Urdebatten / Urforum
Hos urmageren - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hos urmageren (/showthread.php?tid=70137)

Sider: 1 2

- baun - 11-10-2008

som sagt et hurtigt wristshot - der kommer bedre billedere senere!

vh Baun

- Stenbukken - 12-10-2008

Et flot Omega Constellation med pie pan, og et super flot stykke arbejde fra Peter´s side.

Mere sikker analyse - baun - 12-10-2008

Jeg har leget lidt med denne skive-rengøring - lad os kalde det det - så det ikke forveksles med en redail - eller en renovering, hvor skiven males over.

Det der er tale om her er, at man rengør skiven for snavs - men uden at skade skiven iøvrigt.

Skiven skal helst så tæt på det originale udseende som muligt. Lad os kigge på farven.

Venner, det er skidesvært, at være tro mod farverne på fotos - idag er det overskyet og det hele bliver let lidt blåtonet - så jeg sørger for at have noget hvidt med i billedet, så jeg kan redigere farver. Og i dette tilfælde har jeg også valgt at vise det renoverede ur sammen med en anden Pie Pan med samme oprindelige skivefarve samt et helt nyt Omega med sølvskive.

Facetterne i Pie Pan gør at det alligevel ikke bliver helt sammenligneligt men døm selv. Det er uret i midten der var gulfarvet før. Jeg mener farven er godt ramt:

İmage

İmage

Ok lad os så gå tæt på dette skive-rensede ur og igen få bekræfter 2 ting:

Det er fantstisk så flot uret fremtræder med den nyrensede skive og tro mig på håndledet er det bare lige i øjet, man ser det stort set som MINT - med det blotte øje.

Og hvis du tror du har et Vintage ur med perfekt skive - behøver du bare at gå tættere på, så vil du finde skavankerne: Man kan se lidt misfarvning ved timeindex, Swiss made skriften beskadiget og andre detaljer er heller ikke perfekte.

Men tilbage står et Vintage ur med en 100% original Pie Pan skive i meget smuk stand, som fremtræder "som ny".

Om patinerede skiver bliver mere efterspurgte en dag - og jeg vil savne den gulfarvede skive - hvem ved.

Lige nu er jeg ikke i tvivl om hvad der er mest efterspurgt - og jeg behøver blot at mærke min egen glæde ved at gå med uret nu! Det er meget, meget bedre end hvis den havde været redailet - lige så smukt - og 100% originalt.

Skal man være overordentlig positiv, kan man sige at de små spor blot bekræfter skivens originalitet - men det er nok at trække for store veksler på "skader" man selvfølgelig helst var foruden!

Forfra
İmage
fra krone siden
İmage
fra den anden side
İmage
fra siden tæt på
İmage
lidt anden vinkel
İmage

Og så helt tæt på

İmage

Og bemærk også underlaget de tre ure i toppen er fotograferet på....

Nogen det kan gætte hvad det er?

vh Baun

- hannover_dk - 12-10-2008

Nix gætte underlaget - Beijing 2008 men?
Farven på skiven ser flot ramt ud - no doubt
vh

Det ligner en musemåtte....... - Submersible - 12-10-2008

fra Omega.

Re: Det ligner en musemåtte....... - baun - 12-10-2008

Submersible Skrev:fra Omega.

Jeps det er det,,,

Jeg har en bekendt der arbejder lidt ror Omega ifbm. Olympiske lege - og It udstyr - hvad ved jeg!

Men han havde denne musemåtte med til mig fordi hab ved jef er Omega tosset - den er så fin at have et par ure liggende på!

vh Baun