Urdebatten / Urforum
Nu skal jeg snart købe. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Nu skal jeg snart købe. (/showthread.php?tid=65048)

Sider: 1 2

- Peter - 05-02-2006

Når du har en ven hvis far der sælger IWC ure er der vel ikke noget at betænke sig på køb hos ham du har både en bedre købsoplevelse og lettere ved at få lavet noget på garanti, man kan jo eventuelt forelægge ham dit tilbud fra nettet og måske få 20% rabat og købe hos ham og ikke på nettet.

MVH Peter

- Knudsen_phpbb3_import15745 - 09-02-2006

Med den internationale garanti bør der vel egentlig ikke være problemer med at indleveret et IWC-ur til en forhandler herhjemme, selvom uret er købt over nettet...??

Sagt på en anden måde. Hvis købsoplevelsen er den eneste forskel på køb over nettet og køb hos en dansk forhandler, hvorfor kan forhandlerne så overleve herhjemme. Så burde alle vel købe over nettet...??

Jeg synes det lyder helt vildt, at jeg kan spare 30% hos SM og føler mig til grin ved evt. at handle herhjemme - selvom jeg kan få 15% rabat...

Hvad gør alle I der køber mange ure?

\Rasmus Knudsen

- Mads Gjødesen - 09-02-2006

De eneste problemer jeg har haft med international garanti er at den danske forhandler ikke kunne reparere uret selv og ikke ville betale porto til fabrikken i Schweiz, da uret ikke var købt hos ham. Uret blev dog stadig lavet under garanti, men portoen løb op i 500 kr. som jeg selv måtte betale. Havde jeg købt uret hos dem havde de dækket udgifterne.

De første par urkøb man foretager, nyder man godt af den service og viden man kan trække på hos en erfaren urmager. Men jo flere ure du køber og jo klogere du selv bliver, jo mere værdsætter man de kr. der spares ved at købe over nettet. Pt. kunne jeg ikke finde på at købe noget nyt ur i DK, med mindre jeg faldt over et SS Daytona Icon_e_wink

Når det så er sagt, undskylder jeg min lidt dobbelt moralske holdning, idet jeg værdsætter den lokale forhandlers faglige kunnen, så jeg kan få repareret og serviceret mine ure hos dem når garantien er udløbet. Men det er vel også bedre end ingenting... Icon_e_confused

Mads Gjødesen

Re: Nu skal jeg snart købe. - Elmstroem - 16-02-2006

knudsen Skrev:Jeg ved godt, at jeg har trukket jeg igennem dette emne nogle gange. Ikke desto mindre har jeg, grundet jeres kommentarer, besluttet at købe en IWC 500107.

Hos Markus (SM) kan jeg få 30% rabat og hos min gode vens far kan jeg få 15%.

Jeg er MEGET i tvivl om hvor jeg skal købe. Vi har jo hørt historien om uret der manglede i posten (Hvad endte det egentlig med?) og manglende faktura samt den måske lavere gensalgsværdi.

Alt i alt har jeg mest lyst til at handle hos min vens far, hvor jeg selv går ned og henter uret. Men omvendt er der yderligere 10.000,- at spare ved køb hos SM...

Hvad er jeres mening??

\Rasmus Knudsen

Køb trygt hos SM. Jeg modtog mit Rolex fra Markus i tirsdags efter at have overført pengene torsdag i sidste uge. Alt er som det skal være og jeg havde et tracking nummer jeg kunne holde øje med allerede mandag.

/Elmstrøm

- klaus - 17-02-2006

knudsen Skrev:Med den internationale garanti bør der vel egentlig ikke være problemer med at indleveret et IWC-ur til en forhandler herhjemme, selvom uret er købt over nettet...??

Sagt på en anden måde. Hvis købsoplevelsen er den eneste forskel på køb over nettet og køb hos en dansk forhandler, hvorfor kan forhandlerne så overleve herhjemme. Så burde alle vel købe over nettet...??

Jeg synes det lyder helt vildt, at jeg kan spare 30% hos SM og føler mig til grin ved evt. at handle herhjemme - selvom jeg kan få 15% rabat...

Hvad gør alle I der køber mange ure?

\Rasmus Knudsen

hvis uret er så eftertragtet, som man mener i denne tråd, så køb den hos sm og sæt den til salg for 5000 over pris. gør nummeret en gang til og du har pengene til at købe det herhjemme, som jeg langt vil foretrække.

støt de lokale urmagere! der er ikke mange tilbage!!

- Knudsen_phpbb3_import15745 - 17-02-2006

Jeg har sjældent været så meget i tvivl om noget - men nu har jeg besluttet mig!

Jeg køber det hos Ole Mathiesen - jeg har været derinde mange gange nu og de kan kende mig derinde. Jeg vil helst købe det der, da det for mig var den første ultimative urbutik jeg var i og de er så seriøse.

Jeg har fået en god pris derinde og har det super godt med det. Jeg ved godt, at jeg sparer mere hos SM, men jeg vil også gerne medvirke til at støtte de hjemlige urmagere - ellers ender det med vi kun kan handle over nettet.
Jeg har det også bedre med at komme hos Mathiesen fremover, hvis jeg køber der.

Endnu engang tak for hjælpen!

\Rasmus Knudsen

- klaus - 17-02-2006

knudsen Skrev:Jeg har sjældent været så meget i tvivl om noget - men nu har jeg besluttet mig!

Jeg køber det hos Ole Mathiesen - jeg har været derinde mange gange nu og de kan kende mig derinde. Jeg vil helst købe det der, da det for mig var den første ultimative urbutik jeg var i og de er så seriøse.

Jeg har fået en god pris derinde og har det super godt med det. Jeg ved godt, at jeg sparer mere hos SM, men jeg vil også gerne medvirke til at støtte de hjemlige urmagere - ellers ender det med vi kun kan handle over nettet.
Jeg har det også bedre med at komme hos Mathiesen fremover, hvis jeg køber der.

Endnu engang tak for hjælpen!

\Rasmus Knudsen

tillykke med den beslutning! penge er ikke alt. en god fornemmelse i kroppen er meget mere værd.

enig med en god fornemmelse i kroppen..... - baun - 17-02-2006

derfor bør man ikke købe sex over nettet - støt de lokale Icon_smil

vh baun