Urdebatten / Urforum
Service af ur - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Service af ur (/showthread.php?tid=70159)

Sider: 1 2 3

- hannover_dk - 15-10-2008

Magnum Skrev:Hvis det er den alm. caliber 1120, og det bare er rens af værket, så er 2000kr dyrt, men jeg synes det er ok hvis prisen er incl krone, He-ventil, pakninger og polering/mattering.

Caliber 2500 er dyrere at få serviceret, da den er mere besværglig og urmageren skal være ekstremt omhyggelig med olien omkring co-axial delen. Bare mikro for meget, så skal det renses om= hele værk skilles næsten af igen, da man bl.a. smører i platinen.
Mange urmagere sender dem ind til Swatch Group pga dette, hvilket gør at prisen mange gange er nærmere de 2500-3000kr, da de altid skifter pakninger osv.
OK kender ikke caliber 2500 problemerne nær godt nok, så den køber jeg helt - svaret fra mig gik på et 2892 baseret (uden Co A) som 1120 - og der er 2000 kr dyrt.
Er der som du skriver ny krone, He-ventil, pakninger - polering/matering prof gjort synes jeg også det er OK
Er det ren service (smørring og olieskift som det hed på biler i gamle dage) som dog er total adskillelse - så får jeg det som sagt for max 1000 - men vi er enige med alt det andet kan 2000 sikkert forsvares

vh

- Peter - 17-10-2008

Hej

Jeg er helt enig med Hannover, vi tager 1200 kroner for komplet service af caliber 1120 inklusiv trykprøvning, hvilket altid skal gøres på en Seamaster.

MVH Peter

- Stenbukken - 17-10-2008

Hvad indebære et komplet service helt præcist?

- Peter - 18-10-2008

Hej

Total adskillelse, rensning, smøring, og trykprøvning, og sommetider glas og krone.

MVH Peter

- Stenbukken - 18-10-2008

Fint, så koster det vel omkring 2000kr. for en Speedmaster?

- Peter - 22-10-2008

hej

På en Speedmaster koster det, cirka 2500 kroner plus det løse, og det er for caliber 861.

MVH Peter

- Stenbukken - 22-10-2008

Skal det kigges når det er 4 år? Eller bare når det ikke går, som det skal?

- hannover_dk - 22-10-2008

Hvis man har mange ure - giver det lidt sig selv. Jeg servicerer når de viser lidt tegn på at ønske det = får større gang afvigelse eller jeg vil leve med.

Jeg ved godt at det naturligvis må kunne slide i lejer at køre uden olie eler med tør olie - men så kommer der også tegn - og jeg har altså aldrig været ude for et af mine mange vintage sager - som kan være 40 år gamle uden service i måske 20 år - har fået dommen "slidte lejer" eller aksler fordyrer servicen - så uden ansvar - vent bare
Har man få ure er problemet vel lidt mindre og så kan man gøre som urmageren siger - men de er heller ikke altid helt enige. Nogle synes man skal følge regelmæssige servicer - andre er med på at man venter - og endeligt skal det siges at selv med autoriserede folk kan der være tilfælde hvor uret ikke bliver smukkere indeni af en service - skruetrækker spor findes - men lov mig du ikke siger til nogen jeg påstår det Icon_cool

Co_axial burde have længere "service interval"

vh

- RunesS_phpbb3_import15750 - 22-10-2008

hannover_dk Skrev:...tilfælde hvor uret ikke bliver smukkere indeni af en service - skruetrækker spor findes - men lov mig du ikke siger til nogen jeg påstår det Icon_cool

Og det kan være slemt!
İmage

Men jeg mistænker ingen urmagere jeg kender... heller ikke dem herinde...

- Elbæk - 22-10-2008

RunesS Skrev:
hannover_dk Skrev:...tilfælde hvor uret ikke bliver smukkere indeni af en service - skruetrækker spor findes - men lov mig du ikke siger til nogen jeg påstår det Icon_cool

Og det kan være slemt!
İmage

Men jeg mistænker ingen urmagere jeg kender... heller ikke dem herinde...

Nogen har jo voldtaget det værk Icon_e_surprised

Det syn er jo til at blive helt trist over.

Mvh.

Jakob