærke. Problemet er at jeg bedst kan lide de ure der nu engang koster en del (i mine øjne), så det betyder jeg må være lidt tålmodig med hvornår det næste kan købes...

Mvh Hans H

- jacob jensen - 24-12-2008

Dine ure har bestemt horologisk kvalitet Icon_cool Icon_cool

Ud fra dine lækkere ure kan jeg næsten regne ud at dine frimærker
og Hifi heller ikke har været så dårlige Icon_e_wink

Selvom jeg INTET ved om frimærker og Hifi Icon_e_biggrin

- gufle - 24-12-2008

Len Skrev:Tillykke med det nye ur, og lækkert at se sådan en samling ure Icon_e_biggrin Den er flot den nye - men jeg er endnu mere lun på din sorte JLC... men fedt at kunne have 2 forskellige JLC som begge er så flotte

Jeg tror det er samme måde jeg fremover vil købe ure udfra. Dvs hvad der tiltaler mig af kvalitet og udseende uden at det nødvendigvis behøver at være dykkerure eller et specielt mærke. Problemet er at jeg bedst kan lide de ure der nu engang koster en del (i mine øjne), så det betyder jeg må være lidt tålmodig med hvornår det næste kan købes...

Mvh Hans H

Jeg har desværre også fundet ud af at pris og kvalitet også hænger tæt sammen i urverden. Jeg har det sidste halve år haft mange forskellige ure som er byttet igen.

Her kan bl.a. nævnes Omega Seemaster/Speedmaster, Rolex 16610LV, Zenith Elprimero, Fortis flieger, Marice Lacroix m.fl. Ikke at disse er dårlige ure eller mærker, men de tiltaler bare ikke mig nok.

Jeg må bare erkende, at det er inhouse værker der tænder mig. Derfor kunne jeg godt forstille mig, at min panerai og IWC, måske bliver byttet til noget Blacpain, Breguet eller andet inhouse i fremtiden. For med inhosue er det ikke kun værket der er kælet for, men derimod hele "pakken".

- gufle - 24-12-2008

jacob jensen Skrev:Dine ure har bestemt horologisk kvalitet Icon_cool Icon_cool

Ud fra dine lækkere ure kan jeg næsten regne ud at dine frimærker
og Hifi heller ikke har været så dårlige Icon_e_wink

Selvom jeg INTET ved om frimærker og Hifi Icon_e_biggrin

Hvis jeg har samlet noget har jeg altid gjort det "rigtigt", altså gået virkeligt ind i det, ligesom nu med ure. Derfor blev det da til en fornuftig frimærkesamling, men frimærker står bare på hylden mens ure kan bruges til dagligt. Det var derfor ikke et så svært valg, at skifte firmærker ud med ure.

Jeg har stadig mit hifi tilbage. Jeg har bare endgraderet min ene effektforstærker da den kun blev brugt til baghøjttalerne i mit Sourround system.

- Fumle - 24-12-2008

Gufle den GO "moderen" er ski nice, hvad ligger sådan en fin dame i

God jul

- gufle - 24-12-2008

Fumle Skrev:Gufle den GO "moderen" er ski nice, hvad ligger sådan en fin dame i

God jul

Fra ny ligger det på ca. 50 K. Der findes ikke nogen AD forhandler i DK, så Kiel i Tyskland eller Sverige er mærmeste sted de kan købes.

Du kan dog finde dem brugt til ca. 25 K.