Urdebatten / Urforum
Whisky!! - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78)
+--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81)
+--- Tråd: Whisky!! (/showthread.php?tid=60703)

Sider: 1 2 3 4 5 6

Re: Whisky!! - Sub-erman - 25-01-2014

Jeg foretrækker 12 års single malt fra Glenlivet, men også den hundedyre Arctic Velvet, som er lavet med vand fra grønlandsk indlandsis er god.

Til Irish-Coffee og Grønlandsk-Kaffe( ja, det findes!! google det!! ;O) ) bruger jeg Famous Grouse...

Re: Whisky!! - berg - 25-01-2014

Oh yes, my alley!

T.Hansen Skrev:Wauw her snakker vi jo i den grad en smagskombination af røg og asfalt. Jeg er tosset med Whisky fra Islay, min helt klare favorit er Laphroaig 10 års, og på anden pladsen i mit lille whisky univers kommer Finlaggan ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

10 års er lige lidt for harsk til min smag, men bevæger vi os op i en 15 års så er den rigtig god og man kan efter min mening sætte pris på den røgede smag.

En af mine favoritter er Talisker 10 års, en whisky der smager fantastisk.
Dalmore 15 års er også en en favorit.

Re: Whisky!! - knudseninc - 25-01-2014

Alder har ikke den store betydning efter min mening. Har haft en 3 års stauning. Kunne lige så godt være en 10 års;-) har bla en caol ila 25 års og den er ikke halvt så god som en ardbeg 10 feks.

berg Skrev:Oh yes, my alley!

T.Hansen Skrev:Wauw her snakker vi jo i den grad en smagskombination af røg og asfalt. Jeg er tosset med Whisky fra Islay, min helt klare favorit er Laphroaig 10 års, og på anden pladsen i mit lille whisky univers kommer Finlaggan ;)

10 års er lige lidt for harsk til min smag, men bevæger vi os op i en 15 års så er den rigtig god og man kan efter min mening sætte pris på den røgede smag.

En af mine favoritter er Talisker 10 års, en whisky der smager fantastisk.
Dalmore 15 års er også en en favorit.
Talisker er fantastisk! Har som sagt en distillers edition, 11 års, hvor den det sidste år har lagt på sherry fade. Det gør den lige ekstra lækker:-)

Re: Whisky!! - MortenKN - 25-01-2014

Fin tråd...

Har dog siden jeg fik øjnene op for kvalitets rom ikke rørt hverken Whiskey eller Cognac, da det ikke siger mig så meget længere - Men førhen var jeg svært glad for Ben Nevis som dog kan være halvsvær at opdrive. Selvsamme mærke vandt en større smagskonkurrence til en ret stor whiskeysmagning for år tilbage. Dejlig flaske....
De røgede har aldrig sagt mig noget....Syntes de smager som en gummistøvle lugter....Og jo jeg har smagt noget af det fra øverste hylde...

Hvis man ikke endnu har smagt enten Ron Zacapa 23 års rom eller en Diplomatico, så er man gået glip af noget.... Det er bare kræs

Så blev de gyldne dråber smagt. Intet mindre en fantastisk!:-)
İmage

Whisky!! - T.Hansen - 25-01-2014

Ser rigtig godt ud, håber at de smagte og lever op til forventningerne ;) Syntes jeg aner en Laphroaig i baggrunden ;)

T.Hansen Skrev:Ser rigtig godt ud, håber at de smagte og lever op til forventningerne ;) Syntes jeg aner en Laphroaig i baggrunden ;)

Den er alle pengene værd! Og godt set;-)

MortenKN Skrev:Fin tråd...

Har dog siden jeg fik øjnene op for kvalitets rom ikke rørt hverken Whiskey eller Cognac, da det ikke siger mig så meget længere - Men førhen var jeg svært glad for Ben Nevis som dog kan være halvsvær at opdrive. Selvsamme mærke vandt en større smagskonkurrence til en ret stor whiskeysmagning for år tilbage. Dejlig flaske....
De røgede har aldrig sagt mig noget....Syntes de smager som en gummistøvle lugter....Og jo jeg har smagt noget af det fra øverste hylde...

Hvis man ikke endnu har smagt enten Ron Zacapa 23 års rom eller en Diplomatico, så er man gået glip af noget.... Det er bare kræs

Tror også jeg skal igang med at smage lidt rom på et tidspunkt. Det eneste rom jeg har smagt er bacardi;-)

Re: Whisky!! - Palleurup - 25-01-2014

Jeg fik en Cardhu 12 års i fødselsdagsgave sidste år. Det er bestemt også en dejlig whiskey. Og jeg har også haft Laphroig 10 års, og en del andre af tvivlsom kvalitet.
Men jeg er enig med Morten, har man først prøvet rom af en god/rigtig god kvalitet, så følger man det spor. Ron Zacapa, Ron Millonario eller det ypperste af rom: Plantation 20 års fra Barbados, giver efter min mening , de fleste whiskey´s baghjul.