Urdebatten / Urforum
Hos urmageren - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hos urmageren (/showthread.php?tid=70137)

Sider: 1 2

Hos urmageren - baun - 11-10-2008

Jeg var en tur i Horsens idag - for at hente 6 ure Peter har haft under behandling.

Og hvilket smukt syn møder en når man stikker hovedet ind i værkstedet - en snurrebasse med 5 herlige Constellations og en Seamaster. Det måtte vi lige fotogtafere:

İmage

Herudover har Peter så igen bevidst at han er en troldmand med skiver - se her. Først et billede af uret som det så ud da det blev afleveret:
İmage

Og så et hurtigt Wristshot som jeg lige har tage efter jeg kom hjem med uret - jeg måtte vise frem!

vh Baun

İmage

- Sogge_phpbb3_import15729 - 11-10-2008

Jeg har lige skiftet (hjemme)sko inden jeg besvarer dette indlæg (i skoene): Vi har ikke samme smag Baun, men hold mund hvor jeg elsker at læse/se dine reportager fra det "virkelige liv". Jow - ham Peter må da kunne noget med skiver, - lægger vejen forbi en dag ....

God Lørdag

Icon_smil Sogge

- baun - 11-10-2008

Du skal være velkommen.

Må insrømme at lige nu sidder jeg med badetøfler fra Hotel Sheraton i hvid frotte på og har et Seamaster De Ville guld på stål på armen med smuk brun krokorem - det ville nok være passende at skifte til nydelige brune skin tøfler!

vh Baun

- Sogge_phpbb3_import15729 - 11-10-2008

LOL - kan desværre se det for mig ......

- hannover_dk - 11-10-2008

Jeg er lidt delt - Ingen tvivl om at den er flot flot renset af - og billeder kan snyde lidt, men umiddelbart var det ikke en patina der havde generet mig så meget - den på det øverste billede - hvor den virker meget ensartet pånær helt ude ved kanten af piepan bunden - og på det nederste er det som om rensningen er gået lidt ud over skriftens tydelighed - men igen billeder kan snyde - det øverste har måske bare en varmere tone - og jeg kan være for patina tolerant -
Herligt at se at så meget kan renses af/eller tones ned/om
vh

- Joepete - 11-10-2008

Det er en smuk pie pan - både med og uden patina Icon_e_wink Helt sikkert et vanvittig flot stykke håndværksmæssigt arbejde !

- baun - 11-10-2008

Personligt mener jeg at det er en flot forandring - også visere oa. har jo fået lidt hjælp.

Uret er i min verden rykket op blandt mine bedste Constellations - en virkelig værdig repræsentant for cal. 561 tiden - måske den mest efterspurgte type pt.

Men den gule skive var den til salg her på forum i 3-5 måneder til 4900,00 kr uden den store interesse, nu er den i en lidt anden klasse - altså efter min mening!

Bedre fotos følger, når den skal opdateres i kartoteket!

vh Baun

- Speedy - 11-10-2008

Meget flot arbejde ifølge billedet ihvertfald.

Hvis skiven ikke ser "afrenset" ud i virkeligheden må jeg sige at Peter er lykkedes rigtig flot med jobbet.

Syntes jeg har set et par stykker der er kommet til at se lidt for "renset" ud, men denne var nok ikke så slem fra starten af?

Ingen tvivl om at den kan bære mere end 4900.- nu!

- hannover_dk - 11-10-2008

Baun Skrev:Personligt mener jeg at det er en flot forandring - også visere oa. har jo fået lidt hjælp.

Uret er i min verden rykket op blandt mine bedste Constellations - en virkelig værdig repræsentant for cal. 561 tiden - måske den mest efterspurgte type pt.

Men den gule skive var den til salg her på forum i 3-5 måneder til 4900,00 kr uden den store interesse, nu er den i en lidt anden klasse - altså efter min mening!

Bedre fotos følger, når den skal opdateres i kartoteket!

vh Baun
Jeg forstår helt hvad du mener. Er skriften ogcross hair nogenlunde lige så skarp før som efter eller er den blevet mere "pivet" efter rensningen?

vh

- Seamus_phpbb3_import15747 - 11-10-2008

hannover_dk Skrev:Jeg forstår helt hvad du mener. Er skriften ogcross hair nogenlunde lige så skarp før som efter eller er den blevet mere "pivet" efter rensningen?

vh

Meget flot arbejde af Peter og superflot ur.

Hvis jeg må tillade mig at kommentere tydeligeheden af skrift og crosshair, så vil jeg tro (og her må Baun jo korrigere) at billedet efter rensning er let rystet i og med det er taget ved en lukketid som er meget langsommere i forhold til billedet før rensning.

Det kan gøre at tekst og crosshair kommer til at se lidt udviskede ud.

Thomas