|
Hjælp en ny bruger please - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hjælp en ny bruger please (/showthread.php?tid=70244) |
- makita - 28-10-2008 RunesS Skrev:Mif Skrev:velkomen til mads Ufattelig at quartz-diskussionen skal til at fylde i en tråd, hvor der meeeeeeeeeeeeegggeeeeeeeeeeeeeeeeettt specifikt udpensles at mekanisk/quartz IIIIKKKKKKKKKKEEEEE er et tema, men designet(URETS YDRE) er!!! Man må formode at det først og fremmest er for at holde fluerne væk fra munden, når alligevel skal ytre sig om noget der meget åbenlyst ikke bliver spurgt om!! Smukke Vintage Seamastere.... - baun - 28-10-2008 makita Skrev:lækkert at du, colombo, har læst hans indlæg "thoroughly" igennem med hovedvægt på design, hvorefter du foreslår et vintageseamaster, øhhh, just one more question.... Man kan da sagtens købe Vintage Seamaster selvom man lægger vægt på design - der findes stort set ikke mere enkelt og smukt design! Bare et par eksempler: ![]() ![]() ![]() ![]() Men det er selvfølgelig en smags sag om man kan lide det design - men de fleste må vel indrømme at de er klassiske og smukke - uden dikkedarer! vh Baun - jacob jensen - 28-10-2008 Jeg har bestemt ikke noget imod at andre køber ure med batteri og der er ikke noget fy fy over dem de er bare ikke noget for mig(hvorfor er en længere forklaring) det var bare min egen holdning jeg gav udtryk for. At mit seamaster var med batteri var hoved årsagen til at jeg solgte det (sammen med nogle andre ting som denne tråd ikke handler om) Jeg fornemmede bare lidt på Mads1983(måske forkert) at han frygtede at havne lidt i den samme pine som jeg var i Nemlig at have købt et ur man ellers er glad for men man føler bare ikke det er rigtigt fordi det er med batteri. Derfor ville jeg med det antal mønter mads snakker om vælge et seamaster med aut.værk. Af dem der er i kikkerten er omegaet uret med den bedste kvalitet/finish Facit må være (i mine øjne)gå efter det du helst vil have hvis mønterne er der og som jeg forstod det var det seamasteren Re: Smukke Vintage Seamastere.... - makita - 28-10-2008 Baun Skrev:makita Skrev:lækkert at du, colombo, har læst hans indlæg "thoroughly" igennem med hovedvægt på design, hvorefter du foreslår et vintageseamaster, øhhh, just one more question.... - jacob jensen - 28-10-2008 PS så mener jeg også at man skyder så meget over målet som muligt når mads1983 kigger på Seamaster (bond) TAG aquaracer Certina DS Som mulige køb fordi deres DESIGN tiltaler ham Så kommer der bla. vintage Omegaer med i tråden (skal de med hver gang Måske er det mig (bestemt muligt) men det er jo slet ikke han spørger om spørgsmålet går på aut/batteri og rimelig pris på noget Certina - baun - 28-10-2008 Makita jeg vil gerne frabede mig at du får dit beskidte sprog til at stå som om det er mit, Tak vh Baun - Joepete - 28-10-2008 Når jeg spørger andre til råds, så er jeg glad for alle de inputs der kommer. Jeg er selv i stand til at sortere, så hellere så bredt som muligt, frem for så smalt som muligt - hannover_dk - 28-10-2008 Jeg synes også der anvises bredt - men det er svært at påstå at der ikke er masser af vælge mellem, og spørger siger jo ikke det SKAL være quarts, så lad os ikke ophidse os over stor variation i forslag, tværtimod. En del ure, sandelig også mine og mange andres har været vist tit, men det er jo ikke 100% sikkert Mads 1983 har set dem vel. De fleste forslag Mads 1983 har fået ligger ret tæt op af det som han indikerer, men ingen ved jo om der pludseligt kunne skabes inspiration til noget andet Mads 1983 - du kan sagtens købe quarts og køber du Tag eller Omega i quarts så får du udmærkede ure, hvor jeg bestemt ville anbefale Omegaen, men begge vil klare formålet. Når du får flest mekaniske ure bragt i forslag så er det som du vidste, fordi dér ligger hovedinteressen herinde. Der ligger den i det hele taget blandt de fleste rigtigt ur interesserede, se bare ur artikler i aviser og ugeblade. Om det er snobberi eller ikke, ser jeg intet formål i at klassificere Normalt tror jeg også du kan regne med at mekanikken holder nok så godt som Quarts, og mekanik gensalgsprisen vil givet være højere hvis du vil videre til et andet ur om nogle år. Læg dertil at hvis går med samme automatik ur hver dag - så kan du også glemme alt om at trække op, det klarer det selv, og præcisionen vil du kunne leve med, selvom quarts lige på det punkt vil komme ud som vinder. Sig mig i øvrigt hvad skal du med den præcision RINGER de ikke med der klokke længere når i skal ud til frikvarter - eller er det dit ansvar med den klokke?? vh Re: Smukke Vintage Seamastere.... - hannover_dk - 28-10-2008 makita Skrev:, LAD ham nu selv bestemme for helvede!!!(sorry about the language)Hvorfor egentlig? Mads 1983 skriver da meget åbent om quarts og om at han måske fortryder hvis han ikke vælger mekanik - så jeg synes nu han er ganske åben om mulighederne. Uanset hvor mange forslag han får her, bestemmer Mads 1983 da helt selv. Jeg synes han har fået mange forslag som ligger meget op af det han lægger op til, og så nogle få som kunne give en anden, og synes jeg faktisk på et ur forum, helt legitim inspiration. Det kan meget vel være så at Mads 1983som MÅSKE er 25 ikke vil have vintage, men vi ved det jo ikke før han har fået tanken og Bauns billeder har du måske set før, men svaret er jo til Mads. Hvis man bare vil bestemme selv, så tror jeg man går forkert i byen ved at spørge på et ur-forum. Det er jo ikke en prof. vejlednings institution, men en samling hobby folk med lidt forskellig smag vh - makita - 28-10-2008 Baun Skrev:Makita det må du meget undskylde Baun det var absolut ikke hensigten. Min fejl, og sprogvalget kunne også være mere stuerent, men nogen gange tænker man bare, Jøsses nogle svar på spørgsmål der ikke spørges. |