Urdebatten / Urforum
Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. (/showthread.php?tid=72552)

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 06-01-2012

avantismo Skrev:Jeg fandt denne "moderne" sag for nylig.

Titanium, kulfiber, safirglas og quartz urværk.

Venter kun på en ny natorem fra tyskland.

Urremmen var slidt af den tidligere ejer, der havde brugt det i flere år i militæret. Med stor succes.

Overvejer en Hirsch Extreme gummirem til det også.

İmage

[/quote]
ja og med skive i god stil fra de amerikanske ure fra tresserne til vietnam bla.a. her et par af mine først en hamilton h3 - med sjov bagside, destueres sammen med atomaffaldet
İmage
İmage
og så en Benrus (good old Benjamin Lazarus)
İmage
İmage
Skive oprindelsen holder
vh

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Henrik A - 07-01-2012

Er lidt tidligt ude, men er allerede nu klar til sommer og strand:-) Fik denne her dertil igår Icon_e_biggrin

Seiko SKZ251K2 (frankenmonster)
İmage

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Henrik A - 09-01-2012

Fik denne ind af døren idag, Zeno Ceramic Diver.. Et lækkert ur syntes jeg Icon_e_biggrin
İmage

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Thor86 - 12-01-2012

Jeg har to ure, dette er mit absolut kæreste eje. Min mor og far har gennem så mange år jeg kan huske, kørt Mercedes og haft en del af dem efterhånden. Da jeg så dette ur blev jeg øjeblikkeligt forelsket og besluttede det skulle være startskudet til min kommende ursamling og min nice er "racer ure". Planen er at give det videre til mine børn en gang og i en alder af 26 har jeg heldigvis maaange gode år tilbage med uret Icon_e_wink

Det er de samme billeder som jeg postede i en anden tråd, dog med lidt historie her.

Tag Heuer Carrera Limited Edition SLR300
Calibre 1887
Fra 2011
nr 303 ud af 5000
Automatisk m. Kronograf
41mm

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 12-01-2012

lækkert ur og top passende rem Icon_e_biggrin

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - mak - 12-01-2012

Smuk Carrera!! Har længe gået og haft et godt øje til den model, tillykke med det nye ur.... Icon_e_smile

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Thor86 - 12-01-2012

Mange tak til jer begge, jeg er også yderst tilfreds med det Icon_smil

Jeg er helt vild med remmen, jeg synes det er en lækker detalje med det orange som kører igen over det hele, uden det bliver for meget. Jeg frygtede lidt hvordan det ville passe till mine jakkesæt og generelt dress, men mine bekymringer blev gjort til skamme Icon_smil

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - baun - 21-02-2012

Den har været lidt tid undervejs, men nu er den der:

Ranchero fra 1961
refnr 2996

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

vh Baun

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - pbr - 21-02-2012

Baun Skrev:Den har været lidt tid undervejs, men nu er den der:

Ranchero fra 1961
refnr 2996

Den er godt nok flot !!

Der er noget særligt over det ur ! Icon_e_smile

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Joepete - 21-02-2012

Til lykke med den, Per Icon_e_wink

Er der noget slægtskab imellem Ranchero og Seamaster klokkerne, siden kardinal tallene og timeviseren på modellerne er tæt på værende identiske i deres udformning?