Urdebatten / Urforum
Omega Speedmaster "1957 Design" - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Omega Speedmaster "1957 Design" (/showthread.php?tid=65816)

Sider: 1 2

Jo men... - baun - 09-10-2006

Mads - du må da indrømme, at en del samlere nok kunne spare lidt skillinger ved at bytte mere "lige over" - hvis man kunne etablere de rette kontakter.

Det kunne være rigtig interessant, at lave et urtræf hvor "byttehandel" var sat i centrum, men selvfølgelig skal vi ikke forvente at "urhandlere" vil stå for sådan et arangement - og dog kunne de måske se muligheden for at bytte sig til noget der er lettere at komme af med til "ikke ur nørder"

På sidste urtræf i Horsens var jeg egentlig lidt overrasket over, at der ikke var mere handel - også byttehandel!

vh Baun

- Bjarne - 09-10-2006

Hej Veigt

Hvis det er min Omega 1957 reedition du har kikket på så send mig en mail, jeg er undertiden på Sjælland og kikker da også gerne forbi Slangerup når jeg alligevel er i Nordsjælland, så kan du da se uret live og selvfølgeligt helt uforpligtende for dig.

- Mads Gjødesen - 09-10-2006

Du har helt ret Baun, men i virkelighedens verden sker det relativt sjældent (for mig i hvert fald), at nogen har noget jeg gerne vil bytte med. Når jeg bytter, er det som regel fordi jeg enten gør en god handel, eller fordi jeg bytter mig frem til noget, som er lettere at sælge videre, end det jeg havde.

Iøvrigt et hyppigt problem at mange ikke forstår, at man ikke vil give top $ for deres fars nedslidte G/S Date Just, når de kan se velrenommerede urmagere sælge dem til langt højere priser Icon_rolleyes

Jeg har et par gange forsøgt at bytte mig frem til noget jeg gerne vil beholde, men så er modparten ikke interesseret i mit ur, og hans bedste bud bliver derefter. Så er jeg ikke interesseret, idet jeg kan sælge uret bedre selv. Sjældent begge parter brænder lige meget for at bytte.

/Mads

- Veigt - 10-10-2006

Nu har jeg kontaket Bjarne, om detaljerne vedr. at vi evt skulle mødes og se på ure..

Har sendt ham en mail med detaljerne om de 2 ure jeg har. Og budt ham på lidt varmt eller koldt til ganen.. Icon_e_biggrin

Kiggede lige igen i timecapsule bogen på det originale 1957 speedmaster..

Men jeg vil lige høre, på det reedition som bjarne har tilsalg, kan man på det montere et glassback..? Så man kan se urværket.. Icon_question

Ved godt at mit næste ønske ur er et speedmaster med 321 værk i Icon_mrgreen

/Carsten

- Mads Gjødesen - 10-10-2006

Du kan godt få en glasbagkasse til uret. Værket ser ok ud, men jeg ville nok beholde det som det var med fast bagkasse og spare kr. til en Speedy 321. Bjarne har også et SM med cal. 321. For prisen på det reedition og en evt. glasbagkasse, vil du kunne købe SM 321 i stedet. Bestemt en bedre investering i mine øjne. Desuden vil en glasbagkasse på et cal. 321 være mere berettiget end på 1957 reedition. Ingen tvivl om at cal. 321 er finere end Lemania værket i 1957. Men kig på begge når Bjarne kommer og vælg med hjertet. Det er to fine ure, og du går ikke fejl i byen uanset hvad du vælger.

/Mads

- Peter - 11-10-2006

Hej Veigt

Jeg har kun de aktuelle modeller på lager, da hele mit lager af Omega blev stjålet i juli måned, men jeg kan kun anbefale Bjarne der har et 1957 edition, eller prøv at kigge på hans speedemaster professional cal 321, det har tidligere været i min private samling et speedmaster i god stand, hans 1957 reedition er næsten som ny.

MVH Peter

- Bjarne - 27-10-2006

Hej Veigt

Vi skulle se på ure sammen i morgen lørdag, og jeg har pakket dem, men skal det kunne lykkedes så skal jeg have en adresse, så giv mig et kald på 2173 2350