Urdebatten / Urforum
IWC-aften hos Ole Mathiesen - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: IWC-aften hos Ole Mathiesen (/showthread.php?tid=82451)

Sider: 1 2


IWC-aften hos Ole Mathiesen - phrede - 29-05-2018

Jeg havde fornøjelsen af at deltage i et hyggeligt arrangement og velsmagende traktement i Ole Mathiesens noble lokaler her til aften.

Det var også hyggeligt at hilse på Stoffer og Longbear her fra urforum. Måske var andre herfra også med?

Der blev fremvist IWCs Jubilee modeller som er fremstillet i forbindelse med deres 150 år som urmagere. Det må man sige er noget af en milepæl der tåler fejring.
IWCs repræsentant var en meget tiltalende og vidende mand som med stor iver gennemgik modellerne. Men gennemgående er der tale om eksisterende modeller der har nye skiver og remme. Priserne på disse modeller er ikke (meget) højere end de gængse referencer.

Her er en byge billeder, som desværre ikke er af tilstrækkelig kvalitet og desværre også er blevet 'shufflet':

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage


IWC-aften hos Ole Mathiesen - KimT - 30-05-2018

Tak for at du deler. Der er godt nok nogle fantastiske ure iblandt.


RE: IWC-aften hos Ole Mathiesen - onkeldunkel - 30-05-2018

Øv, øv, øv - jeg ville også have været derinde, hvis det ikke var fordi konen skulle i byen (og jeg skulle passe ungerne). Så flotte ure - specielt kan jeg godt lide Pilot uret med den hvide ‘lak’ skive (som er meget rimelig i pris) og så lige drømmeuret med perpetual kalenderen i hvidguld (antager det er et 5033). Tak for billederne.


RE: IWC-aften hos Ole Mathiesen - jk - 30-05-2018

Tak for kigget til en spændende aften. Det ser ud til, at også de kostbare modeller var med på tur. En ref. 5463 Tourbillon ses ikke så tit. Flot at prøve sådan en!
JK


RE: IWC-aften hos Ole Mathiesen - phrede - 30-05-2018

Ja, den var sgu ikke helt tosset... Ærgerligt at jeg ikke havde spejlreflekskameraet med makro objektiv med...


RE: IWC-aften hos Ole Mathiesen - KlausM - 30-05-2018

Uha, det ser lækkert ud! Tak for billeder!
Mvh
Klaus


IWC-aften hos Ole Mathiesen - Larsb - 30-05-2018

Det ser godt ud. IWC laver nogle fine modeller, og til sådan nogle arrangementer er dersom regel ekstra gode ting ned som toubillionen. Tak for billeder.

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk


RE: IWC-aften hos Ole Mathiesen - Stensbjerg - 30-05-2018

IWC er bare lækkert Icon_Up


RE: IWC-aften hos Ole Mathiesen - longbear - 30-05-2018

Tak til "phrede" for billederne.

Jo det var en god aften og ikke kun fordi der var ure "over det hele" men også fordi stemningen var afslappet og der var god tid til at stille spørgsmål. Ved arrangementet var der ud over de tre OM ansatte tillige en officiel IWC brand manager, som måtte finde sig i mine "dumme" spørgsmål og snagen i IWCs segmentering politik og produktionstal. Vi (her på forum) har nok alle en ide om hvad de forskellige ur producenter burde producerer og til hvilken pris. Personligt ville jeg gerne se flere ure end de dyre modeller med håndoptræk, idet jeg tror at nørder gerne vil have f.eks. en flieger der var lidt tyndere og med håndoptræk. Men det handler selvfølgelig om volumen og salgstal i den sidste ende.

Jeg prøvede både Tourbillion og perpetual kalenderen og min umiddelbare indskud var: TUNGT!
Når man ikke er vandt til ædelmetal så oplever man det som en kæmpe kontrast. Selvfølgelig er de to modeller også ekstreme, idet det begge er store ure, men jeg blev overrasket. Selvfølgelig kom "tribute to Mark XI" på armen flere gange - men om det kunne blive et lykkeligt forhold er uvist ;)


IWC-aften hos Ole Mathiesen - cfnissen - 31-05-2018

Tak for billeder og reportage! Dejligt at du deler.

Der er et IWC i min fremtid. Elsker deres klassiske ‘clean’ look på pilot-urene.

Og så fik du vist prøvet en del af det tungere skyts. Det er altid sjovt at se super-urene som man kun kan fantasere om - og endda se med fingrene.

Tak igen,

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk