Urdebatten / Urforum
Betyder indpakningen af ure noget for dig - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Betyder indpakningen af ure noget for dig (/showthread.php?tid=61366)

Sider: 1 2 3

Re: Betyder indpakningen af ure noget for dig - Borgbjerg - 24-05-2014

For mig betyder kassen kun, at uret er komplet ved eventuelt videresalg. Jeg tager alligevel uret ud af originalkassen og opbevarer alle ure samlet i en Rainerkasse i bankboksen. De originale kasser er gemt væk på loftet Icon_e_biggrin1

Men der er da mange opfindsomme indpakninger med sjove indslag, men ikke noget der får mig til at købe eller ikke-købe et ur Icon_e_wink

Re: Betyder indpakningen af ure noget for dig - Sociologen - 24-05-2014

For mig har hele processen - konteksten om du vil - en betydning, herunder såvel købsoplevelsen som indpakningen. Der er tale om luksusprodukter, så alt skal gerne spille IMO.

Lidt OT, men så alligevel ikke:

Vi ved alle, at ure uden tilbehør kan købes billigere end ure med ditto. Således kan man miste en del kroner, hvis man mister tilbehøret. Det er dog pokkers svært at opbevare bokse mv i en bankboks. Så hvad gør I med jeres bokse og tilbehør? Jeg kan forestille mig, at det særligt er en udfordring for forhandlere, som ofte har snesevis af ure.
(Certifikater mv kan selvsagt fint opbevares i bankboks, da de ikke fynder meget - jeg skannner desuden disse)

Re: Sv: Betyder indpakningen af ure noget for dig - KimT - 24-05-2014

Min bankboks er så stor at jeg sagtens kan have det hele der. I bankens boksrum er der udover de normale bokse to store pengeskabe, hvoraf jeg har det ene. Størrelsesmæssigt er det stort nok til et par store sportstasker.

Re: Betyder indpakningen af ure noget for dig - baun - 24-05-2014

Enig med Mads her. Passende store og velforarbejdede box-sæt i gode materialer (træ og læder) burde være en selvfølge til ure over 10 K. ikke større end nodvendigt og ikke i skrigende farver og ringe materialer, så hellere et lille læderetui.

vh Baun

Re: Betyder indpakningen af ure noget for dig - TioMalo - 24-05-2014

Ja da. Indpakning betyder meget. Både når vi taler om nye og om brugte klokker.
Og det er ikke kun urnørdterne: Hos Lauritz (det rette sted for et rigtigt folkelig undersøgelse Icon_e_wink ) indbringer et Rolex i originalkasse og med hangtag, brochurer og andet merchandise i snit 15 - 20% højere hammerslag.
Uanset hvilken segment man tilhører, vil man have sit luksusprodukt pænt indpakket, ikke i en fedtet Netto-bærepåse.
Jeg har solgt i tidens løb rigtigt mange sets original Rolex-kasse med merchandise + brochurer til folk fra begge DK fora.
Jo, stort set alle vil have dem. Nogle for at have en fornemmelse om "næsten full set" og andre med videresalg i tankerne.

Vh. John

Re: Betyder indpakningen af ure noget for dig - Miwes - 24-05-2014

TimeToWatch.dk Skrev:Jeg syntes desværre at tendensen er at indpakningen fylder mere og mere. Specielt i prisklassen 10-25 k kan det let tage overhånd med latterligt store bokse og en masse ligegyldigt tilbehør. Jeg sætter pris på en flot kasse/æske men størrelsen er for mig ligegyldig. Desuden skal tilbehøret give mening. Jeg foretrækker dog at krudtet er brugt på uret. Er prisen sat efter det gør det mig intet tilbehøret mangler. Certifikatet vil jeg dog gerne have med da det fuldender et ur.

Klassisk eksempel på hvad jeg syntes er "for meget":

İmage

Det kunne gøres både mere lækkert og knap så voluminøst.

/Mads

Jeg er meget enig i at det kan næppe gøres grimmere, men så igen må man jo sige at det passer til uret...det er godt nok heller ikke til den elegante side. Icon_e_wink

Lige meget hvor grimt eller kluntet de fremstiller disse kasser, så er det den tilhørende historie og det hverken skal eller må man lave om på.

Endelig er der så de mærker hvor man forstår at binde produktet sammen, så ur og kasse går op i en højere enhed, som jeg elsker ved mit rustikke Oris Pro Diver.

Ved min Carlos Costa er det den grimmeste kasse efter min mening, kun overgået af den du viser her Icon_e_surprised

At smag er forskelligt betyder ikke noget i denne forbindelse, når blot indpakningen er original, så giver det en på prisen Icon_thinking

Vh. Michael

ps. har de ikke bare anbragt det hele i en Reiner-kasse ?

Re: Betyder indpakningen af ure noget for dig - Amehlbye - 24-05-2014

Bare der er boks med er det fint m mig, om den er original er ligemeget
Køber også gerne ure uden boks og papir, for jeg har ingen glæde af hverken boks eller papir til dagligt

Re: Betyder indpakningen af ure noget for dig - jk - 24-05-2014

Det er da festligt, når et ur leveres i en flot æske, men det er en kort fornøjelse. Jeg stiller kassen ind i et skab, og så kigger jeg næppe på den igen, før uret evt. skal sælges. Der er nok ikke tvivl om, at boksene er blevet flottere og mere opfindsomme i de senere år. Her er fire eksempler fra mit skab:

Patek Philippe 2001:
İmage
IWC 2004:
İmage
Audemars Piguet 2009:
İmage
Vacheron Constantin 2011:
İmage
İmage

Re: Betyder indpakningen af ure noget for dig - Miwes - 24-05-2014

Super lige at få et kig på den tilhørende indpakning af dine ure.

Det er jo rigtig nok en kort glæde hvad indpakningen angår, når den så blot ender gemt væk, hvilket jo i sidste ende skyldes at man er nødt til at passe på de idioter der ikke kan kende forskel på dit og mit.

Hvilket en af indpakninger var du mest overrasket over JK

Vh. Michael

Re: Betyder indpakningen af ure noget for dig - jk - 24-05-2014

Miwes Skrev:Hvilket en af indpakninger var du mest overrasket over JK
Vh. Michael

Jeg tror, VC boksen er den mest spændende.
JK