Urdebatten / Urforum
Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. (/showthread.php?tid=72552)

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - mnielse - 15-07-2011

Eterna Chrono fra ca. 1978 med Valjoux 72.6 værk.
Nogen der ved hvem der har erfaring med service af denne kaliber type?

Mvh. Jon Nielsen

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 15-07-2011

jonnielse Skrev:Eterna Chrono fra ca. 1978 med Valjoux 72.6 værk.

Mvh. Jon Nielsen
Du skal jo ha fat i en rigtig urmager i alle fald. En der kan sit kram. Hvad reservedele angår, kan v 72 naturligvis være et problem, men den del af vintage gutterne har ganske mange stumper fra kanabaliserede ure liggende. Prøv ex Krognos eller Mølbak , i københavnsområdet.

Det er jo et smukt gennemført kolonehjulsværk, fra en af de bedste fabrikker fra tiden. Lå i Daytona i mange år indtil de gik automatik, og himmel for priser - daytona med 72 i maven kræver.

Lækkert ur, at få det serviceret hvis det laver numrer, eller holder tiden skidt, ellers lad det være til det behøves
Flot horologi
vh

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - olof - 16-07-2011

Mvh. Jon Nielsen

Lækker lækker Icon_e_biggrin
Angående reservedele: Jeg havde jo behov til 2 hjul til en Valjoux 23. Og de var ikke nemme at skaffe frem i tilfredsstillende kvalitet. Prøv ikke at have behov for noget. Icon_e_wink

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - mnielse - 18-07-2011

hannover_dk Skrev:

Mvh. Jon Nielsen
Du skal jo ha fat i en rigtig urmager i alle fald. En der kan sit kram. Hvad reservedele angår, kan v 72 naturligvis være et problem, men den del af vintage gutterne har ganske mange stumper fra kanabaliserede ure liggende. Prøv ex Krognos eller Mølbak , i københavnsområdet.

Det er jo et smukt gennemført kolonehjulsværk, fra en af de bedste fabrikker fra tiden. Lå i Daytona i mange år indtil de gik automatik, og himmel for priser - daytona med 72 i maven kræver.

Lækkert ur, at få det serviceret hvis det laver numrer, eller holder tiden skidt, ellers lad det være til det behøves
Flot horologi
vh

Mange tak for info!
Det går flot og præcist så jeg holder lidt igen med service.

Mvh. Jon Nielsen

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - mnielse - 23-07-2011

Mulighvis kun for Enicar nørder:-)
Sherpa Star Automatic med dag og dato.

Mvh. Jon Nielsen

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - DJmon - 23-07-2011

jonnielse Skrev:Mulighvis kun for Enicar nørder:-)
Sherpa Star Automatic med dag og dato.

Mvh. Jon Nielsen

Ikke helt Icon_smil

Flot og meget speciel ur
meget Funky Icon_cool

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - ibrene - 23-07-2011

Hej derude.
Jeg har lige modtaget min Deep Blue Master Mag 1000M.
Et fint ur, man får virkelig noget for pengene, jeg er meget overrasket, og tilfreds Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin ...
İmage
İmage
İmage
Forsat god weekend til alle.
Mvh Peter...

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - bent540 - 26-07-2011

Certina Revelation Automatic 1970
-med ny rem

İmage
İmage
İmage
İmage

Tak for det Hr. Andersen

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - OleBent - 28-07-2011

[attachment=0]DSC_5140.jpg[/attachment Her er mit nye ur, købt for ca. 1 uge siden.

Utroligt lækkert.

vh.

OB

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Uffe - 31-07-2011

To nyanskaffelser inden for de sidste par måneder, men ingen billeder før nu da jeg har været "arbejdsramt" Icon_mrgreen

1) IWC Ingenieur ref. 3228

2) Stowa Chrono

/U.