Urdebatten / Urforum
Bestilte denne Citizen.... Manglede noget anderledes.... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71)
+--- Tråd: Bestilte denne Citizen.... Manglede noget anderledes.... (/showthread.php?tid=75418)

Sider: 1 2

Bestilte denne Citizen.... Manglede noget anderledes.... - Sub-erman - 22-02-2011

İmage
Måske nogen kan fortælle noget om uret??

Re: Bestilte denne Citizen.... Manglede noget anderledes.... - Joepete - 22-02-2011

Til lykke med klokken, SK Icon_e_wink

En god og gedigen diver fra Citizen, som kan holde til det meste. Uret drives af Miyota´s cal. 8203 (som i Autozilla Icon_cool ) Værket har rødder tilbage til 70´erne, og er dermed både gennemprøvet og tilrettet til gavn for brugeren af idag. Min erfaring med lignende værker er, at de har en god præcision out of the box, og at det er rart at have muligheden for at håndoptrække uret. Det er jo som bekendt sparet væk på en del af Seikos værker Icon_e_confusedLumen er god, uret er robust, værker er meget lidt servicekrævende og det hele kan købes for en fair pris - hvad behøver man egentlig mere Icon_question Icon_e_wink Icon_e_smile

Re: Bestilte denne Citizen.... Manglede noget anderledes.... - runzuk - 22-02-2011

Det er et lækkert ur Icon_exclaim Tillykke med det Icon_e_biggrin

Re: Bestilte denne Citizen.... Manglede noget anderledes.... - Sub-erman - 22-02-2011

Men hvorfor fås den kun med kronen på den "forkerte" side?
Bedre komfort for bæreren!!?

Re: Bestilte denne Citizen.... Manglede noget anderledes.... - hannover_dk - 22-02-2011

Sub'erman Skrev:Men hvorfor fås den kun med kronen på den "forkerte" side?
Burde være tværtimod, da kronen lettere må kunne skrabe mod armen, men kan det ikke være en venstrehånds model? Rent gæt

vh

Re: Bestilte denne Citizen.... Manglede noget anderledes.... - Sub-erman - 22-02-2011

hannover_dk Skrev:
Burde være tværtimod, da kronen lettere må kunne skrabe mod armen, men kan det ikke være en venstrehånds model? Rent gæt

vh
Njaah... Man slipper jo for at kronen generer håndryggen og gnaver sig ned...
Denne model fås kun med kronen til venstre ifølge min research...

Re: Bestilte denne Citizen.... Manglede noget anderledes.... - hannover_dk - 23-02-2011

Sub'erman Skrev:
hannover_dk Skrev:

vh
Njaah... Man slipper jo for at kronen generer håndryggen og gnaver sig ned...
Denne model fås kun med kronen til venstre ifølge min research...
Ja det var vel noget sludder om at det skraber mere, når det samme eller mindre, men optræk og stille tid må kræve uret af (hvad man jo også bare kan)

vh

Re: Bestilte denne Citizen.... Manglede noget anderledes.... - Sub-erman - 23-02-2011

Det tror jeg også.
Det er ikke det store problem. Jeg tager altid uret af for at stille det...
Hvor komfortabelt det er at bære må tiden vise...

Re: Bestilte denne Citizen.... Manglede noget anderledes.... - Joepete - 23-02-2011

NY0040 efterfulgte NY0023 modellerne, og på sidstnævnte sad kronen kl. 4. Man kan jo kun gætte på, hvorfor Citizen har valgt at placere kronen kl. 8 i stedet, men mon ikke komfort har noget at sige ? Et yderligere gæt kunne være, at kronen er en kende mere "beskyttet" kl. 8 frem for kl. 4 - men det er dog noget spekulativt Icon_razz

Re: Bestilte denne Citizen.... Manglede noget anderledes.... - Sub-erman - 24-02-2011

Joepete Skrev:NY0040 efterfulgte NY0023 modellerne, og på sidstnævnte sad kronen kl. 4. Man kan jo kun gætte på, hvorfor Citizen har valgt at placere kronen kl. 8 i stedet, men mon ikke komfort har noget at sige ? Et yderligere gæt kunne være, at kronen er en kende mere "beskyttet" kl. 8 frem for kl. 4 - men det er dog noget spekulativt Icon_razz
Tja... Jeg må teste det irl og vende tilbage...