Urdebatten / Urforum
Rolex stålur i prisklassen 30K-45K - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Rolex stålur i prisklassen 30K-45K (/showthread.php?tid=64165)

Sider: 1 2

- Jesper. - 05-04-2005

Tak for de gode indlæg.

Yachtmaster'en er egentlig ikke så ringe endda, men hvis det er korrekt, hvad der bliver skrevet længere nede omkring den sarte lynette, ved jeg ikke rigtig. Er der nogen der selv ejer et Yachtm. og som kan be- eller afkræfte dette?

Ellers synes jeg de tidlige udgaver af Sub'en er lækre. Model 5508 er virkelig vintage, men sikkert også dyr og svære at få i pæn stand. Nogen erfaringer med dette ur?

Tak.

Jesper.

- MikaelHansen - 05-04-2005

Jesper. Skrev:Tak for de gode indlæg.

Yachtmaster'en er egentlig ikke så ringe endda, men hvis det er korrekt, hvad der bliver skrevet længere nede omkring den sarte lynette, ved jeg ikke rigtig. Er der nogen der selv ejer et Yachtm. og som kan be- eller afkræfte dette?

Ellers synes jeg de tidlige udgaver af Sub'en er lækre. Model 5508 er virkelig vintage, men sikkert også dyr og svære at få i pæn stand. Nogen erfaringer med dette ur?

Tak.

Jesper.

5508 ...dejligt ur ! Stamfaderen til Submariner serien .... Svært at få fingre i ....og hvis ofte i dårlig nedslidt stand. Gode eksemplarer med boks og papirer ligger på 65-75.000 kr.

Et 5513 bør også kunne gøre det til en start Icon_e_wink ....de er til at komme i nærheden af for ml. 17 og 21.000 kr. Prisen afhænger helt af standen og om de org. papirer, bokse og manualer stadig findes ...

Det her er et af de sidste ...L-serienr. fra 1989, hvor modellen udgik af produktion ...fra 1982/83 og frem til produktionsslut var 5513 udstyret med den blanksorte skive med hvidguldstimemarkeringer. Den type skive, som blev "videreført" i 14060'eren

İmage

tjaa - Guest - 05-04-2005

Du kan og¨så prøve at kigge efter et 5512 som er klart mere sjældne end
5513´eren. Et GMT "Clint Eastwood" af ældre årgang vil også kunne stige pænt i pris.

- Lars M - 05-04-2005

Jeg har set indlægget omkring den sarte Yachtmaster lynette, men kan overhovedet ikke genkende problemet. Jeg har en Yachtmaster i stål med platinlynetten. Bruger den dagligt og har haft den i knap 2 år. Den ser stadig ny ud, og jeg er ikke specielt påpasselig med den. Lynetten er af platin. Hårdere end stålet i kassen. Køb den blot....dejligt ur.

Jesper. Skrev:Tak for de gode indlæg.

Tak.

Jesper.