Urdebatten / Urforum
Schweizerne er i overtal !!! - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71)
+--- Tråd: Schweizerne er i overtal !!! (/showthread.php?tid=70655)

Sider: 1 2

Schweizerne er i overtal !!! - Joepete - 28-12-2008

Det måtte jo ske, når jeg nu har været så letsindig at sælge ud af arve-sølvet: Mine schweizer ure er kommet i overtal i ur-boksen !

Den opmærksomme Japan fan vil dog bemærke, at samtlige Japansk fremstillede ure, de står på samme tid. Det må jo betyde at manden bruger disse ure, frem for de ure som er i overtal ! JA, mine Seik´øer er stadig hverdags-favoritter Icon_e_wink

İmage

Bestilt er nu et Orange Monster på gummirem og en Ti Blue Sammie - så får vi schweizerne i undertal igen Icon_e_smile

For lige at citere Santa: "Hæ Hæ" Icon_razz

- JC - 28-12-2008

Fin samling John Icon_e_smile

Men jeg synes nu du mangler nogle "pimp-ure" Icon_e_biggrin

Imorgen ved du hvor de findes Icon_e_wink

Jens Chr.

- Joepete - 28-12-2008

Ja, du har ret, der mangler lidt kulør på urskiverne Icon_e_smile Det må jeg jo så ud og finde igen Icon_e_biggrin

Dog kommer der en orange og en blå Seiko - de vil pynte, er jeg sikker på Icon_e_wink

Kulør kulør - Loncar - 30-12-2008

Hvad med en orange skive - 150 m diver?

Sorry - så ikke at der er en orange på vej.
Hvad med en gul 7002 med suwa på skiven. ??

- Joepete - 30-12-2008

Loncar, du er velkommen til at vise mig et eksemplar i fuldstændig original stand - på ebay findes de ikke mere. Til gengæld er der et hav af redials, ure med nye visere, forkerte bezeler, samt med uoriginale glas, kroner og bagkasser. Man skal godt nok være skarp og med på sin Seiko viden for ikke at falde i for tiden ... Icon_e_wink

- Loncar - 30-12-2008

du ved jeg ikke er japser-expert, hvad fejler denneher:

İmage

- Joepete - 30-12-2008

Loncar, kan du give mig hele urets nummer ? 7002-?. Også gerne linke til uret. På forhånd tak.

Umiddelbart, så er min tanke, at både visere og bezel er nye. Bezel er dog holdt med det korrekte "1" tal. Dialen er jeg lidt i tvivl om, men giv mig lidt mere info, så melder jeg tilbage ...

- Loncar - 30-12-2008

7002-7001 172707

jeg har ikke noget link til uret - det er et jeg har.
Jeg mener at alt er OK - bortsetfra at skiven er repainted....

- Joepete - 30-12-2008

Viserne ser helt nye ud.

Loncar, prøv at lyse på urskiven med en kraftig lommelygte. Tag så et kamera og indstil det på ISO 400/800. Knips et billede af urskiven i et ikke alt for lyst lokale - dog ikke helt i mørke. Upload billedet her til siden. Det vil besvare en del om visere og skive.

Jeg vender tilbage om lidt.

- Joepete - 30-12-2008

Loncar, jeg kan ikke endeligt bekræfte min mistanke, da makedostudio.com er nede.

Her er hvad jeg tænker:

1. Viserne er fra en SKXA35

2. Ny bezel

3. Redial

4. 7002-7001 er sortskivet så urkasse/bagkasse og dial stemmer ikke overens.

Punkt 1 og 2 er jeg så sikker på som jeg nu kan være. De sidste to skal jeg have undersøgt, for helt at være sikker.

Misforstå mig ikke: Uret på billedet er super flot ! En original Seiko vintage diver er det dog ikke ...