Urdebatten / Urforum
daytona med smadret glas - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: daytona med smadret glas (/showthread.php?tid=77860)

Sider: 1 2

daytona med smadret glas - Golfer - 20-11-2012

Hej orakler Icon_smil

jeg er blevet tilbudt et Daytona steel med smadret glas - sælgeren af uret har haft det fra nyt 2002 og stoppede ikke uret fra at gå da det blev tabt
der er ikke mange garantier med andet end glasset er smadret boksen er der men ingen papirer.

mit spørgsmål går på - hvad koster det at få et nyt glas og nok også et service da der jo kan være kommet splinter ind i urværket.

Min største bekymring går på om sælger har haft uret forbi en urmager og fået dømt skiven og urværket ude hvis der er for meget glassplinter der er blevet kørt rundt.

tænker worst case en ny skive ca 500USD på ebay.com men hvad koster glas og nyt urværk??

jeg kan ikke mødes med sælger da han bor i spanien

skal jeg holde mig væk selv om det er en god pris på papiret?

tak for hjælpen

Re: daytona med smadret glas - hannover_dk - 20-11-2012

Alt andet lig ligger han vel ikke og eksport sælger et daytona til en lav pris hvis prisen var så god, at han kunne få mere i Spanien. Selve det at der ikke er papirer er vel ikke udsædvanligt, men jeg synes det lyder underligt med uret solgt i den stand fra Spanien til DK. Hvad med kassen, har den buler - og er det i det hele taget ægte - Jeg ville holde mig væk tror jeg nok
vh

Re: daytona med smadret glas - Golfer - 20-11-2012

hannover_dk Skrev:Alt andet lig ligger han vel ikke og eksport sælger et daytona til en lav pris hvis prisen var så god, at han kunne få mere i Spanien. Selve det at der ikke er papirer er vel ikke udsædvanligt, men jeg synes det lyder underligt med uret solgt i den stand fra Spanien til DK. Hvad med kassen, har den buler - og er det i det hele taget ægte - Jeg ville holde mig væk tror jeg nok
vh

Min tante og onkel bor i spanien og det er en af deres bekendte men han vil ikke tage det retur

Re: daytona med smadret glas - Stenstrup - 20-11-2012

Golfer Skrev:Hej orakler Icon_smil

jeg er blevet tilbudt et Daytona steel med smadret glas - sælgeren af uret har haft det fra nyt 2002 og stoppede ikke uret fra at gå da det blev tabt
der er ikke mange garantier med andet end glasset er smadret boksen er der men ingen papirer.

mit spørgsmål går på - hvad koster det at få et nyt glas og nok også et service da der jo kan være kommet splinter ind i urværket.

Min største bekymring går på om sælger har haft uret forbi en urmager og fået dømt skiven og urværket ude hvis der er for meget glassplinter der er blevet kørt rundt.

tænker worst case en ny skive ca 500USD på ebay.com men hvad koster glas og nyt urværk??

Kan ikke mødes med sælger da han bor i spanien

skal jeg holde mig væk selv om det er en god pris på papiret?

tak for hjælpen

Ups. Ja, den er svær. Jeg ville nok holde mig væk, da der findes en del gode Daytonaer
til salg her i landet.

Jeg ville ikke købe en skive på ebay, med mindre jeg er helt sikker på at den er orginal. Glasset er nok ikke så dyrt. 1.500 - 2.500 kr. Nyt urværk skiftes næsten næsten aldrig. Men et service koster vel 5.000 - 6.000 kr. på sådan et ur.

Hvis der var splinter i værket ville uret have en mailfunktion på den ene eller anden måde.

Hvis du havde et billede så kunne vi jo bedre se hvor smadret glasset er.

Uret vil altid kunne laves og i værste fald vnder du nok ikke meget på prisen. Jeg ville ihvertefald have det for 10.000 kr. under normalprisen. Så kan det bestem ikke gå helt galt.
VH
Nicholas

Re: daytona med smadret glas - Lars - 20-11-2012

"Køb sælger"
OG
BILLEDER,BILLEDER, BILLEDER OG ENDNU ENGANG BILLEDER

Re: daytona med smadret glas - Stenstrup - 20-11-2012

Golfer Skrev:
hannover_dk Skrev:Alt andet lig ligger han vel ikke og eksport sælger et daytona til en lav pris hvis prisen var så god, at han kunne få mere i Spanien. Selve det at der ikke er papirer er vel ikke udsædvanligt, men jeg synes det lyder underligt med uret solgt i den stand fra Spanien til DK. Hvad med kassen, har den buler - og er det i det hele taget ægte - Jeg ville holde mig væk tror jeg nok
vh

Min tante og onkel bor i spanien og det er en af deres bekendte men han vil ikke tage det retur

Hvad vil han have for det ?

Re: daytona med smadret glas - Bjarne - 20-11-2012

Ville normalt være naturligt selv at få skiftet glasset ur og evt. få lavet service og så efterfølgende sælge uret til toppris - lugter det her ikke lidt Icon_question Icon_question

Re: daytona med smadret glas - Golfer - 20-11-2012

27000kr omregnet

Re: daytona med smadret glas - hannover_dk - 20-11-2012

Bjarne Skrev:Ville normalt være naturligt selv at få skiftet glasset ur og evt. få lavet service og så efterfølgende sælge uret til toppris - lugter det her ikke lidt Icon_question Icon_question
jo helt præcis - det gav lidt forklaring med den danske forbindelse, men var det bare at skifte glad og pudse lidt på det, så gjorde han det selv under alle normale omstændigheder
vh

Re: daytona med smadret glas - Lars - 20-11-2012

Golfer Skrev:27000kr omregnet

Det er for godt til at være sandt... Icon_e_surprised