Urdebatten / Urforum
Rambo 4 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72)
+--- Tråd: Rambo 4 (/showthread.php?tid=68103)

Sider: 1 2 3 4

- GTwatch - 17-02-2008

Jeg synes, det er fedt, at han faktisk bruger sine ure, selvom de er samlerklenodier. Sådan har jeg det med alle ure - de skal bruges, uanset hvor sjældne de er. Man kan selvfølgelig altid diskutere, om man så skal bruge dem til at slå søm i med.

Og havde det ikke været for den gode Sly, havde der vel ikke været Panerai til os andre...

- Mads Gjødesen - 17-02-2008

GTwatch Skrev:Jeg synes, det er fedt, at han faktisk bruger sine ure, selvom de er samlerklenodier. Sådan har jeg det med alle ure - de skal bruges, uanset hvor sjældne de er. Man kan selvfølgelig altid diskutere, om man så skal bruge dem til at slå søm i med.

Og havde det ikke været for den gode Sly, havde der vel ikke været Panerai til os andre...

Jeg er såmænd også tilhænger af at ure bliver brugt uanset pris og samler status. Men det faktum at han render rundt og leger "Rambo" med uret på er måske lige groft nok i mine øjne. Uret er PVD behandlet og denne overflade er MEGET modtagelig over for ridser osv. Og det kan ikke undgå at få lidt tæsk under de optagelser. Jeg mener bare det er lidt synd at urets stand forringes når det er så sjældent som det er. Men hans ur og hans valg.

Sly har en solid samling af Panerais med div. pre-V modeller og selvfølgelig hans egen Sly-Tech Pams. Desuden en masse AP ROOs og hublot BB. Mon ikke der også findes lidt Rolex og PP. Men de sidste to err kun gætværk fra min side.

/Mads

- Peter - 20-02-2008

Hej

Er der nogen der ved om at det er et PR stunt, hvor Panerai laver en normal pam ooo om til en speciel Panerai fra de tidligere år, eller er det hans eget ur fra hans samling.

MVH Peter Icon_question

- Peter V - 20-02-2008

Jeg tror helt klart at det er et fra hans egen samling - kan ikke rigtig se nogen grund til at det ikke skulle være det. Selvom Panerai og Sly har et godt forhold til hinanden og de har lavet ure med hans navn på (senest vist i 2007 eller 2006?), giver det bedre PR hvis han selv har valgt, fremfor lavet en aftale med Panerai.

Omvendt er det kun et spørgsmål om tid før Panerai kommer med et keramisk ur i Luminor eller "1950" serien, så nogle billeder at Sly med et sort PAM er ikke helt af vejen - set fra Panerais side. De fleste kan sikkert ikke kende forskel på 202A og et andet sort PAM.

- Peter - 23-02-2008

Hej

Men det giver flere penge til producenten hvis Panerai har lavet Product placement, istedet for at skuespilleren bare bruger sit daglige ur.

MVH Peter

- Sub-erman - 23-02-2008

naa...., Peter tror det er omvendt!!!
Product placement er ofte en dyr affære!!! F.eks læste jeg et sted, at Carlsberg betalte 10 millioner $ for at lade Spiderman lande på en Carlsberg lastvogn, under den første biljagt, i Spiderman 1.
Ligesom Dr.Pepper betalte en formue for, at at være det mærke der står på colaen, da han øver sig med sig med sit web på værelset, i samme film!!
Så hvis Panerai kunne slippe for, at betale Sly for benytte deres ur, ville de sikkert være lykkelige. Det får mig til, at tænke på, om de ikke ville sælge mange flere ure, hvis modellen var mere almindelig; som Omega gør det med deres Bond ure....?

MVH

SK

- Peter V - 25-02-2008

Hvis der var tale om product placement, så tror jeg at Panerai havde valgt en ny model frem for et gammelt PAM som iøvrigt er fra før de nuværende ejere af Panerai trådte til. Det er lidt som at sige " hey det var bedre i gamle dage".

Fx som i The Transporter - her ser man tydeligt (og flere gange) at vor helt har et nyt Panerai.

Panerai laver ikke product place - i film ihvertfald. - fyssen - 26-02-2008

Jeg havde en længere samtale med Panerai North America chef Philipe Bonay under en middag med Angelo Bonati sidste år i Firenze . Her sagde han at Panerai ikke betalte noget som helst for at få deres ure med i film. Producenter låner urene af Panerai (med mindre det er skuespillerens egen) og når produktionen er færdig skal disse ure leveres tilbage. Jeg ved at det lyder underligt når de fleste andre betaler i dyre domme for at have deres ting med i film.
Panerai har heller ikke "endorsment" aftaler med kendte. Det bruges pt ikke.

Mvh

Lars

- Peter - 27-02-2008

Hej Lars

Meget gode oplysninger, jeg var slet ikke klar over at skuespillerne brugte deres egne ure i filmene, det gør jo unægteligt Panerai mere spændende, end hvis filmselskabet, tvinger skuespillerne til at bruge et bestemt ur.

MVH Peter Icon_e_biggrin

- Mads Gjødesen - 27-02-2008

Havde det været procuct placement ville uret med garanti været et fra den aktuelle kollektion og mon ikke Panerai så ville have markedsført det som "Rambos choise" Icon_rolleyes Men tak for det ikke er tilfældet.

Skuespillere bruger (brugte) faktisk tit egne ure i film. Men nok ikke i så vid udstrækning som før. Jeg husker feks at have set Arnold S. bære et AP ROO i Eraser. Absolut ikke lige et ur der matcher hans karakter i filmen. Men kan producenten score lidt kr. ved product placement gør de det. Så der er længere og længere mellem disse "skæve" urvalg hvor filmens karakter og det ur han bærer slet ikke matcher.

/Mads