Urdebatten / Urforum
Er jeg den eneste der har det sådan? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72)
+--- Tråd: Er jeg den eneste der har det sådan? (/showthread.php?tid=63731)

Sider: 1 2

Re: Er jeg den eneste der har det sådan? - Guest - 28-12-2004

Christian Bentzen Skrev:Jeg var inde ved PK på strøget i dag, da jeg var i København. Jeg prøvede et par forskellige Panerai modeller, specielt 44 mm.

Jeg havde mit Rolex på derind, og spurgte da hvordan kvaliteten var i forhold til det. Ekspedienten svarede, at panerai slet ikke kunne måle sig med Rolex.

Og det er nok det der gør, at jeg ikke køber et Panerai - måske hvis det var halv skade..

Er jeg den eneste der har det sådan?

hej med jer.....

jeg har selv et par fede ure AP royal oak patek nautilus og et par rolex
men det er en fed fornemelse at tage mit pam 195 på.
personligt syntes jeg kvaliteten er go (rigtig go) mit pam er nok det ur der går mest precist...

pris på disse ure vil jeg ikke diskutere enten køber man et pam eller osse må man lade os andre om det

SØMAND ELLER KØBMAND

hilsen svend

- Peter A - 28-12-2004

Citat:og når man først er forelsket, så er det jo "kun pengene" der gør forskellen på ens lykke....og så fuck andres meninger, det ændrer ikke en skid på din kærlighed....

hvem fan´ kan definere kærlighed?

Mikael Lange, du lyder jo næsten som Kim Larsen Icon_e_wink Han kunne ikke have sagt det bedre!

Godt nytår

- Mads Gjødesen - 03-01-2005

Tja...Vi betaler nok for mange penge for vores ure om det så er JLC eller Panerai. Jeg mener nu ikke at prisen på Panerai er for høj i forhold til så meget andet. Der findes et hav af producenter, som blot smækker et standard ETA-ebauch i alle deres ure og tager 15-25.000 kr. Et godt gæt er at 80 % af alle producenter laver dette nummer.
Panerai hører til blandt dem, som modificerer ETA-værkerne mest. Her skilles ebauchen ad og der foretages en relativ fin finish af værkets enkelte dele (prisen taget i betragtning!). Der tilføjes også svanehalsregulering, som ikke er standard.
Hele denne proces fem-dobler (kun et gæt!) omkostningsprisen på værket. En proces flertallet af ETA-brugerne ikke foretager.
Desuden går der rygter om at Panerai er på vej med in-house værker. Jeg aner ikke om dette er sandt, men det ville være et positivt tiltag.

Rolex er in-house, men deres finish og R&D hører bestemt ikke hjemme i den gode/fine ende. Med knap 1 mio. ure årligt har de, i mine øjne, ressourcer til meget mere. Udgifterne til R&D er langt mindre pr. urværk end hos mange ikke-in-house producenter, som trods alt foretager en omfattende efter-finish af ETA-værket (som eksempelvis Chronoswiss).

Et lille firma som Girard Perregaux (med 15-20.000 ure/årligt) er i mine øjne mere berettiget til at tage ekstra for deres in-house ure. Her er omkostningerne til R&D langt højere pr. urværk end hos Rolex. Skuffende er det også at eksempelvis Omega ikke evner mere end de gør, hvis man tager prisen og produktionen på ca. 500.000 ure årligt i betragtning.

Klarlund er nok bedre til at foretage en kvalitetsmæssig sammenligning af Panerai- vs. Rolex end mig. Jeg fik for nylig en snak hos Knud Pedersen (Aut. Rolex i Århus), som ikke ville favorisere hverken IWC eller Rolex mht. værkerne, trods IWC´s brug af ETA-værker. Der var fordele og ulemper ved begge. Kigger man på ETA-ebauchen vs. Rolex vinder Rolex. Kigger man på det forarbejdede ETA vs. Rolex er det nok meget afhængigt af hvem der har haft en finger med i spillet mht. ebauchen.

Når dette så er sagt må jeg også tilstå, at et ETA-værk, uanset forarbejdning, aldrig får samme sjæl og historie som et in-house i mine øjne.

Mads Gjødesen