|
Hvad er dyrt - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81) +--- Tråd: Hvad er dyrt (/showthread.php?tid=72588) |
Re: Hvad er dyrt - morgan - 12-10-2009 Mads Gjødesen Skrev:Jeg er enig i at der med garanti er en sammenhæng mellem urpris og indkomst, men jeg er sikker på den ikke er lige så signifikant som hvis du kigger på bil/bolig. Min bil koster igennemsnit det halve af et gennemsnits ur jeg har på. M (ps. ja, jeg har solgt 330'eren og gået øko vejen) Re: Hvad er dyrt - hannover_dk - 12-10-2009 min bil koster 435.000 - mit gennemsnitsur (fraregnet gamle sager fra før jeg havde valgt linje) koster ca 15.000, så der går ca 30 ure på en bil hos mig. Det afspejler nok meget godt at min familie vægter det at sidde ordentligt og sikkert noget højere end hvilket ur jeg har på armen vh Re: Hvad er dyrt - morgan - 12-10-2009 hannover_dk Skrev:min bil koster 435.000 - mit gennemsnitsur (fraregnet gamle sager fra før jeg havde valgt linje) koster ca 15.000, så der går ca 30 ure på en bil hos mig. Det afspejler nok meget godt at min familie vægter det at sidde ordentligt og sikkert noget højere end hvilket ur jeg har på armen Ja, hjemme hos os fylder dødsfælden (som jeg kærligt omtaler bilen) ikke så meget i økonomien. Men ok, med 7.000km / årligt vil jeg indrømme at det er federe at bruge 1000kr/md på en bil istedet for 15-20.000 / md. Det giver ihvertfald hos os noget luft til flere ferier og så dan noget 'sjov'. 25km/L er meget sejt. 330'eren kom op på 10k/l når jeg kørte den pænt og 5km/l når jeg kørte den sjovt. M Re: Hvad er dyrt - Peter - 16-10-2009 Hej Morgan Så vil jeg gætte på at du kører BMW 330I selvfølgelig med benzinmotor, og uden diskussion en fed bil. MVH Peter Re: Hvad er dyrt - jacob jensen - 16-10-2009 Enig 330eren er en lækker bil ellers nogle pæne summer nogle af jer har sat i bilen. Selv har jeg ikke sat så meget og jeg skulle godt nok lave mange mønter om året før jeg ville gøre det. Jeg køre i det som brancen kalder en mellem klasse bil,jeg kunne aldrig drømme om at købe en økobil det får min familie simpelhen ikke lov til at køre rundt i ud fra et sikkerheds mæssigt synspunkt,med de ca 20000 den kører om året er km/l helt lige gyldigt. Re: Hvad er dyrt - morgan - 16-10-2009 peter Skrev:Hej Morgan Har haft en E91 330i. Har solgt den. Sindsygt værditab på en bil. Fruen har haft en E90 318i leasing - koster ikke så meget i værditab, men over 24 mdr kommer du op på ~ 150k. Det er jeg simpelthen fornærig til nu. M Re: Hvad er dyrt - morgan - 16-10-2009 jacob jensen Skrev:Enig 330eren er en lækker bil Jeg er blevet glad for minibilerne. Overvejer lidt en Fiat 500 cabriolet næste år som bil nr. 2. For mig (ligesom med ure) er værditab den væsentligste parameter. Før finanskrise osv. var jeg nok mere ligeglad med bil omkostninger, men i dette marked kan jeg ikke få mig selv til at smide hundretusindvis af kr. pr. år på bil. Så hellere dødsfælden. M Re: Hvad er dyrt - CFO - 16-10-2009 ...så tager jeg også chancen i en koreaner.... når blot uret er fra Schweiz Re: Hvad er dyrt - jacob jensen - 17-10-2009 Vi har hver vores vinkel der er bare bilstørrelser som min familie ikke får lov at køre i. Det skal lige med at jeg ikke snakker producentland her kun størrelsen på bilen. Re: Hvad er dyrt - Mads Gjødesen - 17-10-2009 Nu skal jeg ærligt indrømme at jeg ikke har sat mig meget ind i forskellen i sikkerheden på små og store biler, men jeg ville da gerne køre i stor BMW frem for en lille bil. Men er også på holdet over dem der ikke gider smide alt for meget i forsikring og afskrivning /Mads |