|
Guld "hænder" til PAM210...? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72) +--- Tråd: Guld "hænder" til PAM210...? (/showthread.php?tid=69698) |
Re: Her har han købt dem.... - atc-sand - 03-09-2008 Submersible Skrev:http://sizzlinwatches.com/products.php?cat=10 Helt perfekt - det er jo lige dem jeg leder efter Med hensyn til Peters tanker/holdninger omkring uoriginalitet, så kan jeg til dels godt følge ham. Men jeg hælder nu alligevel mere til Stinger, og specielt i dette tilfælde, hvor man jo sagtens kan bringe uret tilbage til "original" med de rigtige visere. Min næste bekymring går lidt på garantien. Uret er fra juli 2007, og jeg formoder, at jeg forbryder mig mod den eksisterende garanti (den gælder vel i 2 år), hvis jeg får Bo Mølbak til at åbne uret, og skifte viserne. Hvad er jeres holdning til, at lave denne type operation indenfor garantiperioden? Med venlig hilsen Henrik - hannover_dk - 03-09-2008 Stinger Skrev:Ikke i dette fald hvor det drejer sig om et ur der kan købes helt normalt og ikke udgør en sjældenhed - lige som man jo kan gemme original viserne.peter Skrev:Hej I andre fald hvor det er en vintage Speedmaster 321 eller gammel sports rolex med tritium dial / visere / Beezel o.s.v da gør man efter min mening absolut, helt som man lytter til råd om ikke at male den gamle originale franske komode i mahogni om til sort eller sætter nyt rat med radio kontrol i sin MGB vh - Mads Gjødesen - 03-09-2008 De fleste producenter vil ikke servicere ure der indeholder uoriginale dele. Ej heller Rolex. Ofte er det dog urmageren der bestemmer slagets gang. Ved Rolex og Omega feks. kan man derfor ofte godt få ordnet uret trods uoriginale dele hvis ellers urmageren vil. Kommer dit pam210 til service med aftermarket guldvisere tror jeg der er STOR chance for at de enten ikke vil servicere det, garantien bortfalder, eller de udbedre fejlen OG sætter OEM sølv visere på igen. Jeg ved Peter generelt er imod disse "indgreb" fordi det er ham som urmager der kommer til at bøvle med skidtet. Disse aftermarket visere, lynetteindlæg, lænker, ect. passer ofte af h...... til og jeg ved han hade at arbejde med den slags ikke-pas kram. Bagefter skal Peter så udlevere en vare til kunden han langt fra er tilfreds med og mener kvaliteten er devalueret på. Derfor... Også derfor Peter ikke reparerer Rolex feks. da han ikke har adgang til stumperne og IKKE vil fuske sig til en "so-wie-so" løsning. Og disse aftermarket PAM hands er langt fra pas-kram. /Mads - hannover_dk - 03-09-2008 Mads Gjødesen Skrev:Også derfor Peter ikke reparerer Rolex feks. da han ikke har adgang til stumperne og IKKE vil fuske sig til en "so-wie-so" løsning. Og disse aftermarket PAM hands er langt fra pas-kram.Respekt for det da. Jeg har selv haft "sjov" i min tidlige "karriere" med ndre visere til en kronograf (som manglede visere) Det gik da at få dem på - men det der med når de ikke 100% hører til akslen, og skal ha et lile klem -var ikke rart, og stopursekundviseren - hvor h.... til hest - den kunne efter kort tid finde på at suse hele vejen rundt næsten to gange når den blev returneret. Jeg overvejede om den kunne bruges til lottohjul. Spild på et klokkeslet og se hvor viseren stopper. Den var altså ikke egnet til at blive "tilpasset" "sin" aksel. Jeg overvejede kort lidt sekundlim så den holdt sig på akslen (sandhed - Jeg brugte lidt). Godt at det var et ur til 200 kroner jeg bare skulle øve mig på. Det har jeg holdt mig fra siden - men visere der hører til kan jeg da skifte vh - Peter V - 03-09-2008 ...så er der jo kun en mulighed tilbage: Sælg din 210 og køb en 190 i stedet! Så får du både originale gulvvisere + et 8-dags JLC værk med i købet Re: Guld "hænder" til PAM210...? - OleJ - 03-09-2008 atc-sand Skrev:Hej Hej Henrik, Hvis du ikke allerede har købt, så smid mig en PB! Jeg har set sæt "aftermarket" du kan få ub! Re: Guld "hænder" til PAM210...? - atc-sand - 03-09-2008 OleJ Skrev:atc-sand Skrev:Hej Damn... har lige bestilt (og betalt) et sæt. Forsendelsen var næsten dobbelt så dyr som viserne Men tak for tilbudet... vender tilbage, når jeg har endnu et Radiomir, der skal "forgyldes". Med venlig hilsen Henrik - Løkkebø - 03-09-2008 lad os lige se et billed når hænderne er monteret Løkkebø - Peter - 05-09-2008 Hej Ja send os endelig nogle billeder hvis skidtet passer, men det kan måske endda se kønt ud hvis bare visererne passer, men det er sjældent tilfældet med uoriginale dele, for det er et ur ikke en bil, hvor mange uoriginale passer 100%. MVH Peter - atc-sand - 05-09-2008 Nu er viserne i hvert fald på vej over atlanten... så vil det vise sig, om jeg får skidtet monteret. Jeg skal nok uploade nogle billeder, hvis det bliver aktuelt. I samme moment er jeg igang med at få lavet en rem hos Zack fra Red 12 Straps (han laver nogle rigtig flotte remme). Jeg synes det vil klæde uret med en lysere rem - specielt hvis jeg får de gyldne visere monteret. /Henrik |