Urdebatten / Urforum
Leverings tid på Sub - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Leverings tid på Sub (/showthread.php?tid=68045)

Sider: 1 2 3

Re: .. - hannover_dk - 26-02-2008

thomasholm Skrev:Uret har jeg fået, og har fået det til 30000. Ved ikke om det er det samme en ad kunne sælge det til, men er vildt glad for den i hvert fald. Icon_e_smile
Billigt nok hvis det er med alle papirer - og jeg vil mene selv om de måske ikke er udfyldte (grey market) - lidt langt at vente men ikke noget galt med prisen synes jeg - du kunne ikke ha fået det hos en AD til den pris
vh

- MIB - 26-02-2008

Tillykke dit nye ur!

Spændingen og glæden ved at vente på nyt ur er herlig Icon_e_biggrin

Prisen spiller vel i grunden ikke den store rolle, bare man er glad og tilfreds med det der sidder om armen og der ikke er tale om spekulationsur men brugsur..

Det er med at få prop i sparegrisen og samle sammen til næste Icon_e_wink

- hannover_dk - 26-02-2008

Steffen Mortensen Skrev:Jeg er imponeret.
En ikke AD kan levere en 16610LV minus 20%
( sådan Ca. )
Hvorfor er det du ikke vil vise hvem det er ?
mvh
Steffen Mortensen
Det er vel ret naturligt. Hvis man har en god ven eller familie som kan skaffe en billig Rolex eller en rimelig lejlighed på Bredgade, så er det jo sjældent pågældende "hjælper" vil have sit navn ud til offentligheden. Det er en personlig vennetjenete går jeg ud fra
At det så er MEGET billigt eller hvad det er - er en anden sag, men jeg forstår helt man ikke lige fortæller alt hvis man får hjælp af familie/venner
vh

- Steffen Mortensen_phpbb3_import15780 - 26-02-2008

Hej Hannover,
Det er ikke alle der er gået i seng endnu !
Jeg læser og forstår helt klar hvad du skriver.
Gå til top og start forfra - så tror jeg du ser hvad jeg mener
ven/familie!
Selv vi på Bredgade giver ikke så store rabatter, selv til familie !

- Speedy - 26-02-2008

Steffen Mortensen Skrev:Hej Hannover,
ven/familie!

Dejligt at se en aktiv urmager til på forummet!

Er det en helt umulighed at nævnte urmager kan sælge en grey market SUB date til 30 K til en ven Steffen?
Sidder lige og kigger i kataloget som jeg fik da jeg var inde hos Jer sidst, syntes ikke jeg kan se prisen på modellen. Kataloget går til side 61, men prislisten kun til s. 46-47.

- hannover_dk - 27-02-2008

Steffen Mortensen Skrev:Hej Hannover,
ven/familie!
Jamen jeg tror en ikke AD kan/vil give rabat i den størrelsesorden (igen med mindre det var til ADs søn eller kone). Jeg er med på der ikke kan være fortjeneste af betydning tilbage, men ren familie/ven gør jo en forskel, og da han skriver det ikke er en AD så udgår jeg fra grey market - skaffet hjem af - måske - en urmand han kender som nær ven eller familie - og så kan prisen på 30 tdkk holde hvis ikke der skal tjenes i DK - eller?
I så fald forstår jeg han ikke siger navn, da andre jo ikke kan henvende sig?

En mand som Morgan kan nok bedre sige om 30 tdkk overhovedet kan holde helt uden fortjeneste (hvis ikke det er forretningshemmelighed, og det kan det jo sagtens være) hvis det er en grey market sub
(jeg har prøvet at læse fra top - men ser ikke rigtigt noget nyt jeg ikke har set før)
vh

vh

Re: Leverings tid på Sub - Speedy - 27-02-2008

thomasholm Skrev:Jeg bestilte sidst i November en Sub m. dato men den er ikke kommet hjem til forhandleren endnu?. Er det normalt, at der er så lang leveringstid?. ( det er med sort krands ). Har nestilt den hos ... der ikke er autoriseret rolex forhandler, men jeg kender ejeren og har fået en meget god pris den vej igennem.

Hej Hannover
Navnet på forhandleren har fremgået men er blevet slettet i aften. Det er vel også fair nok, da pgl. sikkert ikke bryder sig om at blive offentlig kendt blandt sine kollegaer for at kunne "skaffe billige" Rolex ure!

Re: Leverings tid på Sub - hannover_dk - 27-02-2008

Speedy Skrev:
thomasholm Skrev:Jeg bestilte sidst i November en Sub m. dato men den er ikke kommet hjem til forhandleren endnu?. Er det normalt, at der er så lang leveringstid?. ( det er med sort krands ). Har nestilt den hos ... der ikke er autoriseret rolex forhandler, men jeg kender ejeren og har fået en meget god pris den vej igennem.

Hej Hannover
Navnet på forhandleren har fremgået men er blevet slettet i aften. Det er vel også fair nok, da pgl. sikkert ikke bryder sig om at blive offentlig kendt blandt sine kollegaer for at kunne "skaffe billige" Rolex ure!
Ja det er da helt rimeligt - det må ha været en fejl at lægge navnet på. Jeg mener stadigt (vel egentligt som du) at man kan få en grey market sub til ca 33 k - måske 1 år gammel NIB med papirer (ikke ifyldte) og at det så må være muligt at skyde den af uden fortjeneste til en søn eller nevø til 30 k - men du har ret - jeg vidste naturligvis ikke det havde været offentligt navnet.

Selv en AD kan vel sælge en sub til 30 skulle jeg faktisk tro, hvis han smed al fortjeneste, ved nogen hvad en AD har i fortjeneste på en sådan sag
Sig den koster 36.5 og den sættes ned til 30 så er momsen jo en del af nedsættelsen så den skal bare ned med omrking 5.200 i pris, og har en AD mon ikke det i fortjeneste trods alt?
Så - til en meget nær familie - why not - eller skyder jeg under?
vh

- Uffe - 27-02-2008

Jeg ville da netop gå udfra at avancerne på dyre ure var ret høje pga. høje omkostninger til lagerhold osv. og at der derfor var mulighed for en pæn rabat, det er ihvertfald ofte tilfældet for "luksusvarer" - at butikkens nulpunktsavance godt kan være meget høj er så en hel anden historie.

Rolex-forhandlerne kan dog være den berømte undtagelse da der er en høj efterspørgsel på produkterne (se bare på Daytona'erne som går for +30-50% på brugtmarkedet) men for "alle de andre" ville jeg da tro at der var rabatter at hente Icon_e_biggrin

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl!

/U.

- Peter - 27-02-2008

Hej

Såvidt jeg husker var uret bestilt hos Sct Mathias ure guld og sølv, i Viborg, som ikke er Rolex forhandler, så derfor greymarket.

MVH Peter