Urdebatten / Urforum
Luminox Navy seal - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Luminox Navy seal (/showthread.php?tid=70118)

Sider: 1 2

Luminox Navy seal - Nopanic - 09-10-2008

Ja ja, jeg ved godt det ikk lige falder i folks smag det her, men jeg skulle bruge et ur der kan tåle at blive smidt lidt rundt uden man bliver ked af de mærker det får.

For det første er det et swiss made kvarts værk, som gør hva det skal, det går Icon_e_smile

Kassen er kulfiber og dejlig let og frem for alt robust.

Farven på makørere og visere er måske lidt vild, men jeg synte nu det ser godt ud til den sorte baggrund.

Og bedst af alt, så har det h3 tritium, som er en kosntant lyskilde de næste 25 år. det er en super cool detalje syntes jeg.

Yderliger går uret til 200 m, så det er et godt all a round ur, tror jeg bliber glad for det.

Lidt billeder.
İmage

İmage
Der er en lækker gummirem med, som er yderst behagelig.

İmage

İmage
Dobbelt spænde, giver ekstra holdbarhed Icon_e_smile

- jacob jensen - 09-10-2008

Intet at skamme sig over hvis den skal bruges som arbejdshest
og opfylderv dine behov.

Et anderledes ur med et flot råt look Icon_cool
og et som alle andre ikke lige har Icon_cool Icon_cool

- pbr - 09-10-2008

Det er et ganske udemærket ur til den slags brug, man ikke vil udsætte sine øvrige ure for - det bliver du glad for !!

Jeg har en version direkte fra MB Microtech, men indmaden er den samme. Det er blot versionen i rustfrit stål - P6502.

Det har været udsat for lidt af hvert og sidder i dag på en natorem, idet den viste "Traser" lænke efterhånden var blevet lidt løs i det Icon_e_smile Natoremmen er også fuldt så behagelig, når man er våd, kold, beskidt og træt ! Icon_e_wink

İmage

Arbejdsure.... - baun - 09-10-2008

På en måde er det jo lidt morsomt med disse arbejdsure - der ikke må koste for meget og skal kunne holde til det hele.

Jeg når frem til en lidt anden konklution end de fleste tror jeg!

Jeg har prövet flere lösninger. Et Casio quarts, et billigt fötex ur til 100 kr, en gammel Certine DS osv.

Men til slut (hvis jeg er der nu) er problemer, at det jo tager armtid fra de ure man helst vil gå med. Så enden er at jeg simplethen bruger gamle Omegaer, som allerede har fået en del täsk og ser ud derefter. Sidst har det väret min gode Seamaster 120, men ellers blot en gammel 30 mm med til ridser og skrammer.

Skulle man generellisere dette princip - bör man jo välge et ur af ens foretrukne (eller et af ens foretrukne) märke, som har set bedre dage og så bruge det!

Altså for Rolex tossen en god solid Submariner, som er godt brugt - og jeg vil tro der er mange derude, for det er jo netop det sådan et kvalitetsur kan - TÅLE AT BLIVE BRUGT.

Omega fanatikkeren, må så på jagt efter en seamaster med 1120 som har set bedre dage - og det vil han sikker også nyde at bruge

Oris supporteren må finde et godt brugt Oris

osv. på denne måde kan man nyde er "dejligt" kvalitetsur også i haven, på jagt, på stranden og når man laver bilen!

Det har i hver fald väret en god lösning for mig - hvorfor skulle jeg nöjes med en Casio, når jeg går i haven - nix!

vh Baun

Re: Arbejdsure.... - pbr - 09-10-2008

Baun Skrev:Så enden er at jeg simplethen bruger gamle Omegaer, som allerede har fået en del täsk og ser ud derefter. Sidst har det väret min gode Seamaster 120, men ellers blot en gammel 30 mm med til ridser og skrammer.

Jeg kan helt klart følge dig - for mit vedkommende er det dog et krav, at det skal være mere end blot almindelig vandtæt.

Men jeg ville også meget hellere kunne spænde en dejlig gammel Seamaster 120 om armen (det er der "stemning og miljø" over) ................. det eneste, der stopper mig er, at jeg ikke lige i øjeblikket er i stand til at skrabe penge sammen til at købe din !!! Icon_e_wink

Min P6502 er købt længe inden, jeg blev interesseret i "rigtige" ure !

Men til dets forsvar skal siges, at det har holdt til mere, end et billigt Casio fra Føtex formentlig vil kunne.

- Joepete - 09-10-2008

Jeg har jo noget med arabertal ... og så noget med orange .. .og igen noget med lume Icon_e_confused Klart, jeg synes uret er fedt ! At det så kan tåle nogle tæsk - og får det - ja så opfylder uret jo sin mission Icon_e_biggrin Man skal ikke skamme sig over sit arbejdsur - det er der for mange gode ure til Icon_e_wink

- Yojimbo - 09-10-2008

Luminox er da gode som brugsure, nopanic!!! Jeg synes at Firmaet ogsså burde lave en automatik model.

- OleJ - 09-10-2008

watchfreak2003 Skrev:Hårdt fysisk arbejde eller ej – i min bog bør et ur være mekanisk.

Nedenunder billeder af verdens ubetinget bedste ur til prisen. Seiko SKX.
Med den nye klart forbedret II generations lænke koster den stadig kun omkring 1500 kr.

Det er aldrig lykkes mig at tage livet af en Seiko SKX ……. Og tro mig – jeg har prøvet Icon_e_biggrin

... helt enig - har selv et SKX007 som er mit "arbejds" ur - det bliver brugt til alt det fysiske arbejde, lige fra havearbejde til renovering af badeværelse og murearbejde etc. - og selv om det har været smurt ind i både maling og mørtel m.m., så har er det næsten ikke at se på det! Kun få overfladiske ridser har det Icon_e_surprised Icon_e_biggrin ... findes ikke bedre til prisen!

Icon_cool leJ

- Yojimbo - 09-10-2008

watchfreak2003 Skrev:Hårdt fysisk arbejde eller ej – i min bog bør et ur være mekanisk.

Nedenunder billeder af verdens ubetinget bedste ur til prisen. Seiko SKX.
Med den nye klart forbedret II generations lænke koster den stadig kun omkring 1500 kr.

Det er aldrig lykkes mig at tage livet af en Seiko SKX ……. Og tro mig – jeg har prøvet Icon_e_biggrin

İmage

İmage

İmage

Hvor kan man købe uret henne til den pris?

- Bjørn H._phpbb3_import15705 - 09-10-2008

chronograph.com i Singapore - - -en "good guy" og stedet at shoppe Seiko - stort udvalg !