Urdebatten / Urforum
Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. (/showthread.php?tid=72552)

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - baun - 27-11-2009

Micki Jensen Skrev:
Baun Skrev:
Micki Jensen Skrev:Har lige fået denne AP RO 15300. Super lækkert ur i meget høj finish..

Ja det er jo ingen Seamaster 30 , men ok og tillykke Icon_e_wink

Du får nok en Seamaster 30 en skønne dag, så trøst dig med AP'en.

Week-end humøret begynder vist at trænge sig på!

vh Baun

Du er tosset Per Icon_e_wink

Njaaa...

Hvis jeg var tosset havde jeg tilbudt dig at bytte, men så tosset er jeg nu heller ikke. Hvis du forstår!

vh Baun

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - dwndler - 27-11-2009

Købte dette Zenith cal. 2532 i Bella Center for par uger siden, men det er ikke mit seneste urkøb Icon_cool

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - dreamwatch.dk - 27-11-2009

Ja det er jo ingen Seamaster 30 , men ok og tillykke Icon_e_wink

Du får nok en Seamaster 30 en skønne dag, så trøst dig med AP'en.

Week-end humøret begynder vist at trænge sig på!

vh Baun[/quote]

Du er tosset Per Icon_e_wink[/quote]

Njaaa...

Hvis jeg var tosset havde jeg tilbudt dig at bytte, men så tosset er jeg nu heller ikke. Hvis du forstår!

vh Baun[/quote]

Haha, ja det kan jeg godt se Icon_smil

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - gufle - 28-11-2009

Jeg har lige fået denne Ebel discovery hjem i dag.

İmage

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Tukjær - 28-11-2009

Gufle Skrev:Jeg har lige fået denne Ebel discovery hjem i dag.

İmage

Utroligt lækkert ur, Danny. Hvad er butiksprisen på sådan en sag?

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - KimT - 28-11-2009

İmage

Cool, det er ikke mange Ebel vi ser på denne side Icon_e_biggrin

Jeg har et Ebel voyager, men da jeg er blevet så vant til større ure får jeg ikke gået med det.
Det er ca. 38mm og er oprindelig født på en sort rem. Men nu er det endt på en hvid rem og så er min kone super glad for det.

Det er det til højre Icon_e_wink
İmage

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - baun - 28-11-2009

İmage

Hmmm... Ebel - det er vist noget lækkert mekanik....

Kan nogen sige mere om mærket og urene?

vh Baun

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 28-11-2009

Jeg kan da sige at Ebel er stiftet 15/7-1911 i La Chaux-De-Fonds i Schweiz af noget så sjældent fra den tid involverende en kvinde - Eugene Blum og kvinden Alice Levy. Ebel har lavet mange fine ure gennem tiderne. Jeg bør nok ikke vove at gætte her, men KUNNE der sidde in kolonnehjulsmaskine i den viste - en Ebel 137 (lidt ud fra at den er kronometer cert. så vidt jeg kan se, og det er Ebels egne mig bekendt altid)

Fortæl os så hvad der er i den Icon_e_biggrin Icon_question
vh

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - gufle - 28-11-2009

ClausT Skrev:

İmage

Utroligt lækkert ur, Danny. Hvad er butiksprisen på sådan en sag?

Den ligger i ca. samme pris som en IWC flieger Chrono som også har modificeret 7750 værk.

Jeg synes bare denne Ebel har en bedre finish end IWC flieger chrono.

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 28-11-2009

Selv har jeg en piepan på armen. Ikke godt at fotografere i kunstlys, men det vil fremgå, at originalglasset skal skiftes, men også at skiven er forbavsende ren ligesom kronen sikkert er det originale kantede, som ikke er så let at finde i guld (kassen er guld på stål - gold-cap)

Den bliver fin når den får nyt glas. Jeg har godt nok en i forvejen, men ikke med den krone - viser lidt om hvor nørded det kan blive
Mere om den i Omega forummet
İmage
vh