Urdebatten / Urforum
Hvilken Seiko diver giver mest værdi for pengene? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71)
+--- Tråd: Hvilken Seiko diver giver mest værdi for pengene? (/showthread.php?tid=56926)

Sider: 1 2 3

Re: Hvilken Seiko diver giver mest værdi for pengene? - KimT - 14-01-2012

Jeg stiftede kortvarigt bekendtskab med et 007 for nylig, og kunne rigtig godt lide det.
Jeg er nød til snart at få fat i et.

Re: Hvilken Seiko diver giver mest værdi for pengene? - Joepete - 14-01-2012

Skal kasseforarbejdningen med i bedømmelsen, så er det jo nærmest no contest - Sumo vinder hands down. Hvilken anden producent kan levere den kassekvalitet sammen med et godt værk, super lume og en rimelig pris? Jeg kan ikke få øje på nogle i samme priskategori ... jo vent, måske Seiko selv Icon_razz

İmage

Re: Hvilken Seiko diver giver mest værdi for pengene? - Claus Tukjær - 14-01-2012

Kim T Skrev:Jeg stiftede kortvarigt bekendtskab med et 007 for nylig, og kunne rigtig godt lide det.
Jeg ved hvor du kan købe et billigt Black Monster på fed natorem Icon_e_wink

Re: Hvilken Seiko diver giver mest værdi for pengene? - KimT - 14-01-2012

CT-Watches.dk Skrev:
Kim T Skrev:Jeg stiftede kortvarigt bekendtskab med et 007 for nylig, og kunne rigtig godt lide det.
Jeg ved hvor du kan købe et billigt Black Monster på fed natorem Icon_e_wink
Ja, men Monster har jeg jo prøvet tidligere.
Og jeg har endnu ikke prøvet at købe et ur igen, som jeg allerede har haft.
(tror jeg - det er sgu snart svært at huske)

Re: Hvilken Seiko diver giver mest værdi for pengene? - Stensbjerg - 14-01-2012

En model jeg mener også må nævnes som fantastisk Seiko value er Shogun
et ur som overasket mig da jeg kom helt tæt på Icon_cool

Shogun´en er lavet i nogle fantastisk holdbare materialer, og uret er helt utrolig behageligt at gå med på armen. En super lækker Seiko Icon_cool Den er dog dobbelt så dyr som Sumoen, og man får reelt "kun" de ekstra gode materialer med i købet, da både Sumo og Shogun deler lynette-, glas- og kronepakninger samt hardlex glas type Icon_e_wink Jeg er dog selv rigtig glad for Shogun´en Icon_e_wink

İmage
İmage

Fede billeder John stadigvæk mener jeg at hvis vi snakker brugtpriser så kan man virkelig tale om smæk for skillingen her Icon_cool
jeg troede der var safir på Shogunen har ikke fået læst nok ind på den Icon_smil
efter hvad jeg har læst og blevet fortalt så er uret også behandler på en særlig måde som gør det ekstra holdbart over for ridser og ligende,
den behandling som skulle være et Seiko patent får man også med i Shogun prisen.

Det er korrekt, Jacob. Shogun´en er fremstillet i titanium, og så er den behandlet med Diashild (DiamondShield) og Brightz (så uret ligner stål), og det gør tilsammen uret modstandsdygtigt overfor ridser. Erfaringsmæssigt vil jeg mene, at kun Sinn U1 ubådsstålet er mere modstandsdygtigt end Seikos Diashield teknologi - men U1 er jo også en super fed klokke Icon_cool

Skal du have safir på Seiko diver klokkerne, så skal du selv eftermontere glas fra f.eks. Harold, eller også skal du en tand op til (nogle af) Marinemaster urene Icon_e_wink

Nu er uret ikke min
men det skal stå som Seiko laver det ved jeg Icon_cool

Re: Hvilken Seiko diver giver mest værdi for pengene? - Claus Tukjær - 14-01-2012

Stensbjerg Skrev:Nu er uret ikke min
men det skal stå som Seiko laver det ved jeg Icon_cool
Enig, Jacob. Der skal ikke ændres på det....