Urdebatten / Urforum
Vis din ursamling - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Vis din ursamling (/showthread.php?tid=69872)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

- jacob jensen - 25-09-2008

Får også tit at vide af min far når han står med hans radiostyret klokke fra tyskland tror jeg det er at min ure jo ikke engang kan vise tiden rigtigt

Re: God årgang! - Tukjær - 25-09-2008

Baun Skrev:
Tukjær Skrev:Omega constellation er altså flottere end Seamaster'erne.....

... det er bare fordi der er flere fra 66 - god årgang!

vh Baun

Når du har ret, Baun, så har du ret..... Icon_e_wink

Jeg kan specielt godt lide netop de 2 fra '66.....

Sort - eller Gran Luxe! - baun - 25-09-2008

Der er 4 fra 66 - men jeg er godt klar over hvilke 2 du bedst kan lide....

det er der mange der kan....

hvorimod den der C-model helt i guld... den er der ikke mange der får våde drømme over! Men den var et kæmpe hit da den kom frem! Der blev faktisk solgt en del med guld lænke også af disse - Omega kalder deres Constellation i ren guld med guld skive "Grand Luxe"

vh Baun

- Elbæk - 29-09-2008

Nu når alle ure for en gangs skyld er hjemme er det jo tid at tage "familiefotos":

İmage

Først Omegaerne:
Top: 1959/60 manuel sort Seamaster
Bund, fra venstre: Officer (slut 30'erne), 1945 Suverän, 1938 14 karat guld dress, 1950/51 sort dress, 1950/51 hvid dress

İmage

Så resten:
Top, Revuer, fra venstre; brun/sort two tone bulls-eye Sport Royal (tidl./midt. 40'erne), hvid Sport (slut 40'erne), sort Sport-Exclusive (slut 40'erne/start 50'erne), hvid Sport-Exclusive (slut 40'erne/start 50'erne), sort Revue Thommen 30's Sport (re-edition fra ca. år 2000)
Bund, alt det andet, fra venstre; Art-Deco Elgin i guld-double (start/midt 40'erne), Art Deco Louis Grisel, går desværre ikke (30'erne), hvid/"sølv" two tone bulls-eye Eterna (midt 40'erne), min fars Tell Fleurier automatic diver, mit eneste automatiske ur (slut 60'erne), min fætters Timex (slut 70'erne), mit første ur, et Q&Q Quartz som min mormor gav mig i 10-års fødselsldagsgave Icon_e_smile

Revue Sport-Royal'en og Eterna'en ryger snart på "skønhedsklinik" hos Peter Halse.

Mvh.

Jakob

- Mif - 29-09-2008

Elbæk

Den sorte Seamaster fiksin sorte rem - det ser sgu godt ud - havde jeg ikke lige selv fundet på

Mif

- Elbæk - 29-09-2008

Sort? Den er altså brun Icon_e_smile

Mvh.

Jakob

- HG - 29-09-2008

#Elbæk, du har mange med lille sekund viser, er det bevidst?

- Mif - 29-09-2008

JA brun selvfølgelig Icon_e_biggrin

- Elbæk - 29-09-2008

HG: Det har primært noget med at min interesse primært dækker ure fra før/omkring 1950 og der har det fleste herreure haft lille sekundviser, men udover det synes jeg da også at det er ret pænt Icon_e_smile

Mvh.

Jakob

- HG - 29-09-2008

Elbæk Skrev:HG: Det har primært noget med at min interesse primært dækker ure fra før/omkring 1950 og der har det fleste herreure haft lille sekundviser, men udover det synes jeg da også at det er ret pænt Icon_e_smile

Mvh.

Jakob
Nogle kan bedst lide moderen og andre kan bedst lide datteren. Icon_cool
Jeg har tidligere syntes at viseren skal være stor - ja indtil for nogle år siden. Nu er jeg helt enig, det er SUPER flot med den lille viser.