|
Stor afskrivning vs lille afskrivning - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Stor afskrivning vs lille afskrivning (/showthread.php?tid=58473) Sider:
1
2
|
Re: Stor afskrivning vs lille afskrivning - KlausM - 04-12-2012 Amehlbye Skrev:Det er en faktor, man kan skal kigge på - Men luxury goods er IKKE underlagt de samme love (udbud/efterspørgsel) som non-luxury goods -Anders du mener vel at luksus varer også er underlagt andre love som alm varer ikke er eks. snob værdi. Udbud/efterspørgsel kan sagtens gælde for luksus varer. Mvh Klaus Re: Stor afskrivning vs lille afskrivning - Stensbjerg - 04-12-2012 Vil du være mest sikker på ikke at miste penge så køb Rolex eller Pam, ellers køb med hjerte og håb lor... holder. Re: Stor afskrivning vs lille afskrivning - Amehlbye - 04-12-2012 KlausM Skrev:Amehlbye Skrev:Det er en faktor, man kan skal kigge på - Men luxury goods er IKKE underlagt de samme love (udbud/efterspørgsel) som non-luxury goods -Anders du mener vel at luksus varer også er underlagt andre love som alm varer ikke er eks. snob værdi. Udbud/efterspørgsel kan sagtens gælde for luksus varer. Tak Klaus - lige præcis - Re: Stor afskrivning vs lille afskrivning - TimeToWatch.dk - 05-12-2012 Jeg vil nu mene det i sidste ende handler om udbud og efterspørgsel. Hvad der så skaber efterspørgslen, er for luksusvarer nogle ganske særlige parametre, som ikke er identiske med de normale love. Et godt eksempel på dette er stål Daytona'en. For 2-3 år siden blev modellen handlet til over listepris på brugtmarkedet pga. forhandlerne ikke kunne følge med til at levere. Så fik Rolex skruet op for produktionen og kunne matche forhandlernes efterspørgsel, og vupti var ventelisterne væk og brugtprisen 10 % under nyprisen. At efterspørgslen så faldt lidt pga. uret ikke længere var så hypet, nu da det var til at få for alle og enhver, er så en af de faktorer der gælder for luksusvarer, som spiller ind i forhold til efterspørgslen. /Mads Re: Stor afskrivning vs lille afskrivning - Boxter - 05-12-2012 Tak for alle de interessante svar- jeg er helt enig i at mit næste køb, ligesom mine to tidligere køb af ure, skal købes med hjertet. Hvilket ur dette bliver må stå lidt i det uvisse...men en ting er sikkert, og det er jeg skal have mig et nydeligt ur til næste år.. Re: Stor afskrivning vs lille afskrivning - Dam - 19-01-2013 Jeg vil også sige at den sidste tråd mads har skrevet, kan jeg genkende. jeg har også specielt 1 ur som jeg ved vil koste mig omkrnig 40k i Men det er købt fordi jeg synes de laver nogle vildt fede ure " graham " og jeg ved at de taber stort. men jeg har købt med hjertet, om det så er klogt vil tiden vise.....Men kan da godt se at min yacht master stiger i pris...men den er bare ikke så fed i mine øjne Re: Stor afskrivning vs lille afskrivning - Henrik A - 19-01-2013 Dam Skrev:Jeg vil også sige at den sidste tråd mads har skrevet, kan jeg genkende. Hvad er det for en Graham du har? |