|
Top 5 yndlings mærker - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Top 5 yndlings mærker (/showthread.php?tid=57922) Sider:
1
2
|
Re: Top 5 yndlings mærker - KimT - 07-07-2012 Hvis det ikke behøver at være ure jeg har, eller har haft, ser min liste (i vilkårlig rækkefølge) således ud. Husk at det er et øjebliksbillede og kan sagtens se anderledes ud, hvis du spørger i morgen. Men lige nu og her er det de fem mærker jeg helst vil eje et ur fra. (og så har jeg lige sneget en nr. seks ind) 1. Rolex 2. Panerai 3. Audemars Piguet 4. Patek Phillip 5. IWC 6. ALS Re: Top 5 yndlings mærker - HG - 07-07-2012 Jamen det må da være: Jaeger-LeCoultre Omega Zenith Panerai Seiko Re: Top 5 yndlings mærker - Sub-erman - 08-07-2012 AP JLC PP Rolex Seiko In-house, super diver/dress serier, klassiske!!! Re: Top 5 yndlings mærker - willy - 08-07-2012 1 Lange & Sohne . Because they make the best factory finished watches in the world today . 2. Richard Mille. Space age materials in every watch . Much copied but never equaled . 3. IWC . They can do everything from great complications to dive watches . No other brand can do this . 4. F.P.Journe . Real watchmaking at its best . 5. JLC. This is the brand that made the calibers , and made the other high end brands famous . Because not many people knew their watch had a JLC caliber in it . I could name many others who make watches using real watchmakers and not just machines . Most popular brands are just assembly line watches and would never be on my list . Willy Re: Top 5 yndlings mærker - TimeToWatch.dk - 09-07-2012 Bliver nok noget a la: 1. PP fordi der ikke er huller i historien, alle ure og modeller spiller uden uheldige 70'er kiksere. Desuden ekstremt komplicerede værker og fantastisk finish. 2. AP af samme årsag som PP, men deres værker og prestige er ikke helt på PP niveau. 3. Richard Mille fordi de hører til branchens mest innovative pt. og sætter en ære i at gøre tingene på helt nye måder, selv om det ikke er den letteste/billigste løsning. 4. Rolex pga. brandimage, historie, vedholdenhed, robuste klassiske ure. 5. FP Journe pga imponerende nye konstruktioner i høj høj finish kombineret med et letgenkendeligt, klassisk tidsløst design. Horologi i højeste potens. Re: Top 5 yndlings mærker - Mr. Tick - 10-07-2012 Her kommer mine foretrukne producenter i en uprioriteret rækkefølge. Jaeger LeCoultre. Breguet. IWC. Blancpain. Greubel Forsey. De fleste herinde kender vist godt til de enkelte producenters historie, kvalitet og priser - så jeg vil undlade at uddybe yderligere. Re: Top 5 yndlings mærker - olsen - 11-07-2012 Nu er der langt flere end 5 yndlingsmærker, men skal jeg tage top 5, så må det være: 1. H. Moser & Cie - sublim urmagerkunst, der sagtens kan måle sig med Lange. Monard-modellen er ekstremt flot. 2. Glashütte Original - lækkert lækkert tysk håndværk og lækre værker. 3. Omega - Lækre ure, kasser og lænker, modificerede ETA- eller in-houseværker. Caliber 8500 er en fryd for øjet. 4. A. Lange & Söhne - Laver så vidt jeg lige kan se et nyt værk til hver model. Meget lækkert og meget klassisk design. 5. D. Dornblüth & Sohn - Tysk mikroproducent, der modificerer Unitas lommeursværker til ukendelighed. Meget stilrent design fra gamle dækure. Hilsen Peter Re: Top 5 yndlings mærker - baun - 11-07-2012 Jeg ville ønske jeg kunne svare på det spørgsmål, men det kan jeg ikke. Der er simpelthen så mange mærker der leverer skønne ure. Nr 1 står klart nok på min nethinde, men herefter er der 10-20 mærker som vil være meget jævnbyrdige, men ok: 1. må blive Omega. Ikke mindst pga. historien og de mange, mange samleværdige Vintage ure. 2. Rolex... af samme grund i virkeligheden 3. IWC - IWC har i mine øjne lavet ure som designmææsigt er meget vellykkede og som samtidig er unikke - de er tydeligvis IWC. At mærket samtidig leverer høj kvalitet på både kasse, lænke mv. er yderligere bonus. 4. AP - udelukkende fordi de har leveret RO - som efter min mening er det mest designmæssigt vellykkede herre armbåndsur man overhovedet kan købe - i de enkle, flade Automatik versioner. 5. JLC har formået at skabe en helt selvstændigt platform i urverdenen. Kendt for sine fine værker - og også som leverandør af ganske fine ure der kan konkurere med dyrere mærker og klare sig fint. Reverso og Memovox er begge helt fantastiske ure med stor historiefortælling tilknyttet Men så er der jo så mange mærker som der ikke blev plads til.... derfor en umulig opgave. vh Baun Top 5 yndlings mærker - Flink - 12-07-2012 Her er min realistiske top 5. ...Den er sørme svær - jeg bliver så nemt forfærdelig begejstret over et urmærke så det har det med at skifte lidt 1. IWC - elsker deres på en gang underspillede og vovede design. Og så er det mit indtryk at de holder stringent fast i deres modellinjer: Pilot, Portuguese, Ingenieur, Portofino, Aquatimer - (er der andre?). Jeg tror de vil blive ved med at skabe klassikere! 2. Chopard LUC. - smukke ure og så har jeg en "ting" for microrotor-systemer :-) 3. Dornbluth & sons - fantastisk familieejet mikro-mærke. 4. Glashütte Original. - deres bigdate komplikation, klæder rent faktisk deres ure. (modsat mange andre mærker!) 5. AP. Kræver en lille forklaring da jeg ikke er meget form RO og ROO, til gengæld er jeg syg med deres skeleteringer!! Sådanne et gad jeg godt eje. Ovenstående er ikke umulige ejerskaber... måske ikke på en gang, men over tid Mvh Rasmus |