Urdebatten / Urforum
Glæde ved uret? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Glæde ved uret? (/showthread.php?tid=70805)

Sider: 1 2


Glæde ved uret? - jacob jensen - 16-01-2009

Forventninges glæde er den største siger man Icon_question

Har i prøvet det i urenes verden altså glædet jer til at købe et ur
som holdt eller ikke holdt til jeres forventninger

Gerne også hvorfor uret skuffede eller ikke skuffede
så kunne det jo være nogle af dem jeg "kigger" på er imellem Icon_e_biggrin

Personlig har jeg haft oplevelsen med mit JLC
det kan næsten kun skuffe tænkte jeg før købet,så meget havde jeg
set frem til det ur Icon_e_biggrin

MEN uret/mærket har faktisk levet op til alle mine forventninger
på alle de parametere jeg måler på Icon_cool


- Joepete - 16-01-2009

Til mit Tuna Can havde jeg ingen forventninger, overhovedet. Uret holder dog max, og bliver brugt rigtig meget hos mig.

Seiko Sumo havde jeg til gengæld rigtig store forventninger til - og det har til fulde indfriet forventningerne.

Jeg købte et Enica Automatic med inhouse AR1147 værk, og selv om jeg var glad for at bruge det, så dalede min interesse meget hurtigt for uret.


- Tukjær - 16-01-2009

Det vil vist tage for meget plads, hvis jeg skulle beskrive hvilke ure der har skuffet, så jeg nøjes med et par stykker.....

Seiko MarineMaster skuffede, men jeg havde måske for høje forventninger til det.

Mühle Glashütte Rasmus skuffede allerede da jeg havde det i hånden. Heldigvis kunne jeg hurtigt "bytte" det til en Planet Ocean....

Omega Seamaster 2254 var det første rigtige ur jeg købte, og er stadig det fedeste. Ikke at jeg bruger det mest, men det SKAL være der....

Breitling Steelfish har til fulde indfriet mine høje forventninger. Man skal lede længe efter et federe ur.....

Fremover har jeg dog besluttet at jeg har nok i de 5 divers jeg har nu, og koncentrere mig om chronografer. Nummer 2 er allerede på vej, men mere om det senere Icon_e_wink Og så vil jeg give vintage en RIGTIG chance, måske lidt Certina til at starte med..... Og så vil jeg jo gerne finde et pænt ur fra '66....


- Joepete - 16-01-2009

Velkommen ombord, Claus Icon_e_wink


Det kan jeg godt genkende - baun - 16-01-2009

Men det mærkelige er at jeg ret sjældent er blevet skuffet...

en enkelt gang imellem har der været patina på skiven som jeg ikke havde set eller uret var mindre end jeg havde regnet med og så har jeg jo også returneret et par Constellations til Lauritz fordi der var forkert værk i.

Men denne købte jeg privat - og der er forkert værk i - det ærgrer mig for jeg kan rigtig godt lide uret, men ikke med det forkerte værk:

İmage

Positivt overrasket er jeg faktisk mest blevet når jeg har fået ure fixet hos Peter Halse - fantastisk arbejde nogen gange! Blot et eksempel:

fra:
İmage

til:
İmage

Men ellers husker jeg da jeg købte den blåskivede Chrono - mest bare for at prøve den og fordi prisen var god... den er jeg blevet rigtig glad for:

İmage

også da jeg uden billeder købte en Seamaster 30 som efter sigende skulle være i flot stand og med original lænke - den var NOS:

İmage
İmage
İmage

Så var der også engang jeg købte en pæn Omega der viste sig at være en flot Two Tone


og der var en gang jeg købte en flot Two Tone Seamaster med hammerautomatik fra 1951 - den viste sig at være en Redail - og med en kasse fra 60'erne - et værk fra 1951 og lortet passede faktisk dårligt sammen Icon_redface

Der er mange historier

vh baun


- Joepete - 16-01-2009

Smukke billeder imellem, Baun


- HG - 16-01-2009

Ja Seamaster 30 er i SÆRKLASSE flot Icon_exclaim Icon_exclaim Icon_exclaim Icon_exclaim Icon_idea Icon_idea


- jacob jensen - 16-01-2009

Et ur jeg ikke havde de store forventninger til var min ORIS diver
jeg var faldet for urets design og det jeg læste om mærket,
da jeg fik uret i hånden var det helt rigtige feel der bare Icon_cool

Så var jeg solgt og har været det siden,jeg er helt sikkert FOR glad
for det ur/mærke i manges øjne Icon_e_biggrin

Mit seamaster købet jeg uden de store forventninger
jeg var kun i starten af urfeberen Icon_e_biggrin

Mit 2252.50 var med batteri og det var en af årsagerne til at jeg solgte
det igen,ellers havde det været her endnu smukkere seamaster lay out findes ikke Icon_cool (in my book)


- Mif - 17-01-2009

Generalt bliver jeg ikke skuffede når jeg modtager hvad jeg har købt - hænger nok sammen med at jeg undersøge en del inden køb eller køber af nogle jeg kender - på positiv listen kan jeg dog nævne

Mit første vintage køb en skøn seamaster cal 470 fra 1958 med Geneva slebet skive - købt på bugten efter de billeder der var vist så den flot ud men da den kom hjem var den langt flotter end på billeder - at jeg så senere finder ud af at Cal 470 høre til i den mere sjælden ende ja så må jeg inderømme at forventningerne blev mere end indfriet

her lidt billeder
İmage

Iøvrigt Baun den første constellation du viser - sidder stjernen lidt skævt på den ?

den du viser der har været en tur hos P.Halse sjovt at se at Chronometre er stavet med TRE til slut - er det ikke den Amerianske måde at stave det på - eller hvordan er det nu det er mht til meter og metre ?

og den seamaster 30 er fantastisk flot

Mif


- hannover_dk - 17-01-2009

Flotte ure Baun. Jo jeg snes også stjernen sidder lidt skævt - hvilket er mærkeligt da den sidder med tre pins gennem skiven

Chronometre er vist bare den franske form som bliver benyttet ind i mellem. Hvornår Omega lige gør det ved Baun måske?

vh