Urdebatten / Urforum
Kender i det - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Kender i det (/showthread.php?tid=69487)

Sider: 1 2 3

Især med mit PAM 24.......... - Submersible - 05-08-2008

İmage

Får mere og mere tid på armen og lader det aldrig gå.........

Blev også lidt nummer skør den anden dag. Går ellers ikke så meget op i serienumre, men faldt alligevel over en sjov ting med 2 af mine pam's....

Det ene har serienummer som dagen efter min egen fødselsdag, det andet har serienummer som dagen efter min søns fødselsdag......., nu skal jeg vel finde et med dagen efter min datters og det samme med min kone eller hvad??????

Torben

Re: Især med mit PAM 24.......... - hannover_dk - 05-08-2008

Submersible Skrev:faldt alligevel over en sjov ting med 2 af mine pam's....

Det ene har serienummer som dagen efter min egen fødselsdag, det andet har serienummer som dagen efter min søns fødselsdag......., nu skal jeg vel finde et med dagen efter min datters og det samme med min kone eller hvad??????

Torben
Tænk omvendt du. En anden variant du kunne prøve er at lave en ny søn som matcher helt med et nummer på et af dine ure. Der skal prøves nogle gange måske - men det kan jo være hyggeligt nok - og sjovt hvis det lykkes Icon_e_biggrin
vh

- Peter - 06-08-2008

Hej

Jeg vil heller ikke af med min 5513, selvom den er med nyere skive. Icon_e_confused

MVH Peter

- cldk - 06-08-2008

Min samling er forholdsvis lille da jeg har en tendens til at skyde mine ure af når jeg bliver træt af dem, men der er tre ure som jeg ikke kunne forestille mig at skille mig af med. Ikke fordi de er specielt samleværdige eller en god investering (de har tabt værdien hurtigere end mine amerikanske aktier...) men fordi der for mig er noget specielt ved dem.

Det første er et Jorg Hysek Kilada Chrono som jeg købte for små 5 år siden. Jeg havde diverse GP og Omega på det tidspunkt, men de blev stille og roligt udfaset da kun JH'en fik tid på armen (det på trods af Quartz-værket Icon_e_surprised ).

İmage

De to andre ure jeg nok aldrig skiller mig af med er mine Gerald Genta Retro Solo'er. Jeg købte første diamant-udgaven som et dress ur og blev så glad for det at jeg købte et uden diamanter til almindeligt brug. Kvaliteten og forarbejdningen af urene er eminent, og designet er for mig specielt men klassisk nok til at jeg ikke bliver træt af det (beklager de halvringe billeder, men man skal jo starte et sted).

İmage

İmage

Et fjerde ur som måske ikke er i keeper-kategorien men som har overrasket mig positivt er mit Ebel 1911 XXL. Det er det tredje sportsur jeg har købt i år, og det eneste jeg virkelig er glad for. Kvaliteten er langt højere end jeg havde regnet med, og uret er for mig lidt af en bargain i forhold til tilsvarende mærker (de to andre ure var et Baume Mercier Magnum XXL som jeg købte i stedet for det IWC jeg egentlig var i butikken efter, og som jeg hurtigt blev træt af fordi det ikke var "specielt" nok, og et Admiral's Cup Competition som med sine 48mm så temmlig morsom ud på mit ikke voldomt store håndled).

İmage

/Christian

- Peter - 06-08-2008

Hej

Jeg ville nu hellere beholde den Rolex 5513 du omtaler.

MVH Peter

- Ild - 06-08-2008

...Henrik (HG) - jeg vil godt lægge billeder op, men kan sgu ikke finde ud af hvordan man gør? Skal billederne uploades til en privat server og så "refereres" hertil med url adresse ?

/Ild

- HG - 06-08-2008

Jeg bruger Photobucket.com (gratis) der ligger mine billeder og så kopier man IMG code og indsætter den her på siden - Glæder mig til at se det Icon_cool

- Ild - 06-08-2008

Tak Henrik ...så kan jeg også være med Icon_e_biggrin

Jeg har dog kun et billed af DeLuca'en på denne pc - resten kommer når jeg kommer hjem til "privaten"

İmage

/Ild

- Mads Gjødesen - 06-08-2008

Ild Skrev:Tak Henrik ...så kan jeg også være med Icon_e_biggrin

Jeg har dog kun et billed af DeLuca'en på denne pc - resten kommer når jeg kommer hjem til "privaten"

/Ild

İmage

- Ild - 06-08-2008

hvad havde jeg så gjort forkert Mads? Icon_e_confused

/Jesper