Urdebatten / Urforum
Like - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Like (/showthread.php?tid=62377)

Sider: 1 2

Re: Like - Stensbjerg - 29-12-2014

Facebook forklaringen forstår jeg ikke,
Hvis man ser sådan på funktionen hvorfor så i det hele bruge sociale medier (som debatten jo høre ind under)
Da disse medier jo bygger utrolig meget på funktioner som denne.

Fuld forståelse for at når softwaren ikke "tillader" det,
Så findes funktionen ikke herinde.

Funktion får ikke mig til at skrive hverken mere eller mindre på de forums der har funktionen..

Re: Like - KimT - 29-12-2014

Stensbjerg Skrev:Facebook forklaringen forstår jeg ikke,
Hvis man ser sådan på funktionen hvorfor så i det hele bruge sociale medier (som debatten jo høre ind under)
Da disse medier jo bygger utrolig meget på funktioner som denne
Det jeg siger er at JEG føler man mister noget når man "bare" trykker Like på Facebook ifht. at skrive en kommentar og det ønsker jeg ikke på forummet. Jeg bruger aktivt alle sociale medier - og er glad for det - men jeg mener stadig at det er en negativ ting for et forum som dette, som efter min mening er noget andet end facebook. Sjovt nok havde de for nylig den samme snak på det svenske TimeToTalk og et flertal kom frem til at man ville miste noget af det personlige, (som netop er en af fordelene ved et lille community som dette) hvis man integrerede en "Like" funktion.

D.Sandberg Skrev:Jeg er også rimelig sikker på, at likes vil kvæle forummets aktivitet.
Selvfølgelig vil de meget aktive medlemmer stadig poste, men det vil stadig falde og man mister muligheden for at startet en evt. God samtale / diskussion ud fra en kommentar.
Helt enig.

Re: Like - whoa - 29-12-2014

Jeg ser det ikke som et problem med likes.. for bare at skrive "flot ur" eller en anden kommentar, så kaster man lige et like (som på WUS..)
Så istedet for 10 korte "lige gyldige" små kommentarer kan jeg ikke se problemet i et like istedet for Icon_e_smile ofte syntes jeg den mangler, men overlever da Icon_e_smile

Re: Like - Stensbjerg - 29-12-2014

whoa Skrev:Jeg ser det ikke som et problem med likes.. for bare at skrive "flot ur" eller en anden kommentar, så kaster man lige et like (som på WUS..)
Så istedet for 10 korte "lige gyldige" små kommentarer kan jeg ikke se problemet i et like istedet for Icon_e_smile ofte syntes jeg den mangler, men overlever da Icon_e_smile

Præcis. Icon_+1
Jeg kan heller ikke se forskel på et "fedt ur" indlæg og en like Icon_dontknow
Men fair nok vi er jo ikke ens. Icon_e_biggrin1 Icon_e_wink

Re: Like - peterkaa - 29-12-2014

KimT Skrev:Efter min mening er en kommentar som "fedt ur - tillykke med det" mere personlig idet folk har taget sig tiden til at lave et indlæg ifht. et tryk på "Like" og netop den mere personlige interagering er for mig essensen af et onlinefora og noget som går lidt tabt på f.eks Facebook når folk trykker "Like" istedet for at kommentere. Det er noget jeg som nævnt har tænkt over siden Claus T. nævnte det for mig for over et år siden og hver gang kommer jeg frem til, at var denne funktion tilstede ville der gå noget tabt (ifht. min ide med et fora som dette)
...

Enig.

Re: Like - khbk - 29-12-2014

Kan man ikke lave en funktion, så man kan vise om man liker at kunne like?
/
Kristen

Re: Like - khbk - 29-12-2014

Eller er der ikke nogen der liker det?
/
Kristen

Re: Like - KimT - 29-12-2014

I bund og grund er denne snak om "Like" ikke så relevant, da der (som nævnt) ikke er en teknisk løsning (mod/addon) til denne type fora som er god nok efter min mening. Der findes flere forskellige, men ikke nogen jeg vil bruge (hvis jeg ønskede at integrere funktionen) og så vil det kræve en programmering fra bunden, hvilket så vil give problemer hvergang vi opdaterer forumsoftwaren. Og det gør vi løbende således at vi altid er med fremme ifht. funktioner og sikkerhed. Det var lige den tekniske begrundelse Icon_e_wink

Re: Like - MadsA - 31-12-2014

Ellers er der rig mulighed for at "like" i gruppen Urnørderne, hvor flere herinde fra er med Icon_smil Eller Urtosserne, hvis man er til den form Icon_e_wink

Jeg er enig i, at det ikke passer her på dette forum.

/Mads