Urdebatten / Urforum
JLC Master Compressor Diving GMT - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: JLC Master Compressor Diving GMT (/showthread.php?tid=70255)

Sider: 1 2

JLC Master Compressor Diving GMT - AW - 28-10-2008

Jeg har prøvet at søge en del på dette lækre ur, men kan ikke finde noget information omkring den aflange firkant nederst på urskiven, hvor der farvemæssigt på billederne af uret er delt op mellem en blå og hvid farve (ja undskyld den kluntede beskrivelse, men har intet bedre ord for den). Er det en gangreserve indikator?

På forhånd tak

/AW

- Claus larsen - 28-10-2008

Det er en sekundviser. Det ser rigtig godt ud når den roterer.

Claus

- jacob jensen - 28-10-2008

Rigtig lækker klokke som jeg har savlet over flere gange i min JLC bog
i den kalder de det en operating indicator så mit gæt må være at det er det vi kalder en gang reserve Icon_question

På chronografen er det en puls måler Icon_cool
så man kan ikke sige at JLC ikke finder på noget nyt Icon_cool Icon_cool

Icon_e_surprised nå okay en sekund viser på en ny måde FED DETALJE Icon_cool Icon_cool
selvfølgelig først set hos JLC Icon_cool Icon_cool

- hannover_dk - 28-10-2008

jacob jensen Skrev:Rigtig lækker klokke som jeg har savlet over flere gange i min JLC bog
i den kalder de det en operating indicator så mit gæt må være at det er det vi kalder en gang reserve Icon_question

På chronografen er det en puls måler Icon_cool
så man kan ikke sige at JLC ikke finder på noget nyt Icon_cool Icon_cool
Jeg mener nu nok man har set ure hvor sekunder - enten normale, eller nedtællings, har været vist som drejende farveskive, men husker ikke helt hvor, dog sikker på det har jeg set

Puls måler? Har du et billede (kan du nappe et fra en eller anden side Icon_e_smile ) jeg ville da godt se den.

Hvis det er almindeligt pulsometer som det hedder i kronografer, så har masser af kronografer haft det, men det kan være noget helt andet det her, så billede please?
På gamle kronografer var puls måler noget af det mere almindelige, det er de jo faktisk egnede til, idet man slipper for at gange i hovedet, men jeg tror læger klarer sig uden

Den her har ikke kronograf, men meget smart har den 4 sekundvisere, så der går højst 15 sek før man kan starte en måling fra 0 -
fra oven tæller den puls (tæl 15 pulsslag og aflæs), og fra neden åndedræt - tæl 5 åndinger og du har tallet per minut direkte - tal om smart hva?

(lånt billede da jeg ikke har godt billede af mit eget)

İmage

Kvaliteten er ikke som JVC, vi taler bare lidt om funktioner
vh

OK så er det nok bare mig der blev hurtigt imponeret Icon_redface Icon_e_biggrin
billeder kan jeg ikke liiige finde ud af at sætte ind her

JLC skriver pulsometer that can be used to measure the heart-beat on a
30-beats basis måleren sidder samme sted som på GMTeren her er den bare buet.

OK lækker klokke.... - Submersible - 28-10-2008

Den blå og hvide indikator viser at uret går. Den blå farve skulle efter sigende være nem at se under vand. Det er ikke ment som en sekundviser, men i proffesionel forstand, en anordning som viser dykkeren at uret går.

Var selv skrevet op til et, men var meget skuffet over finishen, som i mine øjne ikke er tilsvarende et ur til 50.000 kr.

Ellers kan jeg kun anbefale at hvis man vil have nogle flotte billeder
af de flotte JLC ure (jo jeg er glad for mærket Icon_e_biggrin )

Så er det bare at bestille JLC bogen for 08 programmet
jeg gav INTET for den og bogen er bare top lækker Icon_cool Icon_cool

- Claus larsen - 29-10-2008

jacob jensen Skrev::shock: nå okay en sekund viser på en ny måde FED DETALJE Icon_cool Icon_cool
selvfølgelig først set hos JLC Icon_cool Icon_cool

Prøv lige og tag en snak med Henrik i Hvelplund.

Claus

- AW - 29-10-2008

Tak for de mange indlæg, det bliver næsten nødvendigt at smutte forbi en forhandler og se uret og få detaljer fortalt Icon_e_smile

Tak

/AW