|
Ny 6309-7040 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71) +--- Tråd: Ny 6309-7040 (/showthread.php?tid=78586) Sider:
1
2
|
Ny 6309-7040 - psn - 17-08-2013 Har lige modtaget en 6309-7040, der skal holde min 6306 med selskab. Re: Ny 6309-7040 - Joepete - 17-08-2013 Nedenstående ikke for at tage glæden fra dig ved at have fået et nyt ur hjem, men i stedet en med-forianer, som håber du er gjort bekendt med alt omkring uret Du er forhåbentlig gjort bekendt med, at det ur, som du har fået hjem, er fyldt med aftermarket dele (lynette, skive, visere bl.a.)? Jeg håber meget, at værket er væsentligt bedre "ordnet" en fx skiven Er man interesseret i at lande en original vintage Seiko diver, kan man søge på Google for at finde nogle gode "how to buy 6309/6105" guides. Blot et tip, hvis man ønsker at kaste sig ud i det minerede Seiko vintage diver land. Hav en rigtig god weekend! Re: Ny 6309-7040 - psn - 18-08-2013 Tak skal du have for omsorgen. Vidste godt det med skive, visere og lynetten. Købte den, da jeg skal til at gå til dykning. Så jeg håber, at den er vandtæt, men det finder jeg jo ud af. Ville naturligvis hellere have haft den original, men den er jo lettere at aflæse nu Hvordan kan det i øvrigt være, at man laver alle disse aftermarket udskiftninger. De fleste vil vel have et gammelt dykkerur originalt? Re: Ny 6309-7040 - Joepete - 18-08-2013 Et ur, som det viste, er højst sandsynligt samlet af en gadesælger et eller andet sted i Østen - typisk i Phillippinerne. Deraf har hele denne "kategori" af ure også et øgenavn blandt Seikoholikere: Philli Watches. Betegnelsen er ikke kærlig ment, som med resten af Seikos kælenavne til forskellige modeller Skal du til at dykke, ville jeg overveje en Citizen Pingo (JP-2000) af en art. Den har analog såvel som digital tidsvisning. For fans af japanske ure er den interessant, da dens forgænger, C022 modellerne, var de første masseproducerede ure med digital dybdemåler indeholdt. De tidligere modeller havde påskruet bagkasse og tre selvstændige moduler, med deraf følgende tre batterier. De nuværende modeller har en kraftig skruebagkasse med et enkelt modul indeholdt - og dermed også et enkelt batteri. Det er et super robust ur, som mange med garanti vil anbefale. Er du til analog visning, laver Seiko flere modeller, som kunne være interessante, og som kan købes for 1500 DKK fra nye. Ved at købe urene fra nye har du garanti, og du er sikker på, at de er vandtætte. Interessante modeller kunne her være SKX007/009. Også Frankenmonster, som er noget større, kan erhverves for samme penge. Her skal du lede efter SKZ--- modeller. ![]() ![]() Har du en plovmand til projektet, kan Citizen NY0040 anbefales. Det er kun 40mm i diameter, men kvaliteten på uret fejler absolut intet til prisen, og du får ovenikøbet et mekanisk urværk, men en godt gennemprøvet base, som kan spores tilbage til 70´erne ![]() God vind med dykningen! Re: Ny 6309-7040 - psn - 18-08-2013 Tak for tipsene. Havde nu ikke lige forestillet mig, at mit ur kunne være falsk. Men kun at det havde fået skiftet visse dele. Kassen er meget flot. Kan den mon også være aftermarket? Re: Ny 6309-7040 - Joepete - 18-08-2013 Der kan sagtens være originale Seiko dele i dit ur, og kassen er næsten med garanti en oprindelig kasse fra et givet år. Den er så poleret og børstet op, så den ser nogenlunde pæn ud. Når gadesælgeren har kassen på plads, leder han efter et passende værk. Disse kan man ikke længere få reservedele til, så der må nok "flækkes en hæl og klippes en tå", for at finde noget der kan gå Hav en super god søndag! Re: Ny 6309-7040 - psn - 18-08-2013 Mange tak for dine guldkorn igen. Hvad med et Citizen zilla-ting. Kan de ikke erhverves for et par tusinde? Har også haft kig på en shrouded diver 300 m fra Seiko. Hvad er én fornuftig brugtpris's for sådan en? Re: Ny 6309-7040 - Joepete - 18-08-2013 En Citizen Autozilla kan vel landes for små 5K i nylignende brugt stand med lidt held. Ecozilla til det halve, vil jeg vurdere. Seikos store shroudede PRO divere koster fra 4,5K brugt og opefter. Re: Ny 6309-7040 - psn - 18-08-2013 Har set en Marine Master med 7c46 værk til 5k. Er det rimeligt? Og hvor anvendeligt er uret i et daglige? Re: Ny 6309-7040 - Joepete - 18-08-2013 Hvorvidt prisen er rimelig afhænger af mange ting: er det 300m modellen, som er billigere end 1000m modellen, er uret velholdt, er det passet med batteriskifte osv. Jeg kan ikke svare entydigt på spørgsmålet, uden at kende flere detaljer - og i sidste ende er det kun dig, der kan afgøre, hvorvidt prisen er rimelig |