|
My name is Bond, James Bond - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: My name is Bond, James Bond (/showthread.php?tid=69130) |
Re: Tror ikke de sidder og kigger med her.... - DigitAl@n - 17-07-2008 Submersible Skrev:Med hensyn til det med IP adressen, så tror jeg det ikke, da det burde ligge i deres system, at man kun kan have en konto på samme IP nummer...... Det kan omgås med http://www.hidemyass.com og lignende sider - OleJ - 17-07-2008 jacob jensen Skrev:Jeg kan bare ikke blive helt klar over OM der indgået en kontrakt ... som DonW. skriver kan du ikke gradbøje hvor binden en kontrakt er! QXL er en auktionsside på lige fod med Bruun-Rasmussen og Lauritz - og hvad tror du lige sker hvis du har solgt et eller andet på Bruun-Rasmussen og så beslutter dig for, at du ikke vil af med det til den pris som hammerslaget har nået - hannover_dk - 17-07-2008 Klart at man ikke skal tilmedle til auktion og så ikke ville gennemføre handlen - men der er jo begynderfejl - og selv om jeg synes det - for stor sælgere er skidt moral at byde med selv (og det behøves som ikke kommenteres - for det er ikke ulovligt og hvad min moral siger eller ikke er måske lidt uinteressant Har man lagt noget på en auktion og ikke været opmærksom på at man kan sætte mindste pris, så kan man jo altid selv - eller en ven eller ens kone - give et bud som svarer til mindsteprisen. At sætte mindstepris koster oftest et eller andet - og det gør det jo også at byde på uret selv - hvis man vinder - og kan få sit eget ur tilbage mod salær/gebyr - men det kan jo være en kattelem ud af en knibe hvor man har fået sat noget til salg - og har fortrudt manglende minimumspris En tidl. tråd hvor Bjarne MyWatch her på sitet kritiserede noget urværk fra en auktion (og var det ikke netop QXL - jeg er usikker) - der blev han kontaktet med en besked om at hans konto var slettet - så det er slet ikke umuligt at auktionen selv følger lidt med på sådan et site her - vh - Peter - 18-07-2008 Hej Jeg tror at alle auktionssider følger med herinde, jeg har godt nok ikke fået min konto hos Lauritz.com lukket, selvom jeg medvirkede i TV 2 dags Dato, omkring fake ure på auktioner, men måske at de mener at det er godt at det kommer frem i lyset, så de fremover virker mere troværdige, men har man først sat en ting tilsalg på auktion, skal man altid være parat til at tage et eventuelt tab, jeg har en ven der har solgt en del effekter på Lauritz.com, men en dag tabte han 10000 kroner på et Rolex som han havde sat tilsalg, og bagefter sagde han, det er gynger og karuseller. MVH Peter - OleJ - 18-07-2008 hannover_dk Skrev:Klart at man ikke skal tilmedle til auktion og så ikke ville gennemføre handlen - men der er jo begynderfejl ... nu har han været medlem siden 2002 og med 293 feedbacks .. sååååå skal vi ikke lige slå fast at det ikke er en nybegynder - DonWerner - 18-07-2008 hannover_dk Skrev:Klart at man ikke skal tilmedle til auktion og så ikke ville gennemføre handlen - men der er jo begynderfejl - og selv om jeg synes det - for stor sælgere er skidt moral at byde med selv (og det behøves som ikke kommenteres - for det er ikke ulovligt og hvad min moral siger eller ikke er måske lidt uinteressant Og for en god ordens skyld, så er det altså heller ikke tilladt og byde på sine egne auktioner. - Morten G. - 18-07-2008 Jeg vil ikke kommentere etikken i det der startede denne tråd - det er beskrevet fint fra forskellig side Men lige en sidebemærkning til salg på auktion Det er ikke et godt tidspunkt at sætte ting på auktion i en ferieperiode. De mange potentielle kunder der sidder ved en computer på jobbet - er der ikke. Hvis man kigger bl.a. på Lauritz.com så bliver der tit droslet ned på de populære numre. Igen min særinteresse - kunst. Lige nu er der ikke meget Kvium tilsalg og mit gæt er, at der først kommer oliemalerier af manden efter sommerferien. Så er kunderne tilbage! Blot min erfaring Men erfaring kan selvfølgelig være billetten til et tog der er kørt! - hannover_dk - 18-07-2008 OleJ Skrev:Åh - kan jo være det i auktionssammenhæng?hannover_dk Skrev:Klart at man ikke skal tilmedle til auktion og så ikke ville gennemføre handlen - men der er jo begynderfejl vh - hannover_dk - 18-07-2008 DonWerner Skrev:Og for en god ordens skyld, så er det altså heller ikke tilladt og byde på sine egne auktioner.Det er helt nyt for mig - og jeg tvivler på du har ret - ex var der en lang ophidset debat om Omegamania hvor nogen mente Omega selv var båd sælger og køber - hvilket jeg fandt forkert når det var en stor virksomhed - men at det skulle være direkte forbudt at byde på egne varer på en auktion - det har jeg ikke hørt. Kan du linke til et eller andet site som viser den regel generelt? Jeg er enig i at man skal sælge hvis man har noget på auktion - og at det er lidt pjattet selv at byde med - specielt fordi man kan risikere at vinde og bare komme af med salær - men jeg kan ikke helt se at det rammer andre der byder - de skal jo bare byde så højt de vil/kan i alle fald - og kunne lige så godt være oppe mod helt anden trediepart Jeg synes ikke store virksomheder som Omega skal gøre det - hvis det var det som skete på Omegamania - men om en privat fortryder og vælger at byde med ser jeg ikke som så undt - men er der en lov mod det - så duer den selvklart ikke. Der kan godt være enkelt auktioner som ikke tillader det, men jeg tror ikke det er en generel regel? Hvordan ville de styre det - hvis man fik sin bror eller nabo eller hustru til at byde - det kunne man da aldrig gøre ulovligt. vh - hannover_dk - 18-07-2008 Morten G. Skrev:Jeg vil ikke kommentere etikken i det der startede denne tråd - det er beskrevet fint fra forskellig sideDet er også min erfaring. Det kan komme køber på f.eks. Ebay til gode i ferien - men desværre er Ebay så stort at der normalt altid er bydere nok tilbage. Eneste tidspunkt hvor jeg synes der ofte er klart prisdyk i ure på så stort et site er 20/12 til 25/12 hvor tingene ikke kan nå hjem til jul, og mange drosler ned Lauritz har færre købere og der kan sommeren ses vh |