Urdebatten / Urforum
Stål eller titanium - eller begge? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72)
+--- Tråd: Stål eller titanium - eller begge? (/showthread.php?tid=58479)

Sider: 1 2 3

Re: Stål eller titanium - eller begge? - Thor86 - 05-12-2012

Ligenu har jeg sådan en psykotisk stemme der siger "Titanium..... Titanium.........Titanium....Titanium...."

Men det er bl.a fordi jeg ikke har fået fingrene i et titaniums ur endnu. Stål går også rigtig godt til nogen ure, og andre er titanium bedre.

I det her tilfælde synes jeg de begge to er flotte - skulle jeg vælge så vælger jeg stå.... haha nej, titanium. Icon_e_wink

Jeg er nødt til prøve et titanium ur.. Icon_naugthy

Re: Stål eller titanium - eller begge? - MichaelSC - 05-12-2012

Jeg har bidt mærke i at nogle personer fravælger titanium fordi det er et blødere materiale end stål og derfor teoretisk set er mere modtagelig for ridser og hakker.
Min egen erfaring med IWC's 3536 dykkerur som jeg, på samme tid, har haft både i stål og titanium er, at der i praksis ikke er den store forskel at spore. det skal dertil siges, at IWC's titanium vist nok er en stærkere legering end en standard TI.
Fordelen ved titanium er umiddelbart den lavere vægt, men også den matte overflade som gør ridser langt mindre synlige i modsætning til en højglans poleret ståloverflade hvor alt ses lige med det samme.
Skulle man vælge at bære sit dyre ur på stranden under høj sol vil man opleve at et stål-ur kan blive meget varmt, hvorimod et titanium-ur ikke akkumulerer varme på samme måde.

Mvh
Michael

Re: Stål eller titanium - eller begge? - Avantismo - 05-12-2012

Elsker titanium... Fantastisk materiale Icon_party

Stål eller titanium - eller begge? - T.Hansen - 06-12-2012

Same Herfra, titanium er bare super fedt materiale, og specielt 177 "love that watch"
Som der bliver nævnt, er titanium overlegent på flere områder, både vægt og modstandsdygtigt overfor ridser osv....Det er super nemt at fjerne mindre skader og hairlines på titanium Icon_not

Hilsen Tom.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Re: Stål eller titanium - eller begge? - Mr. Tick - 06-12-2012

Det er vel et spørgsmål om smag og behag, men jeg ville nok beholde PAM 177, da jeg trods alt har mulighed for at se om uret ''pulserer''.

PAM 000 kunne vel skiftes ud til et Radiomir - således ville du have to forskellige designs fra Panerai...

Re: Stål eller titanium - eller begge? - MichaelSC - 07-12-2012

Ja, man kunne selvfølge skifte til andet Panerai, f.eks. Et Radiomir, men Radiomir serien har aldrig rigtig sagt mig noget, så hellere en model fra 1950 serie. Men godt bud.
Mvh
Michael

Re: Stål eller titanium - eller begge? - Mr. Tick - 07-12-2012

MichaelSC Skrev:... så hellere en model fra 1950 serie

Det er klart et bedre valg ift. Radiomir. Jeg er selv ret begejstret for modellerne i 1950-linjen.

Her er et gammelt billede af mit PAM 233, mens vi er i gang. Icon_e_wink

İmage

Stål eller titanium - eller begge? - T.Hansen - 07-12-2012

Faurschou Skrev:
MichaelSC Skrev:... så hellere en model fra 1950 serie

Det er klart et bedre valg ift. Radiomir. Jeg er selv ret begejstret for modellerne i 1950-linjen.

Her er et gammelt billede af mit PAM 233, mens vi er i gang. Icon_e_wink

İmage

Av min arm hvor er det et lækkert ur Icon_not

Hilsen Tom.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Re: Stål eller titanium - eller begge? - MichaelSC - 07-12-2012

Ja, det er et p.... flot ur. Kontrasten mellem den matte overflade og den polerede lünette er superflot!! Fedt ur!!!

Re: Stål eller titanium - eller begge? - Sub-erman - 10-12-2012

Hvis titanium er så fedt, hvorfor er der så, så godt som ingen, der har en Pam 25?

Der går vel 10-20 gange så mange Pam 24 på én Pam 25.