|
Omega VS. Breitling - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Omega VS. Breitling (/showthread.php?tid=70055) |
Re: X eller Y .... vælg Z - hannover_dk - 02-10-2008 Tukjær Skrev:Er du ikke lidt hård? Det er da ofte at folk kommer med alternativer/gode råd. Også på mine indlæg.....Måske er Geodoc det - men jeg forstår godt - man ser så ofte at en spørger om to helt specifikke ure Omega eller Breitling model xx og xx - og så kommer det sædvanlige Jeg ville da vælge JLC - Rolex - Oris - Seiko - eller køb vintage dit og dat og kort efter handler det hele om det - i "kamp mellem de nye forslagsstillere. Jeg synes ofte det er godt hvis spørgeren i alle fald har fået de konkrete svar først- senere løber tråde jo let af sporet - som her i mit svar vh Re: X eller Y .... vælg Z - Geodoc - 02-10-2008 Tukjær Skrev:Er du ikke lidt hård? Det er da ofte at folk kommer med alternativer/gode råd. Også på mine indlæg.....Jo, tilpas hård. Trådholderen har gjort sig stor umage med at afgrænse et udfaldsrum. I forhold til dét, bevægede det kommenterede svar sig langt udenfor. Derfor tillod jeg mig et sjældent "svirp". Med venlig hilsen - Geodoc - Allan - 02-10-2008 Hej Alle, Først vil jeg rose jer alle for jeres svar, samt denne skønne forum. Var godt klar over at der ville komme en masse ”gode” råd! Og jeg tager det hele med et smil Breitling laver også samme model bare med Chronometer, hvilket også er et flot ur. Jeg er bare ikke helt klar over forskellen mellem Chronograf og Chronometer, ud over at Chronografen er dyre! Måske én gider at hjælpe! Det er ikke korrekt som Gtwatch skriver, se Hvis De har bopæl i et andet land uden for EU <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.skat.dk/display.aspx?oID=56064&vID=56064">www.skat.dk/display.aspx?oID=56064&vID=56064</a><!-- w --> Jeg er enig i at det bedste ville være at prøve, hvordan den føles på armen. Men det nået jeg desværre ikke, inden min afrejse! Og der er en del penge at spare ved at købe den nu. Det jeg er jeg bange for ved Omegaen er at den er for lille! Er vant til at gå med stort ur, ca. samme størrelse som Breitlingen. Dog ved jeg ikke hvor tykke disse ure er? Kan en hjælpe? Lige nu hælder jeg meste Breitling, men håber I kan hjælpe min tvivl Uret skal bruges både på arbejde, byen samt ferie.. Godt citat fra Baun, Tag den du helst ville have på til dit bryllup, når hans motto er at skifte ur når man skifter sko. - Seamus_phpbb3_import15747 - 02-10-2008 1 Urværket Her vinder Omega nok pga. Co-Axial selv om Breitling efter sigende også gør en del ved værkerne. Så denne video på et andet forum forleden dag http://www.breitling.com/service-chrono/ 2 Synlighed/flasheffect Her tror jeg Breitling vinder i og med en del mænd godt kan lide chronographer måske fordi det ser ud af mere med 1 krone, 2 trykknapper og 3 subdials? 3 Eleganthed Breitling er nok umiddelbart lidt mere elegant, men kommer i nogle underlige størrelser 38mm eller 46mm 4 Brand (mærket) Hvis man spørger manden på gaden så vil vedkommende nok umiddelbart kende Omega bedst, men det skal man nok ikke lade sig styre af. 5 Personlig holdning Omega vinder, ene og alene pga. det er et perfekt størrelse ur, Breitling er som nævnt enten for lille eller for stor. Thomas - GTwatch - 02-10-2008 Allan Skrev:Det er ikke korrekt som Gtwatch skriver, se Hvis De har bopæl i et andet land uden for EUDet jeg skriver, omtales vel ikke i nævnte link (eller er der noget, jeg overser?). Seks og tolv månedersreglerne er, hvis du flytter tilbage til DK (jeg ved ikke, hvor længe ud skal være i udlandet). Det var det svar, jeg fik af skat, da jeg var udstationeret. - hannover_dk - 02-10-2008 Nej Allans link virker også på mig som til udlændinge i forhold til DK, hvor der her er tale om en DK borger som er i udlandet og flytter tilbage Beviset vil vel skulle være en købs kvittering/garanti der viser man har haft uret i mere end de 6 mdr - og at man kan bevise man også overholder det samlede udeopholdskrav (flot ord ikke) vh - Mads Gjødesen - 02-10-2008 Finishen på de to værker er på ca. samme niveau. Breitling har oppet sig gevaldigt de seneste 6-8 år og hævet niveauet. Men da det er chrono værk vs. dato værk er en direkte sammenligning svær. Anyway er selve håndværket på samme niveau. Ellers er jeg ret enig med Bauns første indlæg. Personligt ville jeg vælge Omega´en. Men fortrinsvis pga. udseendet. /Mads - baun - 02-10-2008 Mads Gjødesen Skrev:Finishen på de to værker er på ca. samme niveau. Breitling har oppet sig gevaldigt de seneste 6-8 år og hævet niveauet. Men da det er chrono værk vs. dato værk er en direkte sammenligning svær. Anyway er selve håndværket på samme niveau. jeg synes at co-axial gør en lille forskel - hvis man går op i den slags! vh baun - Stenbukken - 02-10-2008 Enig, jeg er også enig i dit første indlæg Baun. Hvis det var der skulle vælge blev det helt sikkert Omega´en - jacob jensen - 02-10-2008 Uden at der skal gå for meget økseskaft i den (da nogle jo kan være mere sarte end andre) Så var det jeg prøvede at sige gå altid efter FØRSTE valget,det bliver man mest glad for i længenden Derfor ville JEG (hvis muligt) presse nogle flere mønter sammen Også derfor jeg skrev hvis jeg skulle vælge inden jeg sagde mit valg Hvordan det kan ende med at blive sat op som at valget står mellem X og Y og jeg siger du skal tage Z det fatter jeg ikke De nedladende bemærkninger finder jeg det ikke nødvendigt at svare på ligesom jeg ikke kan se hvorfor gud skal blandes ind i det Alle punkterne om urene var godt belyst i andre indlæg de ved også mere om værker og den slags end mig. Jeg syntes bare at det var et frisk pust at gensalg værdien/hurtigheden ikke betød noget i en Omega tråd. Intet var sagt for at såre nogles følelser bare mit syn på spørgsmålet men jeg tror jeg lader Omega forumet være uden mine indlæg for fremtiden |