Urdebatten / Urforum
Girard Perregaux Seahawk II - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Girard Perregaux Seahawk II (/showthread.php?tid=76738)

Sider: 1 2

Girard Perregaux Seahawk II - TioMalo - 01-01-2012

Godt Nytår, geeks Icon_e_wink
Spørgsmål til professoren: Hvordan er Girard Perregaux Seahawk II ?
Nej - jeg vil absolut ikke fremprovokere en en debat om urets design (som, husker jeg, deler folk voldsomt i to lejre...).
Er her nogen som har ejet én og kan fortælle om klokkens pålidelighed / mangel af samme osv. osv. ?
Kan huske at uret blev skældt ud at være mekanisk skrøbeligt (her eller på TZ - eller også husker jeg helt forkert).
ER den ?
Hvad med den besværlige (?) bagkasse, som sidder fat med skruer... ?
Har nogen ejet begge Rolex Sub og GP Seahawk og hvordan ville sammenligningen så lyde ?
Og hvad koster en (original) gummirem for GP ? Måske nogen ligger ind med én ? Kan nogen huske vejledende DK udsalgspris for herligheden og hvem er AD (Ole M. på Østergade ?).

Forklaring: GP ville være endnu et led i mit Rolex-afvenningsprogram - som jeg ærligt talt ikke tror, vil nogensinde lykkes... Mon ikke jeg går - igen - om en måned med min 14060M... Icon_mrgreen

Cheers & tak i forvejen for jeres erfaringer / meninger

John

PS. Jeg ved at nogle ur-guruer placerer GP´en med i en højere kvalitetsmæssige kategori end Rolex. Brugt- og greymarketpriser spejler ikke just dette forhold... eller ?

Re: Girard Perregaux Seahawk II - KlausM - 01-01-2012

Jeg har haft Pro 3000m udgaven i titanium. Tæller den med?

Kort fortalt:
Fedt og stort ur ur dog lidt groft i sit udtryk. Skivelayout er ikke det flotteste på markedet. Kransen lyder billig når den drejes. Højt ur men en lækker kasse med blandet polering og børstet. Overgang mellem horn, kasse or gummi rem er lækkert. Service er relativt dyrt. Jeg havde svært ved at komme af med det.

Mvh
Klaus

Re: Girard Perregaux Seahawk II - Christian - 01-01-2012

Jeg har efterhånden haft tre stykker, to almindelige og et enkelt Pro. Kendetegnende for dem alle har været deres utrolig høje finish og kvalitet. Som det eneste kan jeg, som Klaus også skriver, huske at kransen virker lidt billig når den drejes - dette synes jeg dog ikke er gældende for de sidste par udgaver. Hvad angår pålidelighed har jeg aldrig oplevet problemer med dem.

Men ja, lækkert og markant ur, som trods størrelsen sidder ganske komfortabelt på armen, dog synes jeg, at Pro er for højt og sidder og vælter lidt rundt på armen.

Da jeg spurgte på priser for gummirem og tilhørende spænde for at par år siden, mener jeg at remmen koster ca. 3.000 kr. og spændet ca. 5.000 kr.

İmage

İmage

İmage

Re: Girard Perregaux Seahawk II - KlausM - 01-01-2012

Jeg mener at huske at det var tydeligt at mærke optrækket når uret sad på armen.
Måske en "no go" for nogen.
Mvh
Klaus

Re: Girard Perregaux Seahawk II - TioMalo - 01-01-2012

Netop, Jesper.
Har heldigtvis et brugt i kikkerten og mon ikke jeg har returret, hvis det ville vise sig som noget, som fremkalder æstetiske kramper... Har nemligen aldrig haft én på armen. Og - ovenihatten en af de ret få urmærker, jeg aldrig har ejet et eksemplar af.
Og gik det på den måde at jeg skulle af med uret, kommer jeg næppe miste hverken tre eller fem K. Men jeg er doven og håber at slippe for besværet af et privatsalg...
Nej - GP kan næppe erstatte Rolex... tror ikke rigtigt noget som helst kan. Og det er ikke et spørgsmål om penge. PP Nautilus havde jeg i armen en formiddag, men synes at den var så ufatteligt grim (og det gør jeg stadigvæg) at efter frokostpausen blev den erstattet af min trofaste 14060 (og solgt videre tre dage senere).
Men la´ os se. MÅSKE får jeg en suplement / backup for for Sub´en.
Er der nogen som kan fortælle om urets holdbarhed / robusthed / mangel af samme ?
Tak for jeres meninger & erfaringer - John

Re: Girard Perregaux Seahawk II - stig01 - 02-01-2012

Jeg har haft en GP Seahawk pro II på et tidspunkt....bare for at prøve noget nyt og handlede den igennem Micki.
Jeg synes den var ret lækker, grov og anderledes. Kunne godt lide at kronen var sat lidt nede på urkassen.

Den kan ikke sammenlignes med et Rolex pga str og udseende....men prøv den da. Jeg solgte den videre og nogle år senere endte jeg op med en der var større....nemlig en PAM 285 K serie ghost model...med sine 47 mm uden kronen så er det det største ur jeg har haft...så man skal ikke være bange for at en GP er ca 0.5 cm str end din sub.
God fornøjelse og lad os høre hvordan det gik... Icon_e_biggrin

Re: Girard Perregaux Seahawk II - Mikael L._phpbb3_import15700 - 02-01-2012

Henrik Werner er jo stor GP nørd. Prøvede den hos ham for et par år siden. Den har helt klart kvali-udstråling, men virker pænt a-symetrisk imho med den markante lünette, ikke lige min kop the...

Stick to Rolex John, you know what you get...

Mikael

Re: Girard Perregaux Seahawk II - TioMalo - 05-01-2012

Tak for alle for advarsler og tips Icon_e_biggrin
Jeg ved at uret er lidt svedigt at få solgt videre, hvis det skulle blive aktuelt...
Havde allerede besluttet mig til en Rolex, men når jeg prøvede GP SH II i den virkelige verden, var det absolut kærlighed ved første blik.
Er meget overrasket om hvor harmonisk & klassisk uret er...
Ang. formen; jeg bærer ur på højre håndled og derved er den karakteristiske bule ikke så dominerende (?).
Noget andet er, at IMHO skal GP have en remme - læder eller gummi - lige meget. Med lænken bliver det for meget bling-bling. Og kun Seahawk II 300m har en skive, jeg kan klare... Alle de andre variationer med small seconds og subdials og markant gangsreservevisning bliver for flagrende og urolige - for min smag.
Nu må vi se, hvor længe kærligheden fortsætter... Icon_e_wink
Og jo, jeg skal nok poste et wrist shot senere.
Cheers - John

Re: Girard Perregaux Seahawk II - TioMalo - 07-01-2012

Spørgsmål #2 til professoren: Hvorfor sprøjter en etableret high end producent - GP - ud på markedet - den mængde af kasse- og skivevariationer, limited editions, modeller og lovprisninger af den ene og anden bilmærke (bare kald mig snobbet, men de ryger i kategoriet "reklameure" - uanset kvaliteten og prisen) ??
Har det været et desperat forsøg at rette op økonomien ? (kender dog ikke til deres regnskaber / evt. under- eller overskud Icon_e_wink ).
At forændre den tidligere, mildest talt konservativ image til noget "ungdommeligt og med på nodderne - agtigt" ??
Nu skal der ikke blives fornærmet i krogene.
Hvis du ejer en GP hyldest for Ferrari eller BMW Racing Team og er glad af uret, vil jeg nødigt prøve at komme med syrlige kommentarer... kun sådant generelt, ang. GP´s markedsføring.
Samme tilbøjlighed hos PAM har fået mig forlængst (sammen med størrelsen & design) at vende mærket ryggen (men det er de hos Panerai bare ligeglæde med og sælger mere og mere ure Icon_e_biggrin (?)).
Dvs. "smag og behag".
Jeg ved at den gode Mads kunne - hvis han har tid og lyst - sprøjte ud en mindre afhandling om temaet (og det kunne sikkert et - par andre kendere her ligeledes).
Hvad mener du ?
Cheers - John

Re: Girard Perregaux Seahawk II - hannover_dk - 07-01-2012

Jeg mener det simpelthen er noget så simpelt som tidens tand. Der vil stadgit være nogle få mærker, som mener et begrænset udvalg og stor eksklusivitet er godt nok til at sikre omsætningen. Man kunne mene GP kunne ha været mellem dem, med en fin nok fortid, men der er efter min mening, rent markedsmæssigt, ikke plads til så vældig mange af disse distinktverede mærker.

Næsten alle vil så også ha del i det ekstra markede der kommer hver gang man laver en nu model. Det handler om, at holde produktionen på samme peak niveau hele året så at sige. Dykker den i 4 måneder, taber man rigtigt mange penge, så der kan man "sprøjte" en limited model på markedet, og holde beskæftigelsen nogenlunde stabil. Noget af det dyreste i enhver produktion, er ustabil beskæftigelse, uanset om det så er sæsonsvingninger, eller markedet der svinger. Aller bedst må det være, at ha ordrer der lige betyder 3 mdrs ventetid på alle modeller, men det er jo få der er så heldige.

AP gør det jo også i ltd modeller. Om det kunne tyde på, at markederne i Asien også spiller en rolle, er vel ikke umuligt at forestille sig. AP er store derud, og måske går netop limited versioner, special udgaver for bilmærker eller andet, som varmt brød derude. Jeg ved det ikke, men ud fra hvad jeg i øvrigt kender til Asien, så lyder det ret sandsynligt.
GP har vel også i urstørrelse og andet, lagt sig lidt mod ungdommen?

Devaluerer det så mærkets standard topklasse serier - ja - i mine øjne gør det nok lidt. Tror også Mads kunne ha en langt mere begrundet forklaring Icon_e_smile

vh