Urdebatten / Urforum
Ophobning af brugte ure? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Ophobning af brugte ure? (/showthread.php?tid=58912)

Sider: 1 2 3

Re: Ophobning af brugte ure? - Henrik A - 06-03-2013

David.H Skrev:Vil da lige for en ordens skyld nævne at jeg er da enig med dig i at priserne på, ikke kun Rolex, men også AP, Omega, osv er steget gevaldigt de seneste år. Du har da ret i at det bliver svært for menig mand at betale, men måske det er det man gerne vil opnå? Om boblen vil briste eller ej har du jo selv givet svaret på. Det vil den givetvis ikke så længe der er købere i de nyrige lande.
Mit svar på dit første indlæg gik udelukkende på "ophobning" af brugte Rolex ure på chrono24, jeg tror ikke at der er så mange til salg som der er annoncer på sitet. Just my 2 cents..

Hej David..

Jeg er med på din pointe angående om alle urene er tilgængelige på chromo24, eller om de er solgt osv.. Hvis jeg forstår dig ret, mener du at ca 30% af Rolex urene er "tomme" annoncer, altså ure der ikke er til rådighed..

Jeg tror at du skyder højt.. Men hvem af os der har ret, er der vel i bund og grund ingen af os der ved.. Så skal vi ikke bare lade den ligge der:-)

Re: Ophobning af brugte ure? - KlausM - 06-03-2013

Jeg ved at forhandlere reklamerer for ure de ikke har på lager men skaffer på bestilling.
Flere skriver faktisk eks. 7-14 dages leveringstid.
Om der er 3.000 ure eller 10.000 siger ikke noget om en udvikling uden man har et referencepunkt. Der kunne også være tale om et fald.
Mvh
Klaus

Re: Ophobning af brugte ure? - Kongen - 06-03-2013

Jeg tror i ser på 2 forskellige websider,
David på Chrono24 og Henrik på Chromo24 Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1

God aften.

Bo

Re: Ophobning af brugte ure? - Dam - 06-03-2013

Men det ændrer ikke det faktum, at priserne er skyhøje, men hvad skal der til for at ændre det høje niveau.

Så længe man selv enten køber eller byder på noget man i forvejen synes er alt for høj, så længe er man jo selv en del af den samhørighed der finder sted.

Jeg kan i hvert fald se at der er 1 netforhandler hvis priser er steget markant, men om hans priser er for høje det synes jeg, for som tidligere nævnt følger de priserne på chrono 24 når vedkommende følger priserne som de er på den største ur website så er de vel ikke for høje eller hvad. ?

min holdning er klar de er for høje...er det efterspørgelsen fra asien ?

der refereres til rolex generelt" men ikke vintage modeller"

Re: Ophobning af brugte ure? - Henrik A - 06-03-2013

Jeg må hvis hellere lige rette mig selv, jeg referere til chrono24, og ikke som jeg tidligere skrev med m;-)

Re: Ophobning af brugte ure? - Bentzen - 06-03-2013

steget markant ? hvordan ved du det ?
priserne er for høje , i forhold til hvad ?

Re: Ophobning af brugte ure? - TimeToWatch.dk - 06-03-2013

Forhandlerne inkl. jeg selv sætter priserne ud fra markedets niveau. Her skeler man til chrono24, Ebay, Timezone, osv. Hvis niveauet ligger på 60 k for et DS ja så er man da godt ristet hvis man som forhandler sætter det til 55 k. De nyere Rolex ure er super lette at sælge, så kan godt være de er blevet dyrere i forhold til lønniveauet, men det får åbenbart ikke folk til at købe andet.

Der hvor jeg oplever ure der hænger på salgssiderne er ældre uattraktive modeller der objektivt set burde have en god (læs: høj) pris. Der kan man godt sætte en pris som man som forhandler mener er fair hvis man kigger på tilsvarende ure på markedet, men hvis modellen ikke har mange potentielle købere så sælger det simpelthen bare ikke.

Når vi vælger ure går vi i første omgang efter design, mærke, udseende, osv. Når vi så har fundet uret går vi efter den laveste pris af de ure der er i udbud. Tvivler på at ret mange køber et ur bare fordi prisen er 10-15 % under markedspris. Så er det da kun for selv at score gevinsten i et gensalg Icon_e_wink

Rolex har siden 50'erne været det største ur-brand og dem der suverænt har produceret flest ure, og derfor findes der naturligvis også flere på brugtmarkedet. Det gælder også i dag, hvor de producerer en lille mio. om året. Mener Omega laver 0,5 mio og Breitling 0,2-0,3 mio. Så brugtmarkedet afspejler blot at Rolex urene er mere udbredte og iøvrigt har en høj gensalgsværdi og er værd at videresælge, da de koster +10 k, mens utallige andre ældre ure blot kan trække 1-4 k og derfor ikke er udbredte og eftertragtede for forhandlerne at videresælge. Jeg melder ret konsekvent fra overfor disse ure under 5 k, da avancen ikke står mål med arbejdet og garantien. Men det gør ALT Rolex.

Salget af brugte ure går iøvrigt ganske fint så lige p.t. mærker jeg ikke nogen nedgang i salg eller at interessen daler pga. priserne. De fleste prof. annoncører holder deres sortiment opdateret da det koster at annoncerer og man gider desuden ikke bruge tid på henvendelser på ure der er solgte. Så de slettes relativt hurtigt derefter...

/Mads

Re: Ophobning af brugte ure? - Stensbjerg - 06-03-2013

selvfølgelig sætter man sine vare til den højeste markedspris alt andet ville være tosset,
de kraftige prisstigninger på nye Rolex ure gør jo heller ikke noget dårligt for salget af de brugte,
hvem ved måske har de ligefrem fået flere til at kigge på et brugt frem for at købe et nyt, da der jo stadigvæk er penge at spare.

Personlig tror jeg dog på at man er ved at være tæt på "loftet" med hensyn til hvad et nyt stål Rolex kan koste
det ligner lidt bolig markedet i 0erne, der blev vi jo også fortalt at der ikke var noget loft. Icon_e_confused Icon_e_biggrin1

Re: Ophobning af brugte ure? - Kristofferj - 06-03-2013

Bare vent til kineserne og ruserne begynder at interessere sig for vintage klokker, så skal i se prisstigninger. Icon_scared

Re: Ophobning af brugte ure? - Stensbjerg - 06-03-2013

Der er også bund i deres lommer,
der er jo allerede tale om at den kinesiske økonomi er mere oppustet end vores var.