|
Tissot/Certina/Citizen vs. Glycine/Fortis vs. Junkers - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Tissot/Certina/Citizen vs. Glycine/Fortis vs. Junkers (/showthread.php?tid=66844) Sider:
1
2
|
Tissot/Certina/Citizen vs. Glycine/Fortis vs. Junkers - Jesper B - 22-04-2007 Hej Hvordan rangeres disse urmærker i forhold til hinanden rent kvalitetsmæssigt, samt value-for-money? Her tænker jeg kun på deres automatiske ure og i prisklassen under 5.000 kr. Mvh. Jesper - LFlex - 22-04-2007 De er alle sammen ok - hvis du vil ha et mere specifikt svar bør du nok finde nogle konkrete ure frem og kvalificere dit spørgsmål bedre. Taler vi feks om nye eller vintage ure? Uden at være helt sikker, mener jeg at de nævnte producenter i deres nye automatiske ure benytter ETA værker med undtagelse af Citizen som ofte benytter Citizen/Miyota 8200 automatic værket - Sidstnævnte må være at betragte som et low end værk (omend fint til prisen) og ses derfor sjældent i ure over 1500 kr. Jeg vil derfor mene at Citizen falder lidt udenfor - medmindre du altså tænker på Vintage ure. mvh Niels - Jesper B - 22-04-2007 Nej det er skam nye ure jeg mener... Jeg har ikke lige nogle konkrete ure, men jeg mener da at prisniveauet (2.000-5.000 kr.) begrænser udbudet noget, når det nu skal være automatic. Er Citizen mere i Seiko-klassen? - hannover_dk - 22-04-2007 Jesper B Skrev:Nej det er skam nye ure jeg mener... Jeg har ikke lige nogle konkrete ure, men jeg mener da at prisniveauet (2.000-5.000 kr.) begrænser udbudet noget, når det nu skal være automatic.Når du ikke er mere specifik (og sikkert også selv om du var) så tror jeg svaret er at de er alle i noget nær samme klasse - og jeg ville godt smide Seiko med ind i den klasse. For pengene er der masser af ur i Seiko - læs tråden om seikos dykkerure f.eks vh John - Jesper B - 22-04-2007 Hej John Jo jeg kender skam godt Seikos dykkerure - de er bestemt god value-for-money. Jeg troede bare at disse mærker lå et niveau højere når det kom til kvalitet og finish? Mvh. Jesper Gode mærker til prisen.... - baun - 22-04-2007 Når du siger rangere - mener du ift. kvalitet value for money prestige historie eller Dit spørgsmål vil efter min mening blive forskelligt besvaret alt efter hvordan du vægter ovenstående (og flere andre kritterier). Og det gælder ikke at sige: alt sammen! Vi har alle en prioritering - bevidst eller ubevidst! Det fælles for dem at at de samlet står godt, så det bliver mere et spørgsmål om hvad du vægter! Hvad med Longines og Eterne? vh Baun - hannover_dk - 22-04-2007 Ja Longines og Eterna synes jeg nok i historie står ganske stærkt - men ikke så let at finde nyt til under 5.000? I brugt kan du derimod finde Longines og Eterna, og nok få lidt mere finish og historie for pengene, men du taler jo kun nyt? Ellers mener jeg at kvalitet og finish er i samme klasse i de nævnte - som automatværker, ofte med ETA basis værk uden anden speciel finish i den prisklasse - solidt og godt til pengene. Når du nævner Junkers, så se også på manuelt optræk som fås til omkring 2.200 kr - godt nok rusisk basisværk Molnija - og samme pris tror jeg for automaten med ETA. For at du skal mærke forskel i finish på ETA værkerne skal du nok runde de 5000 noget op, men tag det ikke som tegn på at du ikke kan få en glimrende slider til under 5000, for det kan du. Jeg synes jeg læste i en eller anden tråd, at vores meget værks kyndige Mads Gjødesen var på vej med en artikkel netop om ure i den prisklasse du søger. Hvis ikke det varer for længe med den, så kan den absolut være værd at vente på vh John OK... - baun - 22-04-2007 Jeg ville umiddelbart at både Longines og Eterne uden complicationer kunne findes (forhandles ned til) under 5K med automatic. Der har i hvert fald været ret gode tilbud ind imellem! vh Baun - hannover_dk - 22-04-2007 Så tror jeg du skal være en god forhandler til at prutte. Jeg har godt nok ikke aller nyeste prisliste for Eterna, men herreautomatikken starter da vist omkring 12.000 kr for den billigeste - eller kan nogen af urmagerne komme med bedre bud? I prislisten fra 2004 koster den billigeste herre automat 11.200 kr hos Eterna vh John - Jesper B - 22-04-2007 Nej jeg synes heller ikke at jeg har været i stand til at finde hverken Eterna eller Longines ure i den prisklasse... |