|
Sinn U1 - pletter på glasset?? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Sinn U1 - pletter på glasset?? (/showthread.php?tid=66817) |
- Speedy - 18-04-2007 Er det ikke lidt et problem at få en ridse eller et mærke af en eller anden slags i et ur med coated glas, da man ikke kan polere det væk igen? Kan man få recoated sit urglas hvis uheldet er ude, eller er det billigere af få skiftet glasset i så fald? Vh Benny - Knudsen_phpbb3_import15745 - 18-04-2007 Det mærkelige er, at det bare ligner almindelig snavns, som feks. fedt. Det ligner noget som er lige til at tøre af, men når glasset er helt tørt igen kan man se at det IKKE er gået væk. Der er ingen spor af ridser, så jeg er sikker på at det er vejr og vind der har forårsaget det... Når coatningen er så hård som I skriver kan det vel heller ikke være den der er beskadiget når jeg ikke har udsat uret for noget unormalt...?? Hvad gør jeg? Rasmus - Speedy - 18-04-2007 Jeg har for nylig været udsat for nøjagtigt det samme med et par briller der havde fået "hærdning". Forretningen mente at jeg måske havde pudset for hårdt, eller med papir istedet for stof. Men jeg fik da et par nye U/B. Men det så ud nøjagtig som du beskriver! Vh Benny - hannover_dk - 18-04-2007 Hvis du har garanti synes jeg du skulle prøve den, jeg ved ikke hvordan man gør med Sinn, men jeg er ret så overbevist om at det er coatingen som der er sket noget med. Enten fordi den har været for hårdt behandlet - slid - varme (ligge i sol i Bangkok eller hvor du var) eller sand under dykning eller hvad ved jeg. Sikkert ikke noget som den ikke skulle tåle, men nu har du jo problemet. Jeg tror ikke man kan om-coate - så nyt glas er nok nødvendigt hvis du ikke vil leve med det vh John - Knudsen_phpbb3_import15745 - 18-04-2007 Ja jeg vil prøve at tage kontakt til Steen Amundsen og fortælle at jeg mener der er noget galt med coatingen. Uret er to uger gammelt og købt fra nyt, så der er jo min. to års garanti. Det har været med på Ko Samui og andre Thai øer i 35 - 40 graders varme og det har været i kontakt med saltvand og klorvand, men det burde jo ikke skade uret. Det der irriterer mig mest er faktisk, at jeg ikke mener at have gjort noget galt med uret, så dermed kan det samme vel ske igen med et nyt... Rasmus - hannover_dk - 18-04-2007 Det jeg tænkte på netop med Thailand, var at selve glasset jo bliver en del over 40 grader hvis man tager sit ur af og lægger på et bord i solen direkte ud på de breddegrader, jeg kender intet til coatingen, men alle symptomer tyder på den. Måske hvis glasset er 80 grader af at ligge i den voldsomme Thai sol og akkumulere varme, og så kommer direkte i 28 grader vand i poolen, så trækker glasset sig og coatingen ?? Alt er rent gæt Men lad os håbe de tager det på garantien. Held og lykke vh John - Knudsen_phpbb3_import15745 - 18-04-2007 Ja det har du egentlig helt ret i - det lyder som et ret godt bud på hvad der er sket. Det er jo præcis den belastning det har været udsat for! Tak for din hjælp John - jeg håber de tager den på garantien, ellers må jeg evt selv betale for et nyt glas... Hilsen, Rasmus - Peter - 19-04-2007 Hej Jeg tror desværre ikke at de tager den på garantien, da det er en skade på glasset, og glasset er normalt ikke omfattet af garantien medmindre at der er en fejl i glasset, men prøv alligevel. MVH Peter - Knudsen_phpbb3_import15745 - 19-04-2007 Jeg kan ikke finde nogle specifikationer på hvad uret skal kunne holde til eller er testet til, men vi er da enige om at det SKAL kunne holde til det jeg har udsat det for, ikke? Hvis det er tilfældet bliver de vel nødt til at tage det over garantien, idet jeg ikke har gjort noget galt... \Rasmus - hannover_dk - 19-04-2007 knudsen Skrev:Jeg kan ikke finde nogle specifikationer på hvad uret skal kunne holde til eller er testet til, men vi er da enige om at det SKAL kunne holde til det jeg har udsat det for, ikke?Jo du har vel ikke gjort noget galt, men det der med at uret ligger i brændende sol i Thailand, og så skal en tur i vandet, og saltvand og klorvand osv, er sikkert hårdt for en coating. Der står intet om at du ikke må gøre det du har gjort, og det er heller ikke forkert, men med glas ydersider - og glasset som brugsdel ikke under garantien, så må det vist være ren kullance om de skifter det - eller giver lidt rabat - så vent ikke for meget- men prøv og håb vh John |