Urdebatten / Urforum
Georg Jensen Chronograph - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Georg Jensen Chronograph (/showthread.php?tid=69397)

Sider: 1 2

- Bjorno - 17-07-2008

Jo, det er det da sådan set.

Tror nu ikke der er mange der kopierer et GJ, men det var nu lige så meget for lige at se værket (om end ikke adskilt).

/Peter

- Peter - 18-07-2008

Hej

Georg Jensen for da lavet en ganske pæn finish på deres urværker, de bruger ikke kun standard ETA finnissage, men med pæne slibninger på deres værker, den nævnte model er med ETA Valjoux 7751 med kalender så prisen på 8000 kroner er i mine øjne meget billigt. Icon_e_surprised

MVH Peter

GJ - columbo - 18-07-2008

Det er ok pris hvis uret er i pænt stand og at værket køre fint. Jeg m ener det er Antima der laver urene for dem

- Bjorno - 18-07-2008

Jamen jeg er da glad for at høre jeres bemærkninger.

Jeg har nu uret i hænde og det er egentlig meget velholdt. Jeg har heldigvis aftalt mig frem til en begrænset fortrydelsesret Icon_smil

Men nu hvor jeg kigger på værket kan umiddelbart se en enkelt forskel i forhold til et senere serienr. jeg har set. Mit har nr. 11xxxx og det andet jeg har set har nr 14xxxx.

På uret her står der Chronograph, Valjoux, 25 jewels på værket, på det yngre står der Georg Jensen, ETA 7751, 25 jewels.

Er det noget jeg skal hæfte mig ved?[/img]

- GTwatch - 18-07-2008

Bjorno Skrev:Jamen jeg er da glad for at høre jeres bemærkninger.

Jeg har nu uret i hænde og det er egentlig meget velholdt. Jeg har heldigvis aftalt mig frem til en begrænset fortrydelsesret Icon_smil

Men nu hvor jeg kigger på værket kan umiddelbart se en enkelt forskel i forhold til et senere serienr. jeg har set. Mit har nr. 11xxxx og det andet jeg har set har nr 14xxxx.

På uret her står der Chronograph, Valjoux, 25 jewels på værket, på det yngre står der Georg Jensen, ETA 7751, 25 jewels.

Er det noget jeg skal hæfte mig ved?[/img]
1) Tillykke!

2) Et billede eller to, tak!

3) ETA købte Valjoux for nogle år siden (kan ikke huske eksakt dato), så det skal du ikke bekymre dig om. Same, same - different name.

- Bjorno - 18-07-2008

Tak:-)

Jeg lægger nogle billede på i aften, så det også kan ses "live".

Grunden til at jeg spurgte mht. værket, er at det yngre ur er mærket "Georg Jensen", hvor det ældre er et standard 7751, men det har da sikkert ingen indflydelse, hvis begge er standard værker blot med forskellige navne Icon_smil

- hannover_dk - 18-07-2008

Bjorno Skrev:Tak:-)

Jeg lægger nogle billede på i aften, så det også kan ses "live".

Grunden til at jeg spurgte mht. værket, er at det yngre ur er mærket "Georg Jensen", hvor det ældre er et standard 7751, men det har da sikkert ingen indflydelse, hvis begge er standard værker blot med forskellige navne Icon_smil
Jep det er lidt ligesom med kuglepenne - køb 500 og vi trykker firmanavn på gratis - Sådan også med rotorer fra ETA (kan godt være det koster et eller andet ligegyldigt - men princippet)
vh

- Peter - 20-07-2008

Hej Bjorno

Til den pris du har givet for uret tvivler jeg på at du nogensinde kan tabe på det, så jeg mener at du har gjort en god handel. Icon_e_smile

MVH Peter