Urdebatten / Urforum
Samling suppleret med 4 Seamasters - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Samling suppleret med 4 Seamasters (/showthread.php?tid=71591)

Sider: 1 2

Samling suppleret med 4 Seamasters - psn - 15-04-2009

Samlingen er nu blevet suppleret med 4 seamasters.

Cal. 342, Ref. 2576

İmage

Cal. 342 Goldfilled (36 mm)

İmage

Cal. 501 Goldcap, Ref. 2846

İmage

Cal. 501, Ref. 2846

İmage

Re: Samling suppleret med 4 Seamasters - flippoz - 15-04-2009

Det var dog en dejlig forøgelse af samlingen. Tillykke med med dem.

Max

Re: Samling suppleret med 4 Seamasters - baun - 15-04-2009

Tillykke med Vintage Omega forøgelsen....

Det er nu cal 342.... var lige ved at blive bekymret over om der skulle være en 442 jeg helt havde overset!

Sjovt at de gamle hammerautomater stadig kører og at kasserne ofte har er dejligt massivt udtryk - ret maskulint synes jeg. Faktisk synes jeg at selv en 34 mm fyldet pænt på håndledet!

İmage
İmage

vh Baun

Re: Samling suppleret med 4 Seamasters - psn - 15-04-2009

Ups - Ja naturligvis 342. Undskyld fejlen.

Baun - er din også en ref. 2576?

Med hensyn til min 2576, så burde det jo også være en Seamaster, men det fremgår ikke af skiven - Er det ikke mærkeligt, da skiven ser ud til at være meget original?

Ja disse "fat lugs" giver et dejligt robust udseende. Kassen på de to 501'er har også det fede udseende. Kassens lodrette fremfor afrundede kanter er også med til at forstærke det masive udseende.

Tak for tillykket!

Re: Samling suppleret med 4 Seamasters - hannover_dk - 15-04-2009

Enig i jeres snak om faconen gør uret mere maskulint, selvom jeg før er blevet venligt grint af herinde, da jeg mente faconen på Omega Calender var - netop mere maskulin

İmage

vh

Re: Samling suppleret med 4 Seamasters - baun - 15-04-2009

Min er 2766

se selv:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?p=59704#59704" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?p=59704#59704</a><!-- l -->

vh Baun

Ja jeg har været inde og se i databasen efterfølgende. Det ser ud til, at de er mere eller mindre ens blot en forskel i med og uden o-ring.

Det er en lækker Calender du har John. Det er da også en hammer ikke? Har tidligere haft en cal. 503. Den er nu hos Jørgen Chronos. Den må jeg se at tilbageerhverve.

psn Skrev:Ja jeg har været inde og se i databasen efterfølgende. Det ser ud til, at de er mere eller mindre ens blot en forskel i med og uden o-ring.

Det er en lækker Calender du har John. Det er da også en hammer ikke? Har tidligere haft en cal. 503. Den er nu hos Jørgen Chronos. Den må jeg se at tilbageerhverve.
Jo hammer - kaliber 355 Icon_e_smile
vh

Lige et spørgsmål John!

Du har jo kendskab til og interesse for ældre ure med komplikationer - Hvad siger en Angelus Dataalarm dig - Sådan en fætter har jeg også lige erhvervet.

Peter

Lidt siger den - jeg har kigget lidt i den retning jeg tror at kunne sige noget.

Angelus ringer (den var vel meget god for en alarm) først fremmest noget med gamle lommeure med komplikationer, repeaters samt ex 8 dages værker, både til bord og lommeure, men jo også til armbåndsure.

Dernæst en gloværdig tid med gode kronograf armbåndsure med ex kaliber 215-250. Jeg ville meget gerne selv bare ha en Angelus kronograf. Ofte er deres skiver rimeligt OK - selv når de bliver gamle. Man skal passe lidt på for de findes også (originalt fra nogenlunde samme tid, med ex valjoux 22 som jo også er OK men ikke er det hvis man kun vil ha Angelus i den.

Jeg mener deres in-house 8 dages værk også sidder i en af de originale og dyre Panerai sager.

Dataalarmen mener jeg er fra 50 erne, nok lidt tidligt og ikke med in-house men med med AS kalibre i med alt jeg ved?? Jeg er ikke bekendt med en in-house alarm fra Angelus, selvom de lavede komplikationer. Hvis den er fra 50erne så vil jeg tro den er med en af flere forskellige AS, AS 1475 - uden dato, AS 1568 (og så har jeg også noget med en 1580 for mig, men den finder jeg intet om). De to sidste med dato, og hvis den hedder dataalarm, så ville jeg vel tro den du har er med dato og så nok AS 1568 - men det er alt sammen nok lidt usikkert, så spørg endeligt videre hos andre - og hvad lige med et billede af forside og maskine?

Tillykke

vh