Urdebatten / Urforum
Er det et godt køb? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Er det et godt køb? (/showthread.php?tid=65057)

Sider: 1 2

- Guest - 09-02-2006

Blot til orientering!

Som nær bekendt af en urmager med megen Omega erfaring har jeg en anden udmelding m.h.t Co-Axial værket.

'Rygter' siger at der er i.f.m et service skal bruges en meget sikker hånd for at undgå en ommer vedr. smørring.
Grundet den mindre friktion kan man nøjes med service vær. 7 - 8 år.

'Rygter' siger også, at Co-Axial værket (Escapement) er meget flot udført og at problemerne blev løst INDEN de kom i handel.

Et Brand som Omega ville næppe sende ure i handel, hvor det ligefrem skulle være kendt, at værket led af en konstruktionsbetinget fejl.
Co-Axial bruges bl.a i den nye Planet Ocean i den mindre kendte Bond GMT model o.a... - PO er næppe en model Omega ønsker problemer med!!

'Rygter' siger at der er fulgt de mest utrolige (læs. usande) historier med Co-Axial værket.

Enkelte kunne måske være af Baron von Münchausen

- Mads Gjødesen - 09-02-2006

Hej Jonas
Værket i Seamasteren er det solide og velafprøvede cal. 1120 baseret på ETA 2892. Det er samme værk som i Planet Ocean, blot uden co-axial funktion. Værkerne er blevet diskuteret på Omega-forumet for nylig så tjek den tråd ud hvis du vil vide mere om værket.
Du får masser af ur for pengene i en Seamaster, både mht. finish og kvalitet. Så du kan roligt investere i et Seamaster. Det findes ikke bedre til de penge.
Om du vil købe nyt eller brugt er jo så din egen vurdering....

Mads Gjødesen

- Jonas - 09-02-2006

Tak for hjælpen alle sammen.

Nu da jeg er blevet bekræftet i, at der er tale om et godt og solidt ur, så er det nok kun et spørgsmål om tid, før det sidder på armen. Det undrer mig dog lidt, at prisen skulle stige så meget, så jeg skal måske ikke vente alt for lang tid med at handle.

Jonas

- CSS2100 - 11-02-2006

Jonas, jeg er selv den glade ejer af en Seamaster (Bond-model) - har haft den i ca. ½ år. Flot og lækkert design og med spændende historie... køb den og glæd dig over den hver gang du tager den på...

Mvh
Claus

PS: Det ville øge troværdigen på indlæg, hvis folk havde en profil eller i det mindste skrev deres navn, når de forsvarede Omegas værker (som Omega ejer er jeg kun glad for forsvaret, men troværdigheden kunne styrkes).

- Jonas - 17-02-2006

Så skete det endelig!

I går købte jeg mit Omega Seamaster (2531.80.00) og det er jo et fantastisk lækkert ur.

Jeg købte det nyt hos autoriseret forhandler til 11.900 kr. Det er en besparelse på 2000 kr, så jeg er godt tilfreds. Indtil videre går uret 6 sekunder for hurtigt, men det bliver forhåbentlig bedre, når jeg har gået med det i et stykke tid.

Nu er jeg så kommet til at tænke på, om jeg skulle prøve at få fat i chronometer-certifikatet på mit ur. Jeg har læst, at man kan få det sendt fra Omega helt uden omkostninger. Nogen af jer der har forsøgt sig med dette?

Jonas

- Tommy Munk - 17-02-2006

Til Jonas

Chronometer certifikatet er et flot og spændende dokument at have.
Det er ikke rigtigt at det er gratis, jeg kan ikke huske den præcise pris, det koster vist nok 200/250 kr.
Du bestiller certifikatet hos din autoriserede omega forhandler, så kommer det med næste sending fra Omega.

Tommy

- Guest - 17-02-2006

Tommy Munk Skrev:Til Jonas

Chronometer certifikatet er et flot og spændende dokument at have.
Det er ikke rigtigt at det er gratis, jeg kan ikke huske den præcise pris, det koster vist nok 200/250 kr.
Du bestiller certifikatet hos din autoriserede omega forhandler, så kommer det med næste sending fra Omega.

Tommy

Det skal da" være med fra starten: Ska" det ik"????

- Jonas - 18-02-2006

Selve chronometer-certifikatet fulgte også med, det er et af de tre dankort-lignende kort. Det jeg tænker på er et A4-ark, hvor der står lige præcis hvilke test, det enkelte ur har været igennem, og hvordan det klarede sig.

Jeg troede, at det var gratis. Personen jeg læste om havde fået det tilsendt efter at være i direkte i kontakt med Omega per e-mail. Han havde sendt dem nogle billeder af sin kvitering, og hvad han ellers havde fået med til uret, og så sendte Omega ham papirerne.

Hvis det er alt for besværligt, vil jeg ikke gøre mere ved det, men det kunne da være meget sjovt at have dem.

Jonas

- Tommy Munk - 18-02-2006

Du kan prøve at kontakte omega direkte og høre. Ellers kan du høre hos din forhandler. SG (swatchgroup DK) tager et standard gebyr for at fremskaffe det, det ved jeg. Det er ikke mere besværligt end at gå ned til forhandleren og bestille et ur, en rem eller hvad som helst andet.

Certifikatetet ser sådan ud:
İmage