Urdebatten / Urforum
Kan det overhovedet lade sig gøre? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Kan det overhovedet lade sig gøre? (/showthread.php?tid=66902)

Sider: 1 2 3

Kan det overhovedet lade sig gøre? - Jonas - 05-05-2007

Jeg er lige som så mange andre helt vild for at få fingrene i en SS Daytona med hvid skive. For mig er uret en "keeper", og jeg er derfor ikke ude på at sælge det videre for en hurtig profit. Jeg har dog heller ikke lyst til at give 10.000 kr. i overpris for en brugt Icon_e_biggrin.

Jeg har flere gange prøvet på at blive skrevet op på ventelister i København, men det virker nærmest umuligt. Man skal åbenbart være en god kunde for overhovedet at blive taget i betragtning. Er der nogen af jer, der kender forretninger, hvor ventetiden til at leve med? Er det eventuelt nemmere i Jylland, eller skal jeg bare droppe jagten?

Mvh. Jonas

Jonas de kan findes til... - KlausM - 05-05-2007

...priser tæt på listepris med lidt tålmodighed. Se på div. danske fora.
Mvh
Klaus

- Mads Gjødesen - 05-05-2007

Jeg tror hellere du skal droppe det. Jeg står selv på div. ventelister på andet år, her i Jylland, uden resultat. Og i takt med at listeprisen stiger som den gør, falder min interesse tilsvarende. Men jeg har jo ikke fået et tilbudt, så jeg bliver stående på listerne.

Var jeg dig ville jeg finde et 16520 med hele skidtet til 55-60 k. Så er din "overbetaling" da ikke smidt ud af vinduet, idet modellen er udgået og vil med sikkerhed ikke falde i pris, selv om Rolex mætter Daytona-markedet med 116520.

/Mads

Jeg er selv glad for min 116520 - bramkajka - 05-05-2007

og betalte da en lille overpris for den(gav ca. 55 k for den LNIB )
, men jeg tror ikke det bliver en daarlig investering. Hvor kan man koebe et ur til 55-60 k og med sikkerhed vide at man ikke taber penge, nuvel det stiger maaske heller ikke men saa har man det da gratis (ja, ja jeg ved godt at de maaske ikke forrentes)

En anden ting er at mit er en 2003, dvs med Rolex inhouse men med smalle visere, det er vel naermest en transitional model med alt det hype der er omkring denne betegnelse i disse dage

Koeb en og glaed dig over et fedt ur og hvis du saa har tabt 5k over 2-3 aar gaar det nok endda

sjovt nok - Mikael L._phpbb3_import15700 - 05-05-2007

så står jeg i samme situation. mener ellers nok jeg har forbindelserne i orden, men de er fan´me svære at finde, hvis man nægter at betale overpris.

Mikael

- Peter - 06-05-2007

Hej

Har i prøvet hos Møller Thorgaard i Esbjerg, jeg ved at de skriver folk op til nye Rolex.

MVH Peter

- TR-DK - 06-05-2007

Jeg ville købe nu - selvom du skal betale en overpris.

Du kan også lade dig skrive op på vente lister. Problemet et blot, at liste priserne hvert år stiger. Når du så efter MANGE år får uret har du sikkert betalt endnu mere.

- TR-DK - 06-05-2007

Mads Gjødesen Skrev:Var jeg dig ville jeg finde et 16520 med hele skidtet til 55-60 k. Så er din "overbetaling" da ikke smidt ud af vinduet, idet modellen er udgået
/Mads

Eller betale lidt mere og få fat i en 16520 fra A eller P serien (med SEL) - de bliver med tiden mere og mere værd og så er de bare SUPER flotte Icon_e_smile

- Jonas - 07-05-2007

Nu har jeg siddet og kigget efter en hvid Daytona ref. 116520 i salgsannoncer, men jeg er endnu ikke stødt på den rigtige. Jeg er indstillet på at give mere end listepris for en 116520, men så ser jeg også helst, at uret er helt nyt. Mon ikke der af og til er nogen, der bliver ringet op af Klarlund, men som på det givne tidspunkt ikke har pengene til rådighed. I så fald kan man jo bare sælge uret videre, og samtidig tjene lidt nemme penge. Det har jeg det sådan set fint med, så længe det ikke udvikler sig til det rene pamperi med alt for høje priser. Jeg må nok bare væbne mig med tålmodighed Icon_e_wink

Jonas

Som jeg skrev tidligere... - KlausM - 07-05-2007

...er det et spørgsmål om tålmodighed. Og jo der er nogen der fortryder. Med en ventetid på flere år er det klart der er nogen der springer fra når uret dukker op hos forhandleren. Det kan der være mange gode grunde til. Jeg købte en ny sort Daytona i torsdags af en fyr der havde fortrudt, ville tjene et par hurtige tudser og sat uret til salg. Jeg har ledt i 1-2 måneder.
Mvh
Klaus