|
Investering - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Investering (/showthread.php?tid=79446) |
Investering - Bademester - 07-10-2014 Hej med alle Jeg tænker på at købe mig et nyt ur, jeg tænker omkring 10.000,- Min problemstilling er nu, hvad skal jeg sigte efter? Kan li' mange forskellige designs, så ved ikke rigtig hvad jeg går efter - kunne derfor godt bruge inspiration + value for money:) Glæder mig til at høre fra jer! Re: Investering - brauer - 07-10-2014 Du skal jo gøre op med dig selv hvad du vil bruge uret til. Er det til dress (pænt tøj), dagligdag, dykker ur osv. Så vil jeg anbefale at gå i en urbutik og prøve ure i den type som du leder efter i forkellige størrelser for at finde en størrelse som er behagelig at gå med. Når du så skriver value for money er min opfattelse at brugte ure i den prisklasse er det du kommer længst med. Så er der også mulighed for at få et ur med mekanisk værk som de fleste (ihvertfald herinde) ville foretrække. Og så ville jeg lede efter de lidt større mærker som omega, longines eller endda seiko i den gode ende! Rolex ville jeg personligt holde mig fra hvis det er til 10.000 da du nok skulle op i 20.000 for at få noget ordentligt (er sikker på at nogle vil rette mig for dette) men prøv at kigge på chrono24 hvis du er "vovet nok" til at købe fra udenlandske forhandlere eller nogle af de gode danke brugturssider som chrono.dk, ct-watches og vintageure.dk mv. God jagt [WHITE SMILING FACE] Re: Investering - Bademester - 07-10-2014 Ja, tænkte også brugt, måtte godt være lidt et multipurpose ur som både kunne gå til jeans og pænt tøj... Kunne være sjovt hvis der var nogen modeller folk kunne have i tankerne:) Re: Investering - Stensbjerg - 07-10-2014 Start med at brug en masse tid på at afklare hvad du forlanger Af dit nye ur. Det er alt lige fra stilart over til om du vil have et sprit nyt ur Eller det store brugte marked også kan bruges som jagtmark. Jeg ville købe et brugt sportsur i stål Som kan gå til alle lejligheder. Af mærker ville jeg nok kigge hos Omega og Seiko, (Pssst det ville ende med SBDX001. Men mulighederne er mange, Og husk jagten er en stor del af glæden. Re: Investering - longbear - 07-10-2014 Inkluderes vintage modeller er der "frygtelig" meget at vælge imellem, og at komme med en direkte anbefaling er lidt svært idet man dér også skal tage hensyn til dine forventninger vedr. service intervaller osv. Dertil kommer at vintage meget ofte er ure med diameter under 40mm som i vore dage ser lidt klejnt ud. Som Stensbjerg ville jeg nok også sige nyere brugt eller måske neo-vintage stål sportsur evt fra omega, eterna, doxa. Kig evt i tråden øverste på siden hvor medlemmerne poster dagens valg af ur for at sporer dig ind på design / stil Re: Investering - Bademester - 08-10-2014 Tak, for svarene:) Det SBDX001 er da vildt lækkert ur! Det ser ud til at have fået massere af ros for både kvalitet og udseende. Hvor ville man kunne erhverve sig sådan et ur? Er der nogen som forhandler dem i Dk eller skal man udover landets grænser? Re: Investering - Per Nielsen - 08-10-2014 Man kan godt føle sig helt ved siden af når man i dag blot går med Omega Seamaster De Ville fra begyndelsen af tresserne,guldkappe aut. dato næsten NOS stand. Tilsyneladende er det kun ure på 40 mm. og derover samt med så mange funktioner som muligt. Re: Investering - Bademester - 08-10-2014 Per, det er vel ikke alle som går med "moderne" ure?:) Re: Investering - Stensbjerg - 08-10-2014 MM300 (sbdx001) kan købes sprit i Tyskland for 15k på chrono24 Brugt ligger de lige over eller under 10k jeg har ejet modellen 2 gange og mener ikke det gøres bedre for pengene. Virkelig et prospex hvor Seiko taler med store bogstaver. Per det ur ville jeg gerne se billeder af Dress i guld det gå aldrig af mode.. Re: Investering - Bademester - 08-10-2014 Inde på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.chrono24.dk">www.chrono24.dk</a><!-- w --> ligger der et "Seiko Prospex SBDX001 Automatik Diver 300M 44mm" nyt til 12.000,- Kan ser der er nogen som er dyere, er der forskel på modellerne? Tænkte at dette Ur ville være en go' start også måske upgradere en dag:) - måske til et, omega, rolex, ish... |