|
glashutte - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: glashutte (/showthread.php?tid=65619) |
- thomas.b.s - 18-08-2006 For 2minutter siden fik jeg en mail fra markus hvor han bekræfter at det er ref no. 100-09-07-04-04 vi snakker om, han vedhæftede endog et billede af uret, så jeg bestiller det nu. Iøvrigt svarer prisen også meget godt med det IWC 5001 jeg købte af ham for et par måneder siden mht. Listepris kontra "markus pris". Hilsen Thomas (snarlig GO ejer) - Mads Gjødesen - 18-08-2006 Super fedt ur med klassisk look og lækkert værk. Det bliver ikke bedre i 25 kkr. klassen. Og så er det ikke et ur du ser på hvert gadehjørne /Mads øjnene op - Mikael L._phpbb3_import15700 - 18-08-2006 Man kan hurtigt få øjenene op for alternativer til de mest gængse mærker. Så den her på TZ. Et godt alternativ til den klassiske daytona, og til en anden pris. Meget flot chrongraph... [url]"http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&th=679255&start=0&rid=0">http://forums.timezone.com/index.php?t= ... rt=0&rid=0[/url] Mikael - Mads Gjødesen - 18-08-2006 Jeps den er også lækker. Desværre er der kun tale om en lagkage chrono med cal. 39 med et tilføjet chronograph modul. Et integreret kolonnehjulschrono værk må være næste projekt hos Glashütte, hvis de vil konkurrere med Omega og Zenith om "fineste værk" i 30-40 kkr. kategorien. Men mht. forarbejdning og finish følger den fint med daytonaen. Men mht. værket vil jeg nu stadig sige at Daytonaen er overlegen. Mads Gjødesen - klaus - 18-08-2006 Mads Gjødesen Skrev:Der gives relativt store rabatter på GO. Jeg blev tilbudt ca. 20 % på listeprisen sidst jeg var i Hamburg. Og jeg kom lige ind fra gaden... prislisten jeg sidder med er formodentlig incl. tysk moms. ( det ville være mærkeligt andet ) skulle marcus´pris være ex. moms vil den komme op på 4.000 euro, som jo nok er ladesiggørlig i rabat. hvordan kan han sælge uden moms, når det er en officiel forretning? at han køber uden moms er forståeligt, da det er indenfor EU. ER DER NOGET FUSK? det er nok en god idé ikke at lave for meget reklame for ham her, hvis ikke man vil komme i problemer med væsenet. bare et godt råd ! - Mads Gjødesen - 18-08-2006 Jeg ved ikke hvorvidt det er sandt eller ej, men en tidligere tråd her på forumet antyder at han af en eller anden årsag slipper for momsen. Kan nogen be- eller afkræfte det? /Mads - klaus - 18-08-2006 den eneste måde at slippe for momsen er at sælge urene privat i et overskuligt omfang. men SM-watches er et firma. hvad står der på de fakturaer? Eller får man ingen og dermed ingen garanti? - CSS2100 - 19-08-2006 Man faar en faktura fra SMWatches - den er ganske nydelig og brugbar, men der staar ingenting om moms. Jeg kan godt forstaa SMWatches priser. Jeg har nu et par gange qva arbejdet vaeret i Zurich, og de priser de skal have for urerne dernede er jo fantastisk lave i forhold til f.eks. DK (eller Frankrig, hvor jeg bor nu)... og jeg har faktisk kun vaeret i urforretninger i Zurich Lufthavn, saa hvor billige er de saa ikke inde i byen i en normal urforretning. Der er ingen tvivl om, at de priser vi ser paa urerne i DK er latterlig hoeje og et godt bevis paa at den frie konkurrence paa EUs indre marked endnu ikke virker... jeg har derfor ganske ondt af de personer, som vader direkte ind hos Ole Mathiesen og skal koebe deres livs eneste ur og maa laegge 20-35% oveni, fordi de ikke ved det kan faas billigere. Det skal dog lige siges, at jeg ikke har noget imod at Urforretninger paa stroeget i Kbh tager mere for urerne end andre steder (beliggenhed og raadgivning taget i betragtning), men 20-35% er helt latterligt. Naa, men tilbage til spoergsmaalet. Jeg har svaert ved at tro at SMWatches direkte goer noget ulovligt. Jeg ved de sender deres produkter fra Italien, men saavidt jeg ved er der ogsaa en handelsaftale mellem EU og Switzerland - jeg er dog ikke helt stiv i reglerne, men jeg mener, at der kan handles nogenlunde frit mellem disse lande/omraader uden det helt store papirarbejde... derfor tror jeg ikke det er ulovligt det SMWatches goer - han er bare flink og saelge/sende nogle ure til dig i DK til de priser du kan koebe dem for i Switzerland... ...men maaske vi har en EU jurist imellem os, som lige kan opklare den sag om frihandel mellem de to omraader/lande? Mvh Claus - klaus - 19-08-2006 jeg handler meget over EU´s grænser i mit firma og ved derfor lidt om det. køber man en vare fra et andet EU-land betaler man ikke moms, men man skal have et ID-nummer hos skattevæsenet og handlen bliver registreret. sælger man herefter varen igen i sit hjemland eller sender varen til slutbrugeren skal der påføres moms. Glashütte Original er en tysk fabrik, så de aftaler mellem schweiz og EU du snakker om falder ikke ind her. så, hvis der ikke står noget om moms på fakturaerne er handlen ulovlig og kan blive et dyrt urkøb for kunden og sælgeren. så er det jo op til én selv, om man tør indgå den risiko! hvis det ville være et seriøst firma sender de regningen med moms og det hele, hvorpå man så kan sende pengene. jeg mener ihvertfald ikke, at man burde reklamere for ham herinde hvis det skulle vise sig, at han svindler med momsen, selvom man kan spare 25 % . jeg vil selvfølgelig gerne høre noget om firmaer der sælger deres ure billigere end normalt, men på lovlig vis! - np - 19-08-2006 Er af den opfattelse at SMwatches / Markus sælger ure helt reelt og med moms m.m., han er garymarked forhandler, køber ure ind billigt fra andre med lave avancer, derfor biligere pris. Markus sælger åbenbart ure fra Italien men har også kendskab til ure fra Tyskland, og andre lande, både inde for og uden for EU. Moms er kun en del ar urprisen, grunden til man kan købe billigere ved graymarked forhandlere, er vel ofte pga lavere avancer. MArkus har f.eks. ikke det store lager, udstilling, butik med personale m.m, derfor kan han sælge urene med lavere avance. |