Urdebatten / Urforum
Godt eller snot tråden.. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Godt eller snot tråden.. (/showthread.php?tid=60369)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

Re: Godt eller snot tråden.. - jk - 19-01-2014

Black Seal Skrev:Så vi er forskellige, men lad os kalde ting hvad de er.

Helson er pengene værd som de fleste små nye mærker.

AP og PP er ikke pengene værd, men får hos nogen skabt den rigtige følelse.

Mine søndagsord.
Tapatalk

Ja, der prædikes jo mange forskellige synspunkter om søndagen. Icon_e_biggrin1

Jeg tilhører den kætterske sekt, som mener, at mit AP RO har været pengene værd. Ikke p.g.a. følelser men p.g.a. fremragende design, teknik og håndværk.

JK

Re: Sv: Godt eller snot tråden.. - KimT - 19-01-2014

Henrik A Skrev:Det er det jeg mener med snævret. At bevæger man sig inden for "RAMMERNE" er alt godt, ryger man udover bryder helvede løs.
Slet ikke enig. At nogle synes at f.eks. Steinhart laver nogle ure som er kopier og også skriver det, betragter jeg ikke som at "helvede bryder løs" men derimod en debat med mangfoldige meninger som jeg personligt sætter pris på Icon_e_wink

Selvfølgelig vil der altid være negative og positive holdninger til ALLE mærker og en tråd om Steinhart eller AP vil IMHO være mere interessant når begge dele er med.

Måske har vi bare svært ved at acceptere negativ kritik af de mærker vi selv synes om. Der kommer tit kritik af mærker som jeg personlig holder meget af. Jeg er tit dybt uenig og mener det er helt galt. Men det betyder jo ikke at folk ikke skal skrive det - tværtimod.

Re: Godt eller snot tråden.. - Stensbjerg - 19-01-2014

Jeg er enig i meget af det både du og Torben skriver Henrik
Derfor er jeg også her på det sidste vendt mere "tilbage" til watchuseek.

Fordi jeg syntes at der til tider er alt for meget "blindt" ros af de kendt swiss mærker herinde,
Sammen med en trang til at skyde meget af det mere ukendte og alternative grundigt ned,
men det er selvfølgelig en balancegang.

For vi alle er vel interesseret i et forum som er så ærligt som muligt derfor vil der og skal der (syntes jeg)
Være plads til stærke meninger og holdninger.

Men lige præcis når man laver et review af et ur i et ikke mærke forum,
Så syntes jeg man fra start skal være klar på at ens ur vil blive tildelt nogle tæsk,
I en tråd hvor man lægger et ur op til debat syntes jeg ikke det kan og skal være anderledes.

Men som nævnt det er en balancegang dybest set handler det nok om at være tydelige i sin ros,
Men endnu tydelig og detaljeret i sin evt kritik.

Re: Godt eller snot tråden.. - Black Seal - 19-01-2014

jk Skrev:Ja, der prædikes jo mange forskellige synspunkter om søndagen. Icon_e_biggrin1

Jeg tilhører den kætterske sekt, som mener, at mit AP RO har været pengene værd. Ikke p.g.a. følelser men p.g.a. fremragende design, teknik og håndværk.

JK

Hvis det er det du tror på er det fint med mig. Vi tror så bare på forskellige guder Icon_e_wink Icon_e_wink Icon_e_wink

Re: Godt eller snot tråden.. - Claus Tukjær - 19-01-2014

Jeg vil give Henrik ret i at her ikke er så højt til loftet som på WUS og andre store foras. Dette kommer selvfølgelig af at her ikke er ret mange AKTIVE brugere. Derfor kommer de samme synspunkter på banen konstant. Det er der ikke noget forkert i. Det er blot den begrænsning der er når man ikke er flere.

Re: Godt eller snot tråden.. - T.Hansen - 19-01-2014

Claus Tukjær Skrev:Jeg vil give Henrik ret i at her ikke er så højt til loftet som på WUS og andre store foras. Dette kommer selvfølgelig af at her ikke er ret mange AKTIVE brugere. Derfor kommer de samme synspunkter på banen konstant. Det er der ikke noget forkert i. Det er blot den begrænsning der er når man ikke er flere.

Kunne ikke selv beskrive det bedre ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Re: Godt eller snot tråden.. - Stensbjerg - 19-01-2014

Jeg syntes så til gengæld ikke rigtigt at hvor " højt der er til loftet"
Har noget at gøre med hvor mange aktive brugere der er herinde.

Det er for mig en menneskelig egenskab der kommer ud fra hvordan man er som menneske,
Ikke hvor mange mennesker man er....

Re: Sv: Godt eller snot tråden.. - KimT - 19-01-2014

Ja sådan vil det altid være i et lille land. Altså begrænset antal brugere.

WUS, TZ og lign. er jo internationale med en kæmpe brugerflade til følge.

Mht. højt til loftet synes jeg også det er tilfældet her. Folk skriver jo bare deres meninger udfra deres interesser og hvis man husker på at vi alle har forskellige interesser og det kun er folks egne meninger der skrives og ikke nødvendigvis det eneste rigtige, så går det nok Icon_e_wink

Re: Godt eller snot tråden.. - Bjørn H. - 19-01-2014

Black Seal Skrev:"Holdbarhed vinder Helson hele vejen til banken gange 100.000."

og en gammel en fra vintageure - "samleren" vistnok: "Alle Helson-ure er super fede og 100 gange mere velbyggede og robuste end fx Seiko Sumo."

jeg har ingen særlig mening om Helson som fabrikat - andet end at mærket er "så tæt på kanten af rip-off som juridisk muligt" som er ganske dagligdags i urverdenen,
fred være med det - alle planker salgbare designs -
men den der "brand-loyalitet" ?? følger der piller med urene? link's til hypnose sider på det "det mørke net" ?? Icon_e_biggrin1

Re: Godt eller snot tråden.. - jk - 19-01-2014

Generelt "taler" man pænere til hinanden på udenlandske fora. Der er IMHO ingen tvivl om, at vores kontante, direkte facon at kommunikere på er meget anderledes end formen i f.eks. den angelsaksiske del af verden. Det gælder generelt, og har ikke noget med ure at gøre.

Der er angiveligt 187 schweiziske urmærker med egen hjemmeside. http://www.fhs.ch/en/links.php

Hertil kommer urmærker fra alle andre lande. Der er sandelig nok at tage fat på. Der er uden tvivl masser af spændende ure "derude", som vi slet ikke har set og hørt om endnu. Jeg vil hilsen dem velkommen i dette forum, og selvom de traditionelle Submariner-klapsalver udebliver, behøver man ikke at blive ked af at have introduceret noget nyt.

Til sidst et lille hjertesuk om Jantelovens hjemland:

Det er IMHO en beklagelig dansk tendens til, at alt skal være lige godt. "Man" eller "noget" må helst ikke være bedre end "andre" og "andet". Det er bl.a. det, der kan fører til groteske påstande efter skabelonen: Mine aftenskolemalerier er da lige så gode som Rembrandts. Icon_e_wink

JK